Gå til innhold

Barnemark - hva er symptomene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og synes det?

4 åringen klør så i rumpa. Han er ren selvsagt, jeg har prøvd å smøre han - men han KLØR...

Hva kan dette være? Klødde veldig i går kveld og klør nå også. Vasket forsiktig med lunkent vann og smurte lett.

Anonymous poster hash: fb3ff...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kløe i rumpa. Spesielt kveld natt.

Lys med en lommelykt på åpningen når det er mørkt (han sover) da kan du se at de legger egg ved åpningen.

Anonymous poster hash: d0f1f...c0e

Skrevet

Høres ut som mark. Det er veldig vanlig. Husk at hele familien må på kur.

Anonymous poster hash: 2c729...2ef

Skrevet

Her i huset har mark utløst hyl og skrik et par timer etter leggetid. Det klør og svir i rumpa, har de sagt. Å brette ut rumpeballene litt og lyse med lommelykt avslører små sytrådtykke hvite mark. 

Skrevet

Det er bare å brette ut og se når barnet klager over kløe. Da titter marken frem, hvis den er der. Det er veldig vanlig med mark og skyldes dårlig håndhygiene hos barnet og venner. Litt usikker på om hele familien må behandles, en stund siden vi har hatt det nå men hør på apooteket. Hvis det er mark da, kan jo klø uten og. Men ta en titt ;)

Skrevet

Det trenger IKKE synes selv om det er mark. Generell grettenhet, urolig søvn, gråter og vrir seg på natta. Vi så ingenting, men etter en kur sov ungen normalt igjen. Kuren er reseptfri og må tas av alle i familien.

Anonymous poster hash: e397f...5ed
Skrevet

Jeg så heller ingen mark da 4-åringen her hadde det. Hun klaget over "vondt i rumpa" etter sengetid, var generelt grinete og hadde også vondt i magen. Jeg vasket og smurte, tittet godt etter, men så ingen mark.

Jeg spurte på apoteket og hun sa at vi ikke trengte se dem, det var vanlig å få symptomer før det ble så mange mark at man så dem. Så vi tok en kur alle mann og vips sov ungen godt om natta igjen.

Anonymous poster hash: cb113...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...