Gå til innhold

Hvordan fungerer au pair?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 18026...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trykker på den store, røde knappen. Vips vasker den gulvet.

Anonymous poster hash: feddc...289
Skrevet

Jeg har vært au-pair. Det fungerte sånn at jeg jobbet maks 5 timer om dagen. Jobben var å være med barna, følge og hente på skolen, lage mat til dem, hjelpe med lekser, leke etc. På dagen når barna var på skolen gikk jeg også på skole. Tok språkkurs og et annet kurs ved et lokalt college. Helgene hadde jeg fri.

Kost, losji og 4000,- i mnd. var betaling. Pluss at jeg fikk være med familien på ferier.

Var veldig kjekt å være au-pair. Følte meg skikkelig inkludert i familien og vi har fortsatt kontakt.

Anonymous poster hash: bf460...280

Skrevet

I utgangspunktet er det meningen at det skal være kulturutveksling, hvor au pairen skal passe barna og gjøre litt lett husarbeid. Au pair bor hos familien, får gratis kost og losji og får lommepenger. Har dog inntrykk av at mange her til lands (og sikkert andre land også) behandler au pair mer som hushjelp. Jeg har vært au pair i England, hos en fantastisk familie som behandlet meg som familiemedlem.

Anonymous poster hash: 67419...bc4

Skrevet

De jeg kjenner betaler 5000 kroner i mnd + kost + losji + busskort (bor i storby) + norskkurs og billett hjem en gang i året + delta på ferie med vertsfamilien + evt. vaksiner + visum.

Arbeidskontrakten varer i 2 år. Arbeider maks 30 timer i uka, har ukeplan.

Anonymous poster hash: 47a33...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...