Gå til innhold

Pascals konditori

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er nok veldig dyktig på det han gjør, men er han ikke vel arrogant og høy på seg selv. Man kan vel ikke behandle kunder sånn

Anonymous poster hash: 36b70...10c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får følelsen av at oppførselen er litt påtatt. minner veldig om amerikanske cake boss; virker som det er forsøk på kopi av det programmet.

Anonymous poster hash: e733c...fa4

Skrevet

Jeg har lært på skolen (Baker og konditorlinje) at Pascal er en dritt! Behandler ansatte og lærlinger dårlig. Mange ville dit for praksis og lærlingtid, og vi ble anbefalt å ikke søke oss dit...

Jeg kan skjønne hva det kommer av, men samtidig er han ikke såå ille som jeg trodde.

Anonymous poster hash: 4ded5...099
Skrevet

Syns alle disse kokkene/konditorene på tv er ganske høy på seg selv, jeg..! Hellstrøm, Gordon Ramsey...

Anonymous poster hash: 6e619...406

Skrevet

Kaka til Jenny var jo skikkelig stygg. Hadde og blitt kjempeskuffet!

Anonymous poster hash: 4ded5...099
Skrevet

Kaka til Jenny Jensen så skikkelig trist ut

Skrevet

Ingen som skjønner at dette er show? Så klart visste Jenny dette. Må ikke tro noe annet.

Skrevet

Den kaka så ut som den var laget på kødd. Skjønner ikke at Pascal kan stå inne for det der

Anonymous poster hash: f80e4...fd2

Skrevet

Jeg synes han har både selvironi og humor.

Er ikke kokke- og konditorfager preget av slike holdninger for å pushe de ansatte til å bli bedre(gjøre det bedre)?

Anonymous poster hash: 3976d...fb5

Skrevet

Jeg har ikke sett programmet det er snakk om her, men har møtt Pascal i sammenheng med jobben til mannen min et par ganger. Jeg opplevde han som svært arrogant og lite hyggelig.

Skrevet

Jeg synes han har både selvironi og humor.

Er ikke kokke- og konditorfager preget av slike holdninger for å pushe de ansatte til å bli bedre(gjøre det bedre)?

Anonymous poster hash: 3976d...fb5

Nei. Man blir faktisk gode kokker og konditorer uten at sjefene behandler de som dritt.

Anonymous poster hash: b136b...192

Skrevet

Det er en annen kultur i Frankrike enn det er i Norge

Anonymous poster hash: 24753...382

Skrevet

Men nå er han i Norge da

Skrevet

Men nå er han i Norge da

Han er fransk. Man endrer ikke personlighet i det man krysser en landegrense. Det er like naturlig for ham å lede på en "norsk" måte som det ville vært for deg å reise til Frankrike å plutselig være en autoritær leder som skriker til de ansatte å forventer at de bare sier "yes maam" uten å mukke.

Anonymous poster hash: 08c87...0e7

Skrevet

Jeg har sett på denne serien jeg også og kjenner meg virkelig ikke igjen i denne beskrivelsen av mannen. Jeg er positivt overrasket over hvor god stemning det er blant de ansatte i konditoriet, og hvor leken og 'norsk' Pascal er i sin lederstil. Synes ikke ham virker arrogant i det hele tatt, og lurer virkelig på hva det er som gjør at dere får det inntrykket?

Anonymous poster hash: ca0a0...3ca

Skrevet

Mange av de som jobber der, har jobbet der i mange år. Hadde nok ikke gjort det om det var så forferdelig. Og ja, kjenner noen som har jobbet der i mange år

Skrevet

Jeg har sett på denne serien jeg også og kjenner meg virkelig ikke igjen i denne beskrivelsen av mannen. Jeg er positivt overrasket over hvor god stemning det er blant de ansatte i konditoriet, og hvor leken og 'norsk' Pascal er i sin lederstil. Synes ikke ham virker arrogant i det hele tatt, og lurer virkelig på hva det er som gjør at dere får det inntrykket?

Enig med deg! Men synes heller ikke kaka til Jenny var særlig fin.

Skrevet

Nei, kanskje ikke det fineste som de har laget. Men helt ærlig; det var jo en helt håpløs bestilling gjort av Jenny også da.

Skrevet

Jeg har truffet ham i levende live et par ganger, og da har han vært så hyggelig som bare det, også utenom jobb-sammenhenger. Men jeg kjenner ham ikke, altså.

Anonymous poster hash: ec6f7...d4a
Skrevet

Nei, kanskje ikke det fineste som de har laget. Men helt ærlig; det var jo en helt håpløs bestilling gjort av Jenny også da.

Hvorfor det?  Og hvis han mente du så måtte han jo ha sagt nei med en gang

Skrevet

Hvorfor det? Og hvis han mente du så måtte han jo ha sagt nei med en gang

Fordi han har ingen 'komponer din egen kake'-alternativ, og hun bare slengte ut en masse ingredienser hun kom på i farten nærmest uten å tenke seg om, inkludert en masse greier som ikke finnes noen av hans kaker. Hvis hun vil ha marsipankake med marengs og blåbær og sitron og jordbær og hva det nå var for noe mer hun ville ha i den kaka, så bestill hos noen som i det minste lager slikt. Pascal er et fransk bakeri hvor lager de franske kaker, ikke marsipankaker. Og når han sier det blir for mange smaker, som ikke passer sammen, så bør man kanskje høre på ham. Han er tross alt en erfaren konditor med lang fartstid og et visst renommé. Det er ikke uten grunn.

Og han SA fra flere ganger om hva han mente.

Skrevet

Hvorfor det? Og hvis han mente du så måtte han jo ha sagt nei med en gang

Fordi han har ingen 'komponer din egen kake'-alternativ, og hun bare slengte ut en masse ingredienser hun kom på i farten nærmest uten å tenke seg om, inkludert en masse greier som ikke finnes noen av hans kaker. Hvis hun vil ha marsipankake med marengs og blåbær og sitron og jordbær og hva det nå var for noe mer hun ville ha i den kaka, så bestill hos noen som i det minste lager slikt. Pascal er et fransk bakeri hvor lager de franske kaker, ikke marsipankaker. Og når han sier det blir for mange smaker, som ikke passer sammen, så bør man kanskje høre på ham. Han er tross alt en erfaren konditor med lang fartstid og et visst renommé. Det er ikke uten grunn.

Og han SA fra flere ganger om hva han mente.

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...