Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Er det mange som har jobbet et sted der de har kjent seg igjen i dette: http://www.dinside.no/519040/10-tegn-paa-at-du-blir-mobbet Anonymous poster hash: 663a8...a68
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Ja jeg måtte si opp jobben pga en kollegas mobbing, laaaaang historie. Jeg holdt ikke ut lenger, ble så sliten og deprimert. Gruet meg til hver arbeidsdag. Jeg snakket med sjefen flere ganger men hun var så manipulert av denne mobberen så hun trodde ikke på meg. Mobberen hadde fortalt flere løgner om meg til sjefen, så sjefen innkalte meg flere ganger for å irettesette meg. Hun gjorde ganske alvorlige ting. Eks en gang så kunne en bruker (psykisk utviklingshemmet) blitt alvorlig skadet, mens jeg stod og ropte om hjelp så kom hun inn og bare lo. Jeg kunne ikke gå der i fra (gidder ikke fortelle detaljer) for slapp jeg tak så ble brukeren skadet. Måtte fortsette å rope mens hun stod i døråpningen og lo. En kollega kom løpende og var like sjokkert som meg over mobberen sin oppførsel. Dette fikk ingen konsenkvenser, selv om kollegaen gikk rett til sjefen og sa i fra. Hun tok ofte æren for ting jeg eller andre hadde gjort. Hun var frekk mot meg og en til kollega foran andre. Elsket å kjefte eller gjøre narr av oss, kunne rope og skrike og det var av småting. Som en gang fordi jeg hadde flyttet på juletreet. Hun stod og ropte og skrek til meg i 20 min fordi jeg flyttet på juletreet. Jeg flyttet det fordi det stod farlig plassert, og jeg ble spurt av noen andre om å flytte det. Jeg fikk han til å bekrefte det for henne men hun baksnakket meg resten av dagen så jeg hørte det, pga et lite juletre!!! Har mange mange mange eksempler men gidder ikke ramse opp. Fastlegen min ba meg sa opp jobben og det gjorde jeg. Jeg kunne tatt dette høyere opp i systemet men da sjefen var manipulert og ikke tok min side så kunne det endt galt uansett. Så jeg gadd ikke. Etter jeg sa opp så turte endelig kollegaer som hadde sett det meste av mobbingen å gå til sjefen og fortelle sannheten. Da ringte hun meg (jeg var sykemeldt) og ba om unnskyldning, hun sa at jeg kunne trekke ooppsigelsen om jeg ville. Men jeg ville ikke tilbake dit. Mobberen fikk en advarsel. Med tanke på at det var flere episoder som gikk ut over brukerne så syns jeg at hun burde fått sparken. Hun var slem med noen av brukerne og, noe vi alle sa i fra om. I en annen jobb så trivdes jeg bedre så jeg holdt ut, men to kollegaer sa faktisk opp pga sjefen. Jeg var vikar og sluttet før akkurat det skjedde. Sjefen var frekk mot meg og. Overså meg på møter når jeg ville ha ordet, jeg hørte henne baksnakke meg en gang, og hun tvang meg til å måtte endre på mange av mine vedtak så jeg ofte fikk klager fra kunder, det var urimelige løsninger hun kom med og når jeg spurte hvorfor så var forklaringene ikke fornuftige. Og klagebehandler anbefalte ALLTID det jeg først hadde innvilget. Så jeg skjønte etterhvert at hun med vilje ville at jeg skulle få klager. En annen kollega fikk mange frekke mailer, hun tok det videre fordi hun hadde bevis men ble bare avvist. Hun er en av de som sa opp. Anonymous poster hash: 8c40d...a2f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Faren min har et handikapp og ble mobbet av en kollega, de andre kolllegaene ble redde så de turte ikke trosse mobberen. Så min far ble rett og slett helt utestengt av arbeidsmiljøet. Han tok det opp med sjefen som tok det opp med mobberen men uten hell. Sjefen tok det videre men da fikk min far høre fra de på personal at når man har et handikapp så er det vanlig å bli mobbet så det må han bare leve med. Han måtte bare ignorere det. Han tok det da opp med sin fagorganisasjon som hadde en samtale med personal men ga opp. Min far fikk seg en advokat og gikk til sak, han vant. Så arbeidsgiver måtte betale han en stor erstatning, og han sa opp jobben. Ikke lenge etter fikk han høre at mobberen hadde fått det samme handikappet! Karma, hehe Anonymous poster hash: 8c40d...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå