Gå til innhold

Hva ville du gjort ang fordeling av soverom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte inn i ny leilighet sammen med min datter. Det er bare Oss 2. Hun er 5 år. Det er en liten leilighet. 2 sove rom det ene er lite og det andre stort. Jeg vurderer om hun skal få det store.så har hun god plass til å leker, og kan være der inne. Men da får jeg liten plass, men jeg vil jo ikke være der på dagtid. Inne på det store soverommet er det mange store skap, så jeg må ha klærne mine der inne. Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 38fd9...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme dilemma, og samme skapplassering. Lot jenta velge. Hun valgte det minste rommet.

Anonymous poster hash: 2b80e...4ba

Skrevet

Stort til barnet. Lite til den voksne. Uten tvil. 😊

Anonymous poster hash: ace2d...5ab

Skrevet

Har alltid hatt regelen om at barna skal ha det største. Dem har mye fler leker, og er oftere på rommene enn meg. I ditt tilfelle ville jeg nok brukt en del av skapplassen på hennes rom, men latt henne hatt det største :) Du skal jo kun sove der. 
Og fungerer det ikke, er det bare å bytte rom ;)

Anonymous poster hash: 7e13c...3be
Skrevet

Barnet skal selvsakt ha det største rommet..

Skrevet

Har vært i samme situasjon og for meg var det selvsagt at barnet skulle ha det største rommet. Jeg ville jo ikke at barnets leker skulle være over hele stua - noe som måtte vært tilfelle hvis hun hadde det minste rommet. Dessuten hadde jo hun venner på besøk som naturlig trakk mot rommet hennes.

Skrevet

Ville gitt det store til dattene din.

Skrevet

Hvis det er godt med oppbevaringsplass ellers i leiligheten og det er plass til en dobbeltseng på det lille rommet tror jeg jeg ville gitt jenta det største rommet. Ellers ville jeg tatt det største rommet selv og gitt henne det minste i første omgang. Det er mye enklere å bytte slik at barnet får større plass siden enn omvendt.

Anonymous poster hash: 094f9...71c

Skrevet

Jeg ville tatt det lille rommet selv.

Ville også prøvd å få til at jeg ikke hadde hverdagsklærne mine inne på hennes rom, hatt et lite skap, kommode e.l. på det lille rommet til mitt tøy.

Det går fort til hun har skolevenner på besøk, er hormonell og vil være i fred osv, da må hun få ha rommet sitt for seg selv. I de ekstra skapene på hennes rom ville jeg da hatt sengetøy, sesongklær og slike ting som jeg ikke trenger tilgang til hver dag og opptil flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 2964d...41c
Skrevet

Stort til jenta og lite til deg, som du sier - veldig greit med plass til leker og leking for henne. Du oppholder deg jo ikke på soverommet annet enn om nettene.

Anonymous poster hash: 69ee9...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...