Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Hei! Er ikke ute etter meninger her, men kun deres erfaringer. Far til barnet vil ikke oppgis som far i redsel for å få tilsendt papirer ang. barnet, i posten. Det jeg lurer på, dere som har oppgitt far i papirene, men som har hele foreldreansvaret selv, hva slags informasjon og slikt sendes til far? Anonymous poster hash: cc4a5...2ec
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Ingenting Anonymous poster hash: c656c...c48
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor vil ikke far ha tilsendt papirer i posten? Anonymous poster hash: 1f587...b90
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor vil ikke far ha tilsendt papirer i posten? Anonymous poster hash: 1f587...b90 Han har sikkert vært utro... Anonymous poster hash: 2677b...daa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor vil ikke far ha tilsendt papirer i posten?Anonymous poster hash: 1f587...b90 Hvorfor trenger du å vite det??? Anonymous poster hash: 8ee6f...174
Sint naken biltyv Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Far har vært utro og nå vil han slippe unna å betale på barnet og slippe at kona blir sint. Hadde aldri gått med på det om han ikke er narkoman eller pedofil da
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Han får masse brev fra NAV jo Om at han er oppgitt som far og at han må skrive under på det. Hvis han fremdeles nekter og ikke skriver under så kommer politiet å henter han for DNA prøve Hvis du søker om bidrag så får han også brev om det Anonymous poster hash: 63981...1f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Far har vært utro og nå vil han slippe unna å betale på barnet og slippe at kona blir sint. Hadde aldri gått med på det om han ikke er narkoman eller pedofil da Men nå spurte ikke hi om din mening. Hva du hadde gjort er oss knekkende likegyldig. Anonymous poster hash: 8ee6f...174
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Det er vel bare å oppgi en postboksadresse til nav? Så kan han hente ev brev der? Ta en tlf til nav og hør med dem, her vil du bare få motstridende svar. Anonymous poster hash: 8ee6f...174
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Får bare håpe han ikke er noen av våres menn ! HI, hadde jeg vært kona eller kjæresten så ville jeg faktisk heller ha visst enn å ikke vite. Så fikk valget være mitt. Ville nok aldri levd med en som ikke ville forsørge og stille opp for barnet sitt iallfall. Men som nevnt over så er det ikke noe vi har noe med. Husk bare å tenk på deg selv og barnet. Drit i ham. Lykke til Anonymous poster hash: d5021...af9
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Hei! Er ikke ute etter meninger her, men kun deres erfaringer. Far til barnet vil ikke oppgis som far i redsel for å få tilsendt papirer ang. barnet, i posten. Det jeg lurer på, dere som har oppgitt far i papirene, men som har hele foreldreansvaret selv, hva slags informasjon og slikt sendes til far? Anonymous poster hash: cc4a5...2ec Det er ikke slik at det sendes "informasjon" i hytt og pine til far. Men far må skrive under på at han er far. Dersom han skriver under frivilig, vil han ikke få noe brev. Dersom han IKKE skriver under, vil han motta brev om dette fra NAV. Dersom han ikke møter opp for å skrive under, vil han få innkalling til DNA test. Møter han ikke opp til dette heller, vil han til slutt bli hentet. Han vil også bli bidragspliktit, og derfor motta brev om dette fra NAV. Dere kan selvfølgelig inngå en frivillig avtale om bidrag og da slipper han brev. Anonymous poster hash: 8d60a...317
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Takk til dere som kom med gode svar! Og til dere som spekulerer i hvorfor jeg lurer, det er ingen kjæreste eller kone inne i bildet. Var det så "enkelt" hadde jeg ikke ofret dette en tanke en gang :-) Anonymous poster hash: cc4a5...2ec
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 Nå vet ikke jeg hvilke grunner dere har,mulig de er gode, men husk at hvis du lar far slippe å væreregistrert fratar du også barnet en forelder. Etter min mening bør man ha veldig gode grunner for å gjøre det. Anonymous poster hash: 3550e...40d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Om far signerer papiret hvor du melder fra om hvem som er far, vil han ikke motta noe mer om det. Om dere inngår privat bidragsavtale, vil han ikke motta papirer om inntektsopplysninger etc fra NAV. Utover det vil han ikke automatisk motta noe vedrørende barnet når han ikke er oppført med foreldreansvar. Anonymous poster hash: 4b91c...c3d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Vet ikke om det er relevant til de som ikke vil ha foreldreansvar, men vi fikk akkurat brev i posten med "erkjennelse av farskap - godkjent". Det var etter at vi leverte inn papirer på at både han og jeg godkjenner at han er faren. Så man får i alle fall ett brev om man godkjenner farskapet. Anonymous poster hash: 88071...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå