Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Har en sønn som blir 5 år i november. I går hadde han bedt hjem en kompis fra bhg. Jeg var helt paff da dette banet reiste! De reiste ut da han kom for å leke. Gikk ikke to minutter så var de inne igjen. Ikke ville han være ute, ikke ville han leke noe sønnen min foreslo. Prøvde å la han bestemme, men ville da kun se tv eller spille på mobil/iPad. Ikke ville han leke med sønnen min heller. Har 4 barn, og aldri opplevd maken til oppførsel og surmuling på et barn. Normalt klarer barna mine å leke fint med venner som er på besøk. Og eventuelle konflikter som oppstår ordner de opp i selv. Sønnen min var kjempe lei seg under besøket. Han vil jo ikke leke med meg sa han hele tiden. Og da han be hentet av moren, bedyret han høyt at sønnen min ikke skulle få komme på besøk til han iallfall. Moren var tydelig flau, og fikk han fort med seg da. Anonymous poster hash: b5638...a5d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Barn, som voksne, kan ha en dårlig dag. Ikke no å lage styr for. Bedre lykke neste gang. Anonymous poster hash: d12e9...535
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Ufordragelige barn er det verste som finnes. Har ei venninne med en sønn som er spinnvill, han er 3 år og er over hele huset når de er på besøk. Han får gjøre akkurat som han vil. Sist gang kunste han en vase fra min avdøde mor.. Eric ned duken, slo etter hunden og spiste kjekkere over hele huset. Jeg vil ikke Sifra til andres barn når foreldrene er til stede, jeg mener det er foreldrene sin oppgave. Det må være flaut å være foreldre til unger som ikke eier oppdragelse, der har foreldrene feilet totalt. Anonymous poster hash: c1d66...012
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Har en sønn som blir 5 år i november. I går hadde han bedt hjem en kompis fra bhg. Jeg var helt paff da dette banet reiste! De reiste ut da han kom for å leke. Gikk ikke to minutter så var de inne igjen. Ikke ville han være ute, ikke ville han leke noe sønnen min foreslo. Prøvde å la han bestemme, men ville da kun se tv eller spille på mobil/iPad. Ikke ville han leke med sønnen min heller. Har 4 barn, og aldri opplevd maken til oppførsel og surmuling på et barn. Normalt klarer barna mine å leke fint med venner som er på besøk. Og eventuelle konflikter som oppstår ordner de opp i selv. Sønnen min var kjempe lei seg under besøket. Han vil jo ikke leke med meg sa han hele tiden. Og da han be hentet av moren, bedyret han høyt at sønnen min ikke skulle få komme på besøk til han iallfall. Moren var tydelig flau, og fikk han fort med seg da. Anonymous poster hash: b5638...a5d Tror jeg skjønner bekymringen og sjokket du sitter her.. Ungen kan jo ha hatt en dårlig dag, hatt vondt noe sted, vært sliten etc men om det er vanlig for han å være sløve foran skjermer så er det kanskje en idé å leke sammen med de, få igang leken litt? Håper det går bedre neste gang, er ikke noe gøy når folk ikke vil leke med deg. Anonymous poster hash: ba402...b7f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor ville han på besøk i utgangspunktet lurer nå jeg på... Hadde nok vegret meg for å ha den ungen på besøk igjen. Anonymous poster hash: 4dd02...eaa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Var det første gang han var på besøk? Om han var litt usikker i tillegg til trøtt etter barnehagedagen er det en god oppskrift for et mislykket besøk. Av dem grunn prøver jeg ofte å invitere en foreldre på kaffe ved første besøk, barna blir fortere husvarme når de har noen de kjenner med seg. Gutten min har en god kompis som kommer med jevne mellomrom. Som regel er det vellykket, men av og til er en av de sliten (eller begge) og de kommer aldri skikkelig inn i leken. De småkrangler da helt til jeg sier at den ene får leke på rommet og den andre får leke i stuen til gjesten blir hentet. Det skjer ikke ofte, men er man sliten er det ikke så lett å oppføre seg fint. Anonymous poster hash: c1d52...6ce
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Høres ut som en vanlig dag her hjemme når barnet er slitent og vi skal noe hun ikke er vant til/godt nok forberedt til. Hun blir veldig urolig innvendig, stresset, og klarer ikke finne ut hva hun selv vil. Hun klarer ikke koble av.Jeg er likedan som min datter, og fremdeles kan jeg være litt slik. Jeg klarer å holde meg "normal", men innvendig er jeg helt kaos.Jeg vil tro det var det som skjedde dette barnet. Anonymous poster hash: aee31...7e5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Min 4-åring er ganske lik, derfor er jeg med på besøkene (og blir kjent med foreldrene ) de første gangene sånn at hun blir trygg.. Jeg må være med i leken en stund før jeg kan trekke meg tilbake, og leken foregår fint. De første gangene kommer hun stadig ut i stuen for å sjekke at jeg er der. Anonymous poster hash: 37e46...f17
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Barnet virket ikke slitent slik at det er sagt. Han har vert her en gang før, og er et utadvent barn. Tenker at en 5 åring er så stor at det skal klare å leke alene. Prøvde å få han med på flere ting, men var kun tv og iPad han maste etter. Ungene her vet at slikt sitter de ikke med når de har besøk. Da leker de sammen. Anonymous poster hash: b5638...a5d
Lovemelikeyoudo Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Kanskje du skulle prøvd å bli med på leken?
Gjest Antarctica Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Herregud, hver eneste som gir råd her tar det for gitt at dette er en unntakstilstand, eller at det er noe HI kan rette på ved å gjøre ditten eller datten. Er det ikke bare å se i øynene at slaget er tapt hvis ikke FORELDRENE til denne stakkars understimulerte ungen snart slutter å passivisere og junke ham med skjermunderholdning?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Herregud, hver eneste som gir råd her tar det for gitt at dette er en unntakstilstand, eller at det er noe HI kan rette på ved å gjøre ditten eller datten. Er det ikke bare å se i øynene at slaget er tapt hvis ikke FORELDRENE til denne stakkars understimulerte ungen snart slutter å passivisere og junke ham med skjermunderholdning? Det er ikke klart for meg at han er blitt skjermjunkie etter ett besøk der det har vært et problem. Det kan like godt være at barnet er slitent mentalt elle fysisk, utilpass av en eller annen grunn eller bare har en dag der han og kompisen ikke klarer å finne ut av ting. Noen dager er det bare slik at man ikke finner seg til rette. Men for all del, han kan også være en skjermjunkie eller en ufordragelig unge. Alle kan ha en dag der det sosiale ikke fungerer som det skal, og det er vanskeligere for småbarn å fikse det. Skal ikke mer enn litt knuffing for "du er ikke min venn lenger og jeg vil aldri se deg igjen" slenges ut. Personlig er jeg ikke en som aktiviserer 5-åringer. Enten klarer de å leke sammen, eller de leker hver for seg frem til gjesten blir hentet. Litt konsulenthjelp eller diplomatisk bidrag kan jeg gi, men jeg starter ikke Lego prosjekter bare fordi kjemien ikke stemmer en bestemt dag. Går ikke et besøk bra pleier jeg å nevne det for foreldrene. Går det dårlig ved besøk nr 2 er barnet ut av adresseboken, vanskeligere er det ikke. Gutten har noen venner han leker fint med på skolen men der hjemmebesøk aldri fungerer, da holder det faktisk med å være skolevenner. Anonymous poster hash: c1d52...6ce
Chl85 Skrevet 26. mars 2015 #13 Skrevet 26. mars 2015 Tenker at ungen kan ha hatt en dårlig dag og eller hadde andre forventninger til hva som skulle skje Er ikke sikkert han er sånn hver gang han er på besøk... Hadde vel bare tenkt på det samme dagen også hadde det gått i glemmeboka for min del Guttungen din får jo bare ta med en annen gutt hjem en annen gang, eller kanskje prøve litt til med denne "spillegutten"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå