Gå til innhold

Vurderer "hoppe på" tur til syden, men har pike navnet mitt i passet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Giftet meg i sommer og har ikke fått somlet meg til nytt pass. Vurderer nå bestille en "hoppe på" tur til syden. I passet har jeg pikenavnet mitt som jeg nå ikke bruker i hele tatt. 

Kan jeg bestille billett med pikenavnet mitt? 

Eller bestille i mitt nye etternavn? og at det da holder ta med bekreftelsen på navn endrings skjema? 

Eller må jeg rett og slett bare glemme hele turen siden jeg ikke har det nye etternavnet i passet.

Noen som vet? 

Anonymous poster hash: 2c3ac...d66
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytt pass får du i løpet av noen få dager. Det er løsningen.

Anonymous poster hash: 5a09d...25d

Skrevet

Billetten og passet MÅ stemme overens. Om de sjekker det opp mot folkeregisteret aner jeg ikke.

Anonymous poster hash: cecc8...319

Skrevet

Med mindre du har tenkt å reise i dag eller morgen, er det jo bare til å bestille nytt pass vel? På denne tiden av året går det som regel bare 4-5 dager før du har det i posten. Du kan ev. be om nødpass, da får du det på dagen, men da ville jeg nok tatt en hvit en og sagt at jeg hadde mistet det gamle.

Anonymous poster hash: 64a57...374
Skrevet

Så lenge du bestiller billett med samme navn som står i passet skal det normalt sett ikke by på problemer, men det beste er selvsagt å skaffe nytt pass om du har tid. Jeg hadde tatt sjansen, men tatt med rett kopi av bekreftelse på navneendring om det skulle bli problemer.

Klarer ikke å la være å kommentere at dette problemet hadde du spart deg om du hadde beholdt egen identitet selv om du giftet deg... :)

Skrevet

Skaff deg et nytt pass så er du helt trygg på at de ikke vil nekte deg å reise.

Anonymous poster hash: c1c34...9b4

Skrevet

Skaff deg et nytt pass så er du helt trygg på at de ikke vil nekte deg å reise.

Anonymous poster hash: c1c34...9b4

De sjekker pass og billett og navnene må stemme overens. Hvordan skal de nekte henne å reise? 

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Dette er svaret jeg fikk fra Star Tour.

Hei!

Så lenge du skriver navnet som er i passet ditt (som da er ditt gamle) er det ingen problemer.

Med vennlig hilsen

Star Tour AS
Kundeservice 

Telefon: 08100
E-post: [email protected]
www.startour.no
www.ferietipset.no

Anonymous poster hash: c790d...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...