Gå til innhold

Dere som bruker mensenkopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver nå for første gang.

Hvor langt inn skal den? Og hvordan kan jeg vite at den har brettet seg ut slik den skal?

Jeg har omsider klart å dytte den inn, men klarer ikke å kjenne om den har brettet seg ut. Jeg forsøker med en finger langs koppen, men har ikke sjans til å komme til.

Jeg kan dra den ut og inn sakte, så den står ikke bom fast. Hva menes med bom fast?

Forsøkte på punch down-bretting etter litt googling. C-folden får jeg den ikke inn med.

Hjelp? Gi meg dine tips og triks! :-)

Ps, jeg har født flere barn, så jeg har naturligvis den største størrelsen.

Anonymous poster hash: 98efc...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes denne bretten er enklest med tanke på å få foldet den ut (diamond fold): 

Blir en slags teknikk å folde den ut, men klarer ikke å forklare. Vrir liksom på den. Kjenner nederst at den er rund. Når den først er inne må den vris en hel gang rundt for å oppnå vakum. Deretter trekker du litt i den for å kjenne at det er motstand. Da sitter den!

Jeg brukte litt tid på å venne meg til koppen, men nå har jeg brukt den i over fire år og bytter aldri tilbake!

Anonymous poster hash: 9e47d...70b
Skrevet

Takk for svar! Sette veldig pris på det! :-)

Jeg har forsøkt diamantbrett nå, og den er lett å få inn, og den bretter seg ut, men koppen er flat, ikke rund når den er inne. Det kan vel ikke stemme? Jeg får ikke til å vri den rundt, håndtaket glipper i fingrene mine. Hvis jeg dytter den lenger inn når jeg den ikke. Hvor langt inn skal den egentlig?

Jeg har forsøkt å sette den inn 6-7 ganger siste halvtimen, men den ligger bare flatt? (Litt sammenklemt på en måte)

Noen som kjenner seg igjen og vet hva jeg gjør feil?

Skrevet

Den skal ikke så veldig langt inn. Den skal sitte lavere i skjeden enn en tampong for eksempel.

Du kan nok ikke vri den ved å ta tak i stilken. Du må ta tak rundt selve koppen og vri den rundt. Den skal ikke være flat eller sammenklemt inne i skjeden, da vil det bli lekkasjer. Den skal ha samme fasong som den har når du ser på den når du ikke har satt den inn.

Det er viktig at du får den til å folde seg ut og at det blir vakum. Både fordi det skal være tett og uten lekkasjer og fordi den skal holde seg på plass og ikke falle ut.

Skrevet

Jeg har brukt det en stund nå, og det tar rett og slett bare litt tid å få det til. Men når du først greier det, er det litt som å sykle, du tenker ikke over det. Jeg bruker en sånn type C-fold, tror jeg, bare klemmer den sammen litt - trikset er å stå tilstrekkelig bøyd med kroppen slik at den faktisk går inn. Men jeg forsøker å ha den så åpen som mulig når jeg setter den inn, for liksom å få med det som måtte ha lekket litt mens koppen er ute - og for å slippe å skulle brette den ut når den er oppi der, det er vanskelig. Når jeg har satt den (langt) inn, trekker jeg den litt ned igjen, da sitter den som bare det. Også snurrer jeg litt på den for å sjekke at den sitter, og det gjør den som regel da.

Det er virkelig geniale greier! Stoler mye mer på den enn på tamponger. Jeg blør en del de verste dagene, og da må jeg følge med litt, for om det blir fullt, eller nesten fullt, kan det lekke litt.

Anonymous poster hash: d2468...f48
Skrevet

Jeg tisser ofte. Da må den jo ut og inn ofte!

Anonymous poster hash: 434e3...4ae

Skrevet

Du trenger ikke å ta den ut når du tisser.

HI: Kan det være at du setter den for langt inn, slik at det blir for mye vakuum til at den folder seg helt ut?

Skrevet

HI: Kan det være at du setter den for langt inn, slik at det blir for mye vakuum til at den folder seg helt ut?

Det er mulig dette er litt av problemet ja. Jeg sliter litt med å finne ut hvor langt inn den skal.

Jeg forsøkte å ha den i over natten uten å ha lekket en dråpe. Men, den er fortsatt ikke helt utfoldet, uansett hvor mye jeg prøver å snu på den. Bak mot rumpa er koppen på en måte litt inntrykt, om dere forstår. Akkurat som om koppen er presset mot en hard flate, og former seg deretter.

Hittil har C-form med litt luft funket best, med de andre får jeg det jeg tror er vakuum-problem.

Enden på koppen er mulig å kjenne på utsiden av trusen, gjør deres det? (Dere som ikke har klipt enden)

Hi

Skrevet

Men kjære deg, man tisser jo ikke med skjeden. Tilbake til skolebenken med deg:-)

Anonymous poster hash: a717a...465

Skrevet

Det er mulig dette er litt av problemet ja. Jeg sliter litt med å finne ut hvor langt inn den skal.

Jeg forsøkte å ha den i over natten uten å ha lekket en dråpe. Men, den er fortsatt ikke helt utfoldet, uansett hvor mye jeg prøver å snu på den. Bak mot rumpa er koppen på en måte litt inntrykt, om dere forstår. Akkurat som om koppen er presset mot en hard flate, og former seg deretter.

Hittil har C-form med litt luft funket best, med de andre får jeg det jeg tror er vakuum-problem.

Enden på koppen er mulig å kjenne på utsiden av trusen, gjør deres det? (Dere som ikke har klipt enden)

Hi

Jeg måtte klippe vekk hele den stilken, og har nå kopp helt uten stilk. Da kjenner jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 5d301...3c2

Skrevet

Men kjære deg, man tisser jo ikke med skjeden. Tilbake til skolebenken med deg:-)

Vi kvinner har da bare et hull. Alt som skal inn og ut foregår jo i det hullet?!

Skrevet

Vi kvinner har da bare et hull. Alt som skal inn og ut foregår jo i det hullet?!

Ha ha ha er du kvinne eller høne?

Skrevet

Jeg håper vel at du tuller, men vi har tre hull, vi kvinner. Urinrøret kommer ut fremme, skjeden(den du har sex med, får mensen med og føder med) i midten, og rumpehull bak. Du putter koppen i skjeden, og kan likevel tisse ut av urinrøret. Praktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...