Gå til innhold

Synes dere jenta mi er for tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

101 cm og 14,7 kg... 3,5 år.

Alltid vært lang og tynn, og veldig småspist. Prøve å ha litt ekstra fett i maten hennes (smør, fløte, creme fresh o.l)... Noen som har noen tips og triks?

Anonymous poster hash: 16614...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke!

Sønnen min er 20 cm høyere, og veier bare 3 kg mer, Han er helt fin.

Anonymous poster hash: 38052...b26
Skrevet

Overhodet ikke!

Sønnen min er 20 cm høyere, og veier bare 3 kg mer, Han er helt fin.

Kan også legge til at i forhold til percentilsjemaet for jenter 1-5 år, så ligger hun ganske akkurat på gjennomsnittet. Hun bør ikke fetes opp med mindre du vil ha et overvektig barn med tiden. 

Skrevet

Okei! Ryggrade stikker ut når hun bøyer seg litt og ribbeine synes godt bare hun vrir litt på seg eller ligger på rygg. Får frysninger av å se det :-( men kan jo ikke tvangsfore henne heller. Hun er normalt aktiv og i fin form... Følger sin egen kurve ifølge helsestasjon men jeg synes hun er for tynn:-(

Skrevet

Jenta mi var tynnere enn det på den høyden, låg på 12 kg. Og hun er enda veldig tynn av seg. Hun er nå 135 høy og 22 kg. Hun har lange bein og armer og blir nok veldig høy til slutt (pappaen er 195 høy) Når det er sagt, så har hun siden fødselen fulgt sin egen kurve til punkt og prikke. De første årene stresset vi veldig med maten hennes, og det endte opp med en kresen jente. Ble til at hun fikk nye av favorittmaten sin bare for å få i henne mat. Vi angrer på at vi lot det gå for lang tid, og har nå det siste året kjørt fullt og helt på allsidig mat, og det som serveres skal smakes på. Vi forventer at hun spiser seg mett når hun selv mener hun er mett.

Vårt råd er ikke stress, følger hun sin kurve, ikke feiler noe, har normalt og fin energi og vokser i lengden er alt bare vel. Kjør på med mye forskjellig mat som er sunn, variert og godt.

Gi tran, og når eldre litt vitamintilskudd (uten D vitamin)

Anonymous poster hash: 63b06...303

Skrevet

Min datter er ca 90cm og veier 12. Vi har fått beskjed av legen om å gi henne ernæringsdrikke.

Anonymous poster hash: 738f4...306

Skrevet

Okei! Ryggrade stikker ut når hun bøyer seg litt og ribbeine synes godt bare hun vrir litt på seg eller ligger på rygg. Får frysninger av å se det :-( men kan jo ikke tvangsfore henne heller. Hun er normalt aktiv og i fin form... Følger sin egen kurve ifølge helsestasjon men jeg synes hun er for tynn:-(

Da synes jeg at du må se deg om på andre barn i samme alder, høyde og vekt. Hun er ikke tynn. Hun er normal. I den høyden begynner babyfettet virkelig å forsvinne, det er normalt. Du må nok bare slappe av.

Anonymous poster hash: 63b06...303

Skrevet

Min sønn har akkurat samme vekt, høyde og alder som din datter. Han er ikke for tynn, men han er tynn. Busker sklir av på han hvis man ikke kan stramme dem. Selv når man strammer sitter de ganske løst. Men han har veldig tynne bein, og liten rompe, så han ser nok tynnere ut på grunn av det også.

Skrevet

Min datter er ca 90cm og veier 12. Vi har fått beskjed av legen om å gi henne ernæringsdrikke.

Har en gutt med samme mål, men har ikke fått den beskjeden. Vanskelig å få i ungen mat. Kan klare seg på 1/2 skive på en hel dag. Et slit uten like.

Anonymous poster hash: 5edde...f9a

Skrevet

har ei på ca 92 og er litt over 12 kg. hun er fin, ikke for tynn. Eneste kommentarene vi får er at hun er lita og nett. Hun spiser stort sett greit, ikke spesielt lite så det er grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: 20d92...00e
Skrevet

Har en gutt med samme mål, men har ikke fått den beskjeden. Vanskelig å få i ungen mat. Kan klare seg på 1/2 skive på en hel dag. Et slit uten like.

Anonymous poster hash: 5edde...f9a

Det er sikkert litt forskjellig hvem man møter. Min datter har hatt gjevnlige vekstkontroller siden fødsel fordi hun har refluks.

Skrevet

Datteren min er 99 cm og veier 13 kg.

Hun blir nå fulgt opp av helsesøster og fastlege da begge mener hun veier for lite. Hun er 4 år.. Jenta er frisk og rask og sjelden syk, men allikevel er de altså litt "på" dette med vekta. De ønsker hun ihvertfall bør gå opp 2-3 kg..

Hmmmmm...

Anonymous poster hash: 195f9...ea4

Skrevet

101 cm og 14,7 kg... 3,5 år.

Alltid vært lang og tynn, og veldig småspist. Prøve å ha litt ekstra fett i maten hennes (smør, fløte, creme fresh o.l)... Noen som har noen tips og triks?Anonymous poster hash: 16614...c3e

Frøkna her er 110 og 15 kilo. Blir 4 år neste uke..

Anonymous poster hash: afc84...c88

Skrevet

Min datter på 4 år er 103 cm lang, og veier 11,8 kg og det er altfor lite. Men tenker at hadde hun lagt på seg 3 kg så ville hun vært mer normal. Nå skal det også sies at hun har hele tiden ligget under normalkurven, men følger fint sin egen kurve. Lege og helsesøster følger henne opp, men dette er ei jente som spiser 2 skiver brød til frokost, enten brød eller varm mat til lunsj, frukt klokka 2 og middagen er gjerne to poteter, to kjøttkaker og masse grønnsaker, til kvelds får hun bær og yoghurt. Ikke vet jeg hvordan jeg skal få i henne mer mat, men legen ønsker å økende på med mer mat til tross for den mengden hun spiser og at jeg bruker smør, rømme, olje osv for å opp energinivå i maten ...

Anonymous poster hash: 9321b...16f

Skrevet

Til sammenligning så er min jente på snart 4 år 107 cm 14,9 kg (for å være helt nøyaktig). Hun er tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...