Gå til innhold

Den 4. barnesykdom gjentatte ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen påstod tidligere for endel mnd siden at sønnen min hadde den 4. barnesykdom pga prikker. Var ganske bastante på det. I forrige uke påstod de igjen at han hadde den 4. barnesykdom pga prikker. Er det i det heletatt mulig å få det flere ganger? Gadd ikke argumentere imot det, bare jattet med. Legekontoret mente det ikke var noen barnesykdom utifra symptomene.

Anonymous poster hash: 9be56...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir immun etter å ga hatt det.

4. Barnesykdom gir først høy feber i 2-4 dager, så masse prikker etterpå.

Starter ikke med prikker.

Anonymous poster hash: cc064...906

Skrevet

Man har 4. barnesykdom en gang og det er ikke bare utslett. Ungen får høy feber (39-40 i de fleste tilfellene) i ca 3 dager og når feberen er over så kommer det utslett. Min sønn fulgte "boka", han hadde 40 i feber i 3 døgn og den fjerde dagen fikk han utslett på nesten hele kroppen. Så om din ikke har hatt feber så er det ikke 4. barnesykdom. Kanskje varmeutslett?

Anonymous poster hash: 80fb3...d62

Skrevet

Begge mine har hatt 4. barnesjukdom, men berre ein gong kvar.  Dei hadde først ganske høg feber i 3 - 4 dagar, og då den gjekk ned dukka det opp eit lett utslett som berre varte ein dag eller så.  Dette er ein sjukdom ein vert immun mot første gangen.

Skrevet

Var det jeg trodde også, at man kun kan få den én gang... Han har hatt feber i 2 dager før prikkene kom.

Skrevet

Det vanlige er å få det 1 gang, men det hender noen får det flere ganger. Hadde ikke giddet å bry meg om hva bhg mener, de er da ikke leger. Jeg jobber i barnehage selv, og stiller da aldri diagnoser på barn.

Anonymous poster hash: 2039e...4b9

Skrevet

Det vanlige er å få det 1 gang, men det hender noen får det flere ganger. Hadde ikke giddet å bry meg om hva bhg mener, de er da ikke leger. Jeg jobber i barnehage selv, og stiller da aldri diagnoser på barn. Anonymous poster hash: 2039e...4b9

Det var veldig sånn, JO, DET ER DEN SYKDOMMEN.. Jeg sa det kan t.o.m være reaksjon mot vaskepulver (har nylig byttet). Men er det noe å dra til lege med, mon tro? Har ikke hatt feber på 3 dager nå, så er vel igrunn frisk.

Skrevet

Hadde han feber først begge gangene? Uansett så er det ikke noe å dra til legen for så lenge ungen ikke er dehydrert el noe sånt er et virus. Når det er 4. barnesykdom. Er han feberfri nå så er det heller ingen grunn til å dra til legen.

Anonymous poster hash: 80fb3...d62

Skrevet

Hadde han feber først begge gangene? Uansett så er det ikke noe å dra til legen for så lenge ungen ikke er dehydrert el noe sånt er et virus. Når det er 4. barnesykdom. Er han feberfri nå så er det heller ingen grunn til å dra til legen. Anonymous poster hash: 80fb3...d62

Ja, begge gangene. Men hadde flere prikker første gangen. Denne gangen kom det prikker, som forsvant og dukket opp igjen såvidt, dvs prikkene har vært der i 4 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...