Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 I klassen til datteren min sitter de i grupper på 4 elever og ser mot hverandre. Læreren og tavla er på siden for alle. Det innebærer at man kan velge å ha fokus på eleven rett foran seg (forstyrrende) eller få kink i nakken når de ser på tavla/læreren. Læreren står ofte slik at datteren må vri hodet 135 grader. Det blir veldig ubehagelig å sitte slik i flere år faktisk. Syntes dere jeg bør ta det opp med læreren, eller blir jeg bare nok en brysom forelder? Anonymous poster hash: b4962...2aa
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Hun sitter jo ikke på samme plassen med samme vinkel i årevis. Jenta din kan jo bare snu stolen litt sånn at hun sitter rett mot tavlen. Jeg er selv lærer og ser helt klart veldig mye positivt med å sitte gruppevis, og noe negativt. Hvilket trinn er det? Anonymous poster hash: a96a9...7e9
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Hun sitter jo ikke på samme plassen med samme vinkel i årevis. Jenta din kan jo bare snu stolen litt sånn at hun sitter rett mot tavlen. Jeg er selv lærer og ser helt klart veldig mye positivt med å sitte gruppevis, og noe negativt. Hvilket trinn er det? Anonymous poster hash: a96a9...7e9 De bytter plasser ca hver 3. måned, men fortsatt er det minst 90 grader de må vri hodet for å se tavla/læreren. Jeg syntes selv det er ubehagelig bare på 1 dag konferanse å sitte slik. 4. trinn. Ja det er noen positive fordeler med å sitte gruppevis, ex at de lærer å samarbeide. Det kan de også oppnå ved å la 2 og 2 sitte ved siden av hverandre og se rett frem. De oppnår også forstyrrelser ved at elevene blir mer opptatt av å se på hverandre, og kink i nakken. Jeg foreslo også at hun kan vri litt på seg, men da ville de gå kjeft om at de må sitte ordentlig. Å flytte stolen var heller ikke så aktuelt, for da ble det vanskelig å skrive/se vekselsvis. I tillegg er det visst en stor gutt som også sperrer synsfeltet, men det er jo ikke akkurat noe å ta opp. HI Anonymous poster hash: b4962...2aa
Ladybird2014 Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Tydeleg at sitteplassen ikkje fungerer for jenta di. Då er det berre å ta ein telefon til læraren, så finn de ei løysing på problemet.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Tydeleg at sitteplassen ikkje fungerer for jenta di. Då er det berre å ta ein telefon til læraren, så finn de ei løysing på problemet.Ja og for hele klassen syntes jeg. Det kan jo ikke være godt å sitte slik for noen av dem. Alle bør jo se rett frem. Håper bare at de ikke syntes at jeg blander meg for mye. Stakkars elever. HI Anonymous poster hash: b4962...2aa
Ladybird2014 Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Om du ringer og er bekymra for alle elevane tviler eg på at du blir tatt seriøst. Snakk på vegner av jenta di. Kan godt vere at dei andre elevane elsker å sitje i grupper på fire. Du har lite å gjere på om noko så bagatellmessig opptek deg i særleg grad.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Det er da ikke synd på elevene! Sønnen min sin klasse sitter organisert slik og det er helt topp. De har uansett lite tradisjonell tavle undervisning, de har stasjoner to ganger i uka, gruppearbeid en gang i uka og eller går lærer og assistent rundt i klassen og hjelper elevene ved sittegruppene. Du kan ta opp situasjonen for din jente, men ikke gjør dev selv helt idiot ved å legge deg oppi dette på vegne av hele klassen. Anonymous poster hash: 81920...fea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå