Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Ble voldtatt i fjor sommer, jeg var full og husker svært lite og fikk "black out" mens det skjedde, var bare helt ute av meg etterpå og utrolig fortvilet.. Nå siden det har skjedd har jeg blitt så mye mer sint, jeg har forandret meg merker jeg. Har pratet med psykolog noen ganger som jeg ble henvist til etter legevakten. Men tør ikke å fortelle alt. Er så sint og tåler ikke å bli "tråkket" på.. Er det en naturlig reaksjon? Etter det som skjedde? Føler også behov for at ingen skal tørre å være dumme mot meg, på noen måter. Jeg vil ha kontroll, vil være den som bestemmer? Smtidig merker jeg at etter jeg har blitt seksuell igjen, ønsker jeg å bli dominert / utnyttet.. Synes det er helt på trynet.. Kanskje om jeg er heldig finnes den en psykolog som kan svare meg på dette her Anonymous poster hash: b9f5a...ebb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Må legge til jeg har blitt sammen med en mann som har "mye makt" og kan beskytte meg, etter dette som har skjedd.... Anonymous poster hash: b9f5a...ebb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Bra! Bruk sinnet ditt til noe konstruktivt, som å ta svinet eller hjelpe folk i samme situasjon. La sinnet være en støtte i å vise at du ikke lar deg knekke Anonymous poster hash: 3a06e...2f4
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 takk:) du har rett 12.19 Anonymous poster hash: b9f5a...ebb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Må legge til jeg har blitt sammen med en mann som har "mye makt" og kan beskytte meg, etter dette som har skjedd.... Anonymous poster hash: b9f5a...ebb Hva mener du med mye makt til å beskytte deg? Anonymous poster hash: a6446...680
Sint naken biltyv Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Hva mener du med makt til å beskytte deg? Det er vanlig å være sint ja. Du må føle følelsene dine helt ut når de kommer. Da vil de etterhvert gå over. Farlige følelser må gjøres ufarlige for da blir de etterhvert borte
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Hva mener du med makt til å beskytte deg? Det er vanlig å være sint ja. Du må føle følelsene dine helt ut når de kommer. Da vil de etterhvert gå over. Farlige følelser må gjøres ufarlige for da blir de etterhvert borte Har du jobbet som psykolog også? Hvis ikke skal du være svært forsiktig med å råde mennesker i en vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf
Sint naken biltyv Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Hva mener du med makt til å beskytte deg? Det er vanlig å være sint ja. Du må føle følelsene dine helt ut når de kommer. Da vil de etterhvert gå over. Farlige følelser må gjøres ufarlige for da blir de etterhvert borteHar du jobbet som psykolog også? Hvis ikke skal du være svært forsiktig med å råde mennesker i en vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf Nei men jeg gikk til en veldig flink privat psykolog i Oslo i mange år. Jeg har ganske mange gode råd å komme med som er basert på min egen erfaring. Tror hi er oppegående nok til å skjønne at det er mine erfaringer som hun selv kan velge hva hun syns om. Eller mener du at ingen her inne skal gi noen råd om noe med mindre de er psykologer?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Jeg ble voldtatt. Jeg brukte mange år på å beskytte meg selv. Fikk ikke til ting, slet med konsentrasjonsvansker, sinne, depresjon og angst. Gikk til psykolog, men jeg følte aldri at jeg kom inn i "kjernen" på problemet. Kunne snakke om det som hendte, fortelle, men FØLTE det ikke på en måte. Var akkurat som om jeg fortalte om en film jeg hadde sett. Til slutt kom jeg til en psykolog som var god på traumepsykologi. Og jeg bestemte meg for å legge alt på bordet. Det hjalp! Det gjorde vondt, det var knalltøft, men det hjalp. Nå har jeg fått verktøy som hjelper meg i hverdagen. Sinne er naturlig. Men det er ikke alltid sinnet er til nytte for deg. Mange ganger kan det virke direkte ødeleggende på livet ditt. Jeg vil virkelig oppfordre deg til å gå til en psykolog igjen! Fortrinnsvis hos en som er god på traumepsykologi. For det er det en voldtekt er, et traume. Det er ikke rett at den eller de som gjorde dette mot deg skal få fortsette å ødelegge for deg. Du fortjener å ha det bra, og du kan få det bra, og finne deg selv igjen! Anonymous poster hash: d9995...c69
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Hva mener du med makt til å beskytte deg? Det er vanlig å være sint ja. Du må føle følelsene dine helt ut når de kommer. Da vil de etterhvert gå over. Farlige følelser må gjøres ufarlige for da blir de etterhvert borteHar du jobbet som psykolog også? Hvis ikke skal du være svært forsiktig med å råde mennesker i en vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf Nei men jeg gikk til en veldig flink privat psykolog i Oslo i mange år. Jeg har ganske mange gode råd å komme med som er basert på min egen erfaring. Tror hi er oppegående nok til å skjønne at det er mine erfaringer som hun selv kan velge hva hun syns om. Eller mener du at ingen her inne skal gi noen råd om noe med mindre de er psykologer? Jeg syns man skal være forsiktige med å råde mennesker som er i krise når man ikke har faglig bakgrunn, ja. Spesielt når rådene kommer fra egen erfaring som pasient bør man virkelig være forsiktig. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf
Sint naken biltyv Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Hva mener du med makt til å beskytte deg? Det er vanlig å være sint ja. Du må føle følelsene dine helt ut når de kommer. Da vil de etterhvert gå over. Farlige følelser må gjøres ufarlige for da blir de etterhvert borteHar du jobbet som psykolog også? Hvis ikke skal du være svært forsiktig med å råde mennesker i en vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf Nei men jeg gikk til en veldig flink privat psykolog i Oslo i mange år. Jeg har ganske mange gode råd å komme med som er basert på min egen erfaring. Tror hi er oppegående nok til å skjønne at det er mine erfaringer som hun selv kan velge hva hun syns om. Eller mener du at ingen her inne skal gi noen råd om noe med mindre de er psykologer?Jeg syns man skal være forsiktige med å råde mennesker som er i krise når man ikke har faglig bakgrunn, ja. Spesielt når rådene kommer fra egen erfaring som pasient bør man virkelig være forsiktig. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf Ja jeg beklager. Hi, jeg tar tilbake det jeg sa
Gemini77 Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Hva mener du med makt til å beskytte deg? Det er vanlig å være sint ja. Du må føle følelsene dine helt ut når de kommer. Da vil de etterhvert gå over. Farlige følelser må gjøres ufarlige for da blir de etterhvert borteHar du jobbet som psykolog også? Hvis ikke skal du være svært forsiktig med å råde mennesker i en vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf Nei men jeg gikk til en veldig flink privat psykolog i Oslo i mange år. Jeg har ganske mange gode råd å komme med som er basert på min egen erfaring. Tror hi er oppegående nok til å skjønne at det er mine erfaringer som hun selv kan velge hva hun syns om. Eller mener du at ingen her inne skal gi noen råd om noe med mindre de er psykologer?Jeg syns man skal være forsiktige med å råde mennesker som er i krise når man ikke har faglig bakgrunn, ja. Spesielt når rådene kommer fra egen erfaring som pasient bør man virkelig være forsiktig. Anonymous poster hash: 1c4f5...acf Ærlig talt, HI legger problemstillingen ut på et babyforum. Jeg tror HI greier å ta stilling til hvor seriøst hun bør ta svarene.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 Sinne og kontroll behov er veldig normalt etter noe sånt. Samme opplevde jeg og. Jeg fikk ut sinnet gjennom mye hard trening. For meg hjalp det faktisk mye. Gikk og til psykolog, men følte ikke like mye hjelp i det. Men ellers er jeg en veldig åpen person. Og følte at for hver person jeg fortalte det til, jo litt lettere ble det. Anonymous poster hash: 2610d...a0c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 psykolog hjelper ikke så mye synes jeg... vet ikke helt hvordan jeg skal få ut alle følelsene,.' Klarer ikke å gråte Anonymous poster hash: b9f5a...ebb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå