Gå til innhold

Barnemigrene/migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen av dere som har barn med migrene som har søkt om utvidet stktbarndager?

Fikk dere dette?

Vi skal til barnelegen og har tenkt å høre om han kan hjelpe oss å fylle ut skjemaet.

Anonymous poster hash: b4c38...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stktbarndager =syktbarndager

Skrevet

Har ikke barn med migrene men hadde barnemigrene selv. Fra jeg var 6 år hadde jeg anfall 3-4 ganger i måneden fram til jeg ble 21 år. Tenker at om barnet ofte har anfall burde dere hatt rett på flere syktbarndager.

Går barnet på medisiner forresten? (Fantes ikke i min tid.. Nysgjerrig på hva de kan gjøre for de små nå. Ingenting er verre enn migrene😖)

Skrevet

Hadde barnemigrene. Tror ikke foreldrene mine hadde ekstra dager. Ble båret over til en nabo da jeg var mindre. Fra ca 9 års alder klarte jeg meg selv med fremsatt bøtte, kjeks, vann og cola.

Mener absolutt det burde være grunnlag for ekstra syktbarndager.

Tror det er en nesespray som blir brukt for barn med migrene i dag? På "min" tid var det bare paralgin forte.....

Anonymous poster hash: 11bcd...86b
Skrevet

Tusen takk for svar.

Hun får fortsatt bare paracet og ibux. Vi holder på å prøve ut hva som virker best. Vi har også fått tilbud om en nesespray om vi ser det ikke fungerer.

Dere som har barnemigrene. Vokste dere migrenen av dere? Barnelegen mente det var 50/50% sjanse for å vokse det av seg.

Hi

Skrevet

Dytt...

Skrevet

Min sønn hadde migrene, i fra flere ganger pr mnd, ble det sjeldnere og sjeldnere. Ikke like plaget i skolealder og I fra han var ca 12 har han ikke hatt anfall. han er nå 14. Vi klarte oss uten utvidede sykedager.

Skrevet

Sønnen min på 11 år har migrene, men ikke anfall så ofte at vi har trengt utvidet antall sykt barn dager.

Han trigges veldig av uregelmessig spising og lite søvn, så passer vi på dette kan det gå opptil flere måneder mellom anfallene.

Her har vi ikke funnet smertestillende som fungerer, uansett hva han tar oralt spyr han det opp igjen. Når hodepinen smeller til blir han så kvalm at han ikke kan drikke/spise noe.

Jeg fikk beskjed om at gutter som får migrene før pubertenen ofte vokser det av seg, mens jenter som får barnemigrene ofte blir verre i puberteten...

Anonymous poster hash: c0f6b...d9d

Skrevet

Kan jeg få kuppe tråden litt og spørre om hvordan dere fikk diagnosen? Sønnen mi på 7 år skal til lege i morgen fordi vi mistenker barnemigrene. Han har innimellom klaget en del på hodepine og magesmerter, og det siste halvåret har han flere ganger plutselig kastet opp. Han forklarer at han har mest vondt på ene siden av hodet, og veldig vondt i magen.

Trengte dere bare å oppgi symptomene, eller er det noen utredning også?

Anonymous poster hash: 3efd6...41c
Skrevet

Var ingen tvil her. Min mor har også migrene så hun kje te det igjen når jeg hylte av smerter og prøvde å forklare at det begynte i det en øyet før det spredte seg. Holdt på i flere timer og jeg kastet alltid opp av smertene.

Det gikk gradvis over av seg selv. Jeg hadde anfall nesten hver uke til jeg var 20, litt sjeldnere fram til jeg var 21. Da ble jeg gravid og hadde ingen anfall under graviditeten. Har hatt migrene kanskje 1 gang i året etter det MEN aldri fullt anfall, bare som om det er på vei men går over før smertene blir så ille at jeg kaster opp. Så ja, det gikk over av seg selv.

Vet forresten at det finnes forskjellige typer migrene. Noen får synsforstyrrelser for eksempel. Det har ikke jeg opplevd. Kanskje fordi jeg krøller meg sammen i et mørkt rom til det går over. Men tror ikke jeg har hatt det.

Skrevet

Var ingen tvil her. Min mor har også migrene så hun kje te det igjen når jeg hylte av smerter og prøvde å forklare at det begynte i det en øyet før det spredte seg. Holdt på i flere timer og jeg kastet alltid opp av smertene.

Det gikk gradvis over av seg selv. Jeg hadde anfall nesten hver uke til jeg var 20, litt sjeldnere fram til jeg var 21. Da ble jeg gravid og hadde ingen anfall under graviditeten. Har hatt migrene kanskje 1 gang i året etter det MEN aldri fullt anfall, bare som om det er på vei men går over før smertene blir så ille at jeg kaster opp. Så ja, det gikk over av seg selv.

Vet forresten at det finnes forskjellige typer migrene. Noen får synsforstyrrelser for eksempel. Det har ikke jeg opplevd. Kanskje fordi jeg krøller meg sammen i et mørkt rom til det går over. Men tror ikke jeg har hatt det.

Jeg fikk migrene selv for ca 1 år siden (er 34 år), men ikke sånn ekstremt som noen her snakker om. Jeg blir veldig uvel, får veldig vondt i hodet og takler ikke lys og lyder. I tillegg har jeg fått såkalt aura noen ganger. Mannen min begynte å også med mindre migreneanfall for noen år siden, og jeg vet at både svigermor og ene svigerinnen min har det, så det er vel ikke usannsynlig at gutten vår også har det.

Anonymous poster hash: 3efd6...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...