Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Gått på lavkarbo i nesten to mnd, men er så lei av maten! Går ikke ned særlig mye heller! Trenger motivasjon til å fortsette! Gi meg tips til noe godt du pleier å lage? Eller tips generellt! 😞😞😒😒 Anonymous poster hash: 3c624...a7e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Jeg ble også ufattelig matlei når jeg gikk lavkarbo. Men jeg gikk heldigvis jevnt ned i vekt hele veien. Har du prøvd å innta mer fett? Det skal iallefall hjelpe om du går på LCHF. Den beste middagen jeg lagde meg var stekt kjøtt av en eller annen sort, med en boks creme fraiche oppå i panna, med ønsket krydder for smak. Tilbehør var salat, dynket i litt olje for å få opp fettinntak. Jeg regelrett levde på dette, fordi det var så enkelt og kjapt å lage, som passet meg ypperlig når jeg var matlei. Og det smakte godt! Anonymous poster hash: 3318a...501
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 har holdt på over et år og er passe lei sjæl... :/
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Lurer på hva du legger i begrepet 'lavkarbomat'. Jeg spiser på den måten etter å ha erfart at det funker godt for min kropp, og jeg spiser da alt mulig. Jeg spiser ikke null karbo, da. Frokost kan være to grove knekkebrød med pålegg eller egg/skinke og grønnskaer. Salater, middagsrester, omelett til lunsj. Middag er alt av rent kjøtt og fisk med variasjoner av grønnsaker og/eller belgfrukter til. I går hadde jeg feks sommerkoteletter og brokkolipuré til mat, og hadde med en restekotelett med tilbehør til lunsj i dag. Spiser Skyr, mandler, nøtter, noe bær, cottage cheese, ost og masse grønnsaker. Tenker variasjonen ligger i tilbehør. Det er mye godt som kan gjøres med grønnskaer, man kan lage masse gode supper feks. Puréer, baking, steking, damping. Stekt sopp og løk er jo et nydelig tilbehør til mye rart. Og prøv deg fram med smaker som chili, ingefær etc. Anonymous poster hash: e7209...b34
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Meg rett over her. Jeg sverger da til lav-, ikke nullkarbo, men heller ikke masse fett. Så jeg er forsiktig med fløte etc. Går jevnt ned. Har gått ned 40 kg det siste året. Anonymous poster hash: e7209...b34
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Lurer på hva du legger i begrepet 'lavkarbomat'. Jeg spiser på den måten etter å ha erfart at det funker godt for min kropp, og jeg spiser da alt mulig. Jeg spiser ikke null karbo, da. Frokost kan være to grove knekkebrød med pålegg eller egg/skinke og grønnskaer. Salater, middagsrester, omelett til lunsj. Middag er alt av rent kjøtt og fisk med variasjoner av grønnsaker og/eller belgfrukter til. I går hadde jeg feks sommerkoteletter og brokkolipuré til mat, og hadde med en restekotelett med tilbehør til lunsj i dag. Spiser Skyr, mandler, nøtter, noe bær, cottage cheese, ost og masse grønnsaker. Tenker variasjonen ligger i tilbehør. Det er mye godt som kan gjøres med grønnskaer, man kan lage masse gode supper feks. Puréer, baking, steking, damping. Stekt sopp og løk er jo et nydelig tilbehør til mye rart. Og prøv deg fram med smaker som chili, ingefær etc. Anonymous poster hash: e7209...b34 Hi her😀 Jeg er bare så lei av salat og wok og blomkål og brokkoli😷 jeg savner poteter, pasta, ris, brød, gulrøtter😂😂 Nei altså.. En dag for meg er Frokost: enten stekt egg eller lavkarbobrød fra Rimi (æsj), eller ingers lavkarbobrød. Lunch: salat med dressing eller en skive til. Middag: biff eller kylling og salat eller wok. Kvelds: rester. Tror ikke jeg får inn nok fett i maten. Men samtidig er jeg sååå matlei og har ikke lyst på noe jeg kan spise. Har gått ned 3kg siden februar. Å kg 4, sitter som støpt. Går ned litt en dag og opp igjen den andre. Anonymous poster hash: 3c624...a7e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 I dag kan du strimle quash og løk og steke det i pannen med salt og pepper. Lag kjøttsaus med kjøttdeig, hermetiske tomater, sopp og masse deilige krydder. Hell sausen over grønnsakene og topp med pesto og parmesan. Namnam!! Anonymous poster hash: 695c8...dd9
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 I dag kan du strimle quash og løk og steke det i pannen med salt og pepper. Lag kjøttsaus med kjøttdeig, hermetiske tomater, sopp og masse deilige krydder. Hell sausen over grønnsakene og topp med pesto og parmesan. Namnam!! Anonymous poster hash: 695c8...dd9 Nam, det hørtes godt ut:) Til Hi; hvor mange karbohydrater pr dag går du på? Ser at du spiser lavkarbobrød, kanskje du må kutte det ut, at det blir for mange karbohydrater/dag. Noen må være helt ned på 20 karbohydrater/dag for å gå ned i et større tempo. Mulig også kroppen din har gått i sparebluss og/eller har nådd et platå, og noen sverger da til en dag med karbohydratsjokk, før de er tilbake på lavkarbo igjen. Du har også rett i at du har lite fett i kosten. Tilfør fett med sunne oljer og f.eks kokosmelk i woksausen:) Anonymous poster hash: 21031...3c8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Nam! Det ska jeg jammen prøve idag😁😁😁 Prøver å holde meg under 40 karbs om dagen. Har ofte Kremfløte og masse smør når jeg steiker kjøttet. Men det er nok ikke nok fett uansett. På rimilavkarbobrødet er det "bare" 6,7 karb per 100. Men holder meg til 2-3 skiver per dag. Hi😀 Anonymous poster hash: 3c624...a7e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Anbefaler deg å kjøpe boka "Fristende lavkarbo". Over 100 oppskrifter, på f.eks. sjokolade, brød, kjeks, is, kaker, spørsmålet er vel heller hva det ikke er oppskrifter på Har den boka selv og digger den Anonymous poster hash: f5c12...9ed
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Anbefaler deg å kjøpe boka "Fristende lavkarbo". Over 100 oppskrifter, på f.eks. sjokolade, brød, kjeks, is, kaker, spørsmålet er vel heller hva det ikke er oppskrifter på Har den boka selv og digger den Anonymous poster hash: f5c12...9ed Takk for tips! Den skal kjøpes😊 Anonymous poster hash: 3c624...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå