Gå til innhold

Billige middager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innmari dårlig råd.. Barnet er hos faren så er bare meg det går utover akkurat nå heldigvis!

Søndag : ostesmørbrød , mandag: makaroni med ketsjup, tirsdag: pølser og potetmos, onsdag: ris med saus, torsdag: lompe med pølsebiter og ost. (Tar fra skapene!!!)

Noen tips til helgemiddager (rimelig) med mer næring? For da er nemlig skapene rimelig skrapa så handle må jeg uansett :P

På dagtid spiser jeg 2 gulrøtter og en proteinshake med melk.

Anonymous poster hash: 82caa...80f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikerter koster sju kroner boksen på Rema, tunfisk er dødsbillig også, og løk. Sammen blir det bra.

Kikerter kan fylle ut hva som helst og er sunt og næringsrikt. Har du sesampasta kan du lage houmous, digg å dyppe gulrøtter i. Kikerter i salat, i posesuppe, med bare krydder på.

Rotgrønnsaker er billig, lag rotmos (søtpotet/potet/gulrot/kålrabi kokes, moses m melk og smør og salt og pepper) og fres bittelitt billig salami i biter oppå.

Anonymous poster hash: 42652...fad
Skrevet

Kikerter var lurt :) og rotmos er kjempegodt ! Takk for tips ' HI :)

Anonymous poster hash: 82caa...80f

Skrevet

Grillkylling stekes i form med creme fraiche, paprike og løk. Krydder etter ønske,ris og salat.Kommer på 100-120 kr. Næringsrik og mettende. Holder til 2 voksne og 4 barn her.

Svinekjøtt,brokkoli,løk og sjampinjong. Ris og saus etter ønske. Kostnad ca 80 kr.

Anonymous poster hash: a2b89...c1a

Skrevet

Datteren min elsker den grønnsaksblandingen fra frysedisken med gulrøtter, erter og mais. Den kan hun spise med skje til hva som helst, og den koster ikke mange kronene.

I dag hadde vi hjemmebakt brød og omelett til middag. Kjøpte grovbakstmel på 10-kroners marked på Ika. To kg mel blir 3 store brød, også hadde vi Best pris eggene til Rema, de er da helt ok og koster mye mindre en merkevare-eggene.

Anonymous poster hash: 5a9ac...8f1

Skrevet

strimlet svin, svinekjøtteig og kyllingkjøttdeig er billig. Frosne koteletter og frossen fisk. Følg også med på go'helg tilbudet på kiwi. Det er ofte billigkampanje på div grønnsaker og det kan man jo variere i det uendelige. Mos, puré, stekt, kokt, ovnsbakt osv.

Div pasta er veldig billig. Ris også.

Mais og hakka tomater er ekstremt billig.

Av dette kan du lage kylling/kjøttboller i tomatsaus med grønnsaker og makaroni feks.

Strimlet svin med stekte grønnsaker og ris

Ovnsbakte grønnsaker og poteter til gohelgbiff.

Koteletter med hjemmelaget stappe og grønnsaker.

Det er så mye godt en kan lage for en billig penge:-) man må bare følge litt med på tilbudene og planlegge deretter.

Anonymous poster hash: d2c28...b46

Skrevet

Lapskausblanding koster rundt 10 kr, du finner kalkunpølser til 20 kr. Kjøp også en pakke egg.  Evt brødmel og bak selv. 

Lager du lapskaus har du middag i 3 dager ca, men tar du ei brødskive kan det hende du får 4 middager :)
Da kan du lage en god og mettende omelett med pølser og ha ferskt brød til :P

Coop har jo billigmerker på middag til rundt 10 kr, smaker høgg i min munn, men vet om flere som spiser det i nød. 

Trål gjennom alle tilbudsavisene før du handler, og planlegg maten utifra det som er på tilbud. 

Anonymous poster hash: 6777f...8d4
Skrevet

Fyll opp på rotgrønnsaker så kan du lage supper, lapskaus, ovnsbake dem med krydder.

De er ikke så dyre og kan drøyes. Kikerter kan brukes til alt. Løk, evt hvitløk hvis du har råd.

Se i bulligdisken hva du finner. Havregrøt lagd på vann eller melk eller heller ikke så dyrt.

Anonymous poster hash: 4eeee...517

Skrevet

Dersom du skaø ha kikerter, så kan det være lurt å kjøpe tørre på innvandrerbutikker, og koke selv. Da kan du få 5kg for 15kr ol.. billig råvare!

Anonymous poster hash: 4e666...76d

Skrevet

Billige sommerkoteletter på Meny! Jeg kjøpte en pakke med 4 ganske gode stykker i til rett over 40 kr.

Med poteter eller ris, og det du ønsker av grønnsaker til, og kanskje en saus, så er jo dette en kjempeflott middag som varer hele helgen :)

Anonymous poster hash: e0208...38b
Gjest Zaria
Skrevet

På mange butikker finner du varer som snart går ut på dato til minimum halv pris 😃 fint å fryse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...