Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Jeg er en voksen dame med to barn, hvorav det ene (1 1/2 år) er hjemme med meg. Jeg vurderer å tilby meg å være barnevakt/dagmamma for andres barn, helst bare ett av gangen, noen timer om dagen - fortrinnsvis på dagtid. Jeg tenker helst hjemme hos barnet, og barnet mitt må selvfølgelig være med. Men er det noen som har behov for dette? Er det noen vits i å gjøre en innsats i å annonsere? Jeg skjønner at det ikke er store pengene å tjene på dette, men hva kan man ta som timelønn? Og hvordan fungerer det med skatt osv på barnevakttjenester? Anonymous poster hash: 09226...c2d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Som vanlig dagmamma tjener man somregel 6000 + barnehagesats (ca 2 500) før skatt. Dagmammaen passer da i eget hjem og står somregel for mat og bleier. Det blir da ca 300 kr dagen utbetalt. Så kanskje 250 kr dagen utbetalt om du passer hos dem? Anonymous poster hash: 5689b...72d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Eg personlig hadde foretrukket å sende barnet hjem til barnepasseren, fremfor å ta noen voksne inn til oss. Jeg hadde gladelig brukt dagmamma fremfor å sende barna i barnehagen, men var ingen å oppdrive i området her desverre. Anonymous poster hash: 8ed3b...5a4
pifi med tre nurk Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 (endret) Tror ikke det er mange som vil ha barnepasser i eget hus som i tillegg tar med sitt eget barn. Jeg hadde fått noia av å tenke på alt ungene kunne gått rundt og dratt ut av div skuffer og skap. Tror flere hadde tenkt det var aktuelt med dagmamma hvis hun hadde det hos seg og veldig tilrettelagt for barn, eller var uten barn selv hvis hun skulle vært i deres hus. Dessuten er det vel ikke så mange som har behov for barnepass bare noen timer midt på dagen, de fleste jobber vel 7,5- 8 timer om dagen. Men det er jo bare å sette inn en annonse og se responsen. det kan jo hende det er mange med behov for pass der du bor! Endret 24. mars 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 300 kr dagen for 8-9 timer om dagen? Hva kan man kreve i timelønn da? Barnevakter som kommer hjem til folk på kvelden for å passe, hva får de i timen? Jo, er selvfølgelig mulig å komme hjem til oss også, men jeg bor litt utenfor sentrum av byen. Jeg har ikke kapasitet til å jobbe som dagmamma fra kl 7-1630. Tenker mer sånn f.eks. fra kl 10 til 14, men vet ikke om folk har noe behov for det. Hvor leter folk etter annonser om barnepass, hvor skal jeg annonsere? Er det en ide å henge opp lapper på butikkene? Anonymous poster hash: 09226...c2d Anonymous poster hash: 09226...c2d
Superdolly Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 30-35 kr timen. Barnevakter på kveldstid regnes gjerne litt annerledes. De gangene vi har brukt andre enn besteforeldre har vi brukt tenåringer og da gitt en rund sum for kvelden. Litt avhengig av tidspunkt og ukedag. En lørdag kveld fra sju og utover betales bedre enn en torsdag fra seks til åtte. Jeg ville aldri hatt bruk for dagmamma fra ti til to. Jeg har arbeidstider å forholde meg til, og dagene mine er lengre enn det der. For meg har aldri dagmamma vært aktuelt uansett. Jeg føler det mye tryggere med barnehage. Du kan prøve å annonsere. Heng opp lapp på helsestasjonen for eksempel, og se hvilken respons du får.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Jeg er en voksen dame med to barn, hvorav det ene (1 1/2 år) er hjemme med meg. Jeg vurderer å tilby meg å være barnevakt/dagmamma for andres barn, helst bare ett av gangen, noen timer om dagen - fortrinnsvis på dagtid. Jeg tenker helst hjemme hos barnet, og barnet mitt må selvfølgelig være med. Men er det noen som har behov for dette? Er det noen vits i å gjøre en innsats i å annonsere? Jeg skjønner at det ikke er store pengene å tjene på dette, men hva kan man ta som timelønn? Og hvordan fungerer det med skatt osv på barnevakttjenester? Anonymous poster hash: 09226...c2d Bare noen få timer å på dagtid,nei tror ikke det er mye interesse for det. Hadde du passet om kvelden derimot hadde jeg gjerne brukt deg som barnevakt,å du kunne selvsagt tatt med barnet ditt Anonymous poster hash: 7b838...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå