Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Dette er ikke fordi jeg dømmer noen eller noe, jeg er rett og slett nysgjerrig. Jeg kjenner et par stk. med fibromyalgi som har flere barn og ser flere her inne med samme sykdom. Hvorfor få mange barn når de har så vondt at de ikke kan følge de opp? Min venninne sa da hun ble gravid sist at hun er mye bedre når hun er gravid, men når barnet blir født blir det like ille så det er da far som må ta de tre barna mens mor ligger å har vondt. Anonymous poster hash: 68c09...d18
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Jeg har fibromyalgi, men er i full jobb og tar godt vare på barna mine. Tidvis har jeg store smerter, men dette er faktisk noe jeg nærmest har blitt vant til. Det mest upraktiske er perioder med utmattelse, da må mannen ta mer ansvar hjemme. Anonymous poster hash: 5c6e4...514
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Samme som #2. Jeg er aktiv og tar vare på barna mine. Jeg er i full jobb og jeg trener hardt for å holde meg i form til å mestre hverdagen. jeg hadde sannsynligvis ikke klart et tungt fysisk yrke som renholder eller sykepleier, men så har jeg også tatt konsekvensen av hvordan kroppen minner og valgt å utdanne meg til en type jobb jeg vet jeg kan stå i! Det folk ikke ser er at når barna er i seng så er mor utmattet. Jeg klarer heller ikke å holde tempo til mange av mine veninner med sosiale sammenkomster, fester, turer osv. Men ja, jeg klarer helt fint full jobb og oppfølging av barn. Og nei, jeg syter ikke over sykdommen min:) Anonymous poster hash: 76e0e...877
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Jeg klarer da fint å følge opp barna mine selv om jeg har fibromyalgi. Det å ha smerter er normaltilstanden for meg, og alle vet at trening og å ha en sterk kropp er det som har best effekt mot disse smertene. Jeg legger meg derfor aldri til pga smerter. Jeg trener, jeg er i aktivitet og jeg har en jobb som passer min helse bra. Den største utfordringen for meg er hodepine, periodene med fatigue og øresusen. Pga det fremstår jeg nok som en ganske usosial og kjedelig person, jeg trenger mer hvile, søvn og restitusjon enn folk flest og er sjelden ute på noe. Men barna mine lider ikke pga min sykdom nei. Anonymous poster hash: 2d594...d00
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Jeg fikk barn FØR jeg fikk diagnosen... Men som flere her jobber jeg full tid og følger opp unger. Deltar gjerne på dugnader og diverse andre ting fritidsaktivitetene deres krever.. Men når kvelden kommer er jeg skutt, ligger rett ut på sofaen... Er ikke så veldig sosial av meg (dvs. egentlig er jeg det, men jeg orker rett og slett ikke). Skal jeg på kino med venninner kan ikke det være samme helg som håndballcupen f.eks. Anonymous poster hash: c4998...fb5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Jeg følger opp som best jeg kan. Tøft. Men jeg greier desverre ikke flere barn. Skjønner ikje hvordan folk greier full jobb, og fler barn. Jeg har fibro, 1 unge og 60% stilling. Greier ikke mere. Anonymous poster hash: 6a96f...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå