Gå til innhold

ang lønnstrekk..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg litt her? har fått beskjed om at en ansatt skal trekkes i lønn. må jeg selv levere dette til regnskapsfører eller sendes det en kopi dit også?

 

Anonymous poster hash: c8a99...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Du har fått beskjed om at en annen ansatt skal trekkes i lønn?

 

man kan ikke bare trekke noen i lønn sånn uten videre. den som skal trekkes, må selv skrive under på trekket (med mindre det er fra NAVI eller statens innkrevingssentral da)



Anonymous poster hash: 5e3b7...40d
Skrevet

 

Hæ?

Du har fått beskjed om at en annen ansatt skal trekkes i lønn?

 

man kan ikke bare trekke noen i lønn sånn uten videre. den som skal trekkes, må selv skrive under på trekket (med mindre det er fra NAVI eller statens innkrevingssentral da)

 

Anonymous poster hash: 5e3b7...40d

 

Fra namsmannen kanskje? De har hjemmel til å trekke i lønn. Vil tro du må gi beskjed til regnskapsfører. Det sendes bare ut et brev til arbeidsgiver om dette, sammen med brev til saksøkte og saksøker/prosessflm.

 

Anonymous poster hash: 32fbb...8b0

Skrevet

Det er staten ja. spørsmålet var ikke om jeg kan trekke eller ikke. Vet jeg må! Men må jeg ned til regnskapsfører med papire eller sender de dit også? Hi

 

Anonymous poster hash: c8a99...b51

Skrevet

Det er staten ja. spørsmålet var ikke om jeg kan trekke eller ikke. Vet jeg må! Men må jeg ned til regnskapsfører med papire eller sender de dit også? Hi

 

Anonymous poster hash: c8a99...b51

Du må nok gi en kopi til regnskapsfører. De som trekker har nok ikke informasjon om hvem regnskapsfører er (i allefall ikke hos mansmannen, og vil tro SI og Nav er på samme måte der)

 

Anonymous poster hash: 32fbb...8b0

Skrevet

Send kopi til regnskapsfører.

Er det regnskapsfører som lager til lønnsgrunnlaget?

 

Anonymous poster hash: 4a0a2...4c5

Skrevet

Trekket går fra nettoen, og har null betyning for skattetrekket. 



Anonymous poster hash: 27303...7e5
Skrevet

Det er staten ja. spørsmålet var ikke om jeg kan trekke eller ikke. Vet jeg må! Men må jeg ned til regnskapsfører med papire eller sender de dit også? HiAnonymous poster hash: c8a99...b51

Statens innkrevingssentralen sender trekket til arbeidsgiver. SI vet naturligvis ikke hvem arbeidsgiver bruker til å effektene lønnsutbetaling. Dersom du bruker en regnskapsfører til å utarbeide lønnsgrunnlag og effektgrense lønnsutbetaling, så må du nødvendigvis sende papirene dit

 

Anonymous poster hash: 5e3b7...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...