Gå til innhold

henvisning til gyn uten lenetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få henvisning til gyn uten legetime, eller kan jeg få time hos gyn uten henvisning? Plaget med cyster som ikke går over av seg selv og har allerede fjernet en eggstokk.

Anonymous poster hash: c6770...9ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå til gyn uten henv, men da kostet det ganske mye mer. Litt ulik praksis mtp henv til gyn. De aller fleste leger vil nok ha deg inn på time, med mindre det er veldig kjent problematikk som du har blir henvist for tidligere.

Skrevet

Du kan gå til gyn uten henv, men da kostet det ganske mye mer. Litt ulik praksis mtp henv til gyn. De aller fleste leger vil nok ha deg inn på time, med mindre det er veldig kjent problematikk som du har blir henvist for tidligere.

Hva kan egentlig fastlegen finne ut da? Uten ultralyd mener jeg.

Anonymous poster hash: c6770...9ff

Skrevet

Gå til privat gynekolog, koster ca en tusenlapp.

Anonymous poster hash: 0e781...4a4
Skrevet

Du kan godt gå til privatpraktiserende gynekolog uten henvisning. Det koster rundt tusen kroner for en time.

Eller du kan få henvisning og gå til en med refusjonsordning, da koster det 3-400. Fastlegen vil antagelig prate med deg før du får en henvisning, for å høre at det er en grunn til det.

Anonymous poster hash: e8ca2...0fa
Skrevet

Det vanlige er at fastlegen må snakke med deg ført, det er jo en del av fastlegen sin jobb og sile ut hvem som trenger henvisning og hvem som ikke trenger det, ellers ville det blitt en stor overbelastning på spesialhelsetjenesten.

Men om dette er en kjent problematikk og du har vært hos gynekolog med det før er det ikke sikkert du trenger det. Da jeg måtte til gynekologen sist ringte jeg den samme gynekologen som jeg har vært hos før, damen som tar telefonen spurte om jeg var tidligere pasient og når hun fant meg i pasientregisteret og jeg fortalte hva det gjaldt fikk jeg bare time uten å ha noen henvisning. Da betalte jeg 470 kr for timen inkludert noen prøver.

Anonymous poster hash: 9be5c...291
Skrevet

Du må selvsagt ha henvisning om dette er en ny problemstilling.

Anonymous poster hash: c0c21...152

Skrevet

Her jeg bor kan jeg bare ringe legekontoret og be om en henvisning til gyn. Tror han tar få slike undersøkelser, i alle fall er alle mine venninner hos gyn på kontroll istedenfor hos fastlegen. Kanskje fordi vi bor på en liten plass? Du kan jo ringe legekontoret og høre?

Skrevet

Du kan gå på volvat til gyn der uten henvisning.

Anonymous poster hash: 895bf...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...