Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Noen som kan hjelpe meg litt her? har fått beskjed om at en ansatt skal trekkes i lønn. må jeg selv levere dette til regnskapsfører eller sendes det en kopi dit også? Anonymous poster hash: c8a99...b51
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Hæ? Du har fått beskjed om at en annen ansatt skal trekkes i lønn? man kan ikke bare trekke noen i lønn sånn uten videre. den som skal trekkes, må selv skrive under på trekket (med mindre det er fra NAVI eller statens innkrevingssentral da) Anonymous poster hash: 5e3b7...40d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Hæ? Du har fått beskjed om at en annen ansatt skal trekkes i lønn? man kan ikke bare trekke noen i lønn sånn uten videre. den som skal trekkes, må selv skrive under på trekket (med mindre det er fra NAVI eller statens innkrevingssentral da) Anonymous poster hash: 5e3b7...40d Fra namsmannen kanskje? De har hjemmel til å trekke i lønn. Vil tro du må gi beskjed til regnskapsfører. Det sendes bare ut et brev til arbeidsgiver om dette, sammen med brev til saksøkte og saksøker/prosessflm. Anonymous poster hash: 32fbb...8b0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Det er staten ja. spørsmålet var ikke om jeg kan trekke eller ikke. Vet jeg må! Men må jeg ned til regnskapsfører med papire eller sender de dit også? Hi Anonymous poster hash: c8a99...b51
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Det er staten ja. spørsmålet var ikke om jeg kan trekke eller ikke. Vet jeg må! Men må jeg ned til regnskapsfører med papire eller sender de dit også? Hi Anonymous poster hash: c8a99...b51 Du må nok gi en kopi til regnskapsfører. De som trekker har nok ikke informasjon om hvem regnskapsfører er (i allefall ikke hos mansmannen, og vil tro SI og Nav er på samme måte der) Anonymous poster hash: 32fbb...8b0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Send kopi til regnskapsfører. Er det regnskapsfører som lager til lønnsgrunnlaget? Anonymous poster hash: 4a0a2...4c5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Trekket går fra nettoen, og har null betyning for skattetrekket. Anonymous poster hash: 27303...7e5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Det er staten ja. spørsmålet var ikke om jeg kan trekke eller ikke. Vet jeg må! Men må jeg ned til regnskapsfører med papire eller sender de dit også? HiAnonymous poster hash: c8a99...b51 Statens innkrevingssentralen sender trekket til arbeidsgiver. SI vet naturligvis ikke hvem arbeidsgiver bruker til å effektene lønnsutbetaling. Dersom du bruker en regnskapsfører til å utarbeide lønnsgrunnlag og effektgrense lønnsutbetaling, så må du nødvendigvis sende papirene dit Anonymous poster hash: 5e3b7...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå