Gå til innhold

Selge brukt klær til ei venninne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei venninne skal kjøpe klær etter barnet mitt. Klær for over 4000 nytt. Det er 30 plagg. Hvor mye kan jeg ta for det? Mye av klærne er ikke brukt. Selger for at jeg er blakk og barnet har vokst ut av dem

Anonymous poster hash: 580fe...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg ville tatt mer enn 500kr..

Anonymous poster hash: fb452...ae8

Skrevet

Klær blir gjerne solgt for 10-15 kr plagget i snitt i slike pakker. Ville absolutt ikke overpriset. Hør med henne va hun tenker? Ser at det ikke er så lett å få solgt klær nesten uansett lenger på fb og enda vanskeligre på finn

Anonymous poster hash: c4d98...a57
Skrevet

500 kr samlet og det er makspris!

Anonymous poster hash: 33d6b...e38

Skrevet

Maks 500kr

Anonymous poster hash: 6fa19...319

Skrevet

Jeg hadde solgt de til 500 kr ettersom det er til en vennine.

Skrevet

Min venninne fikk en datter tre år etter meg, hun har fått alt!

Ull for noen tusen, utedresser for noen tusen og "hundrevis" av antrekk sikkert verdt 6-7000 kr.

Kunne ikke ramle meg inn og ta betaling!! (nei, vi er ikke rike, vi er en normal familie med budsjett!)

Jeg kjøpte da vitterlig klærne bare til MITT barns bruk! Bare hyggelig å gi d videre :)

(avtalen er at d venninnen min ikke vil ha, går i Fretex-containeren)

Kunne sikkert solgt på finn.no el.l., men som sagt, de var innkjøpt med tanke KUN på mitt barn!

Anonymous poster hash: d5788...43b

Skrevet

Var ei på en gruppe på facebook som prøvde å selge meg brukt babytøy for flere tusen. Ble uaktuelt for meg.

Anonymous poster hash: 85007...450
Skrevet

Min venninne fikk en datter tre år etter meg, hun har fått alt!

Ull for noen tusen, utedresser for noen tusen og "hundrevis" av antrekk sikkert verdt 6-7000 kr.

Kunne ikke ramle meg inn og ta betaling!! (nei, vi er ikke rike, vi er en normal familie med budsjett!)

Jeg kjøpte da vitterlig klærne bare til MITT barns bruk! Bare hyggelig å gi d videre :)

(avtalen er at d venninnen min ikke vil ha, går i Fretex-containeren)

Kunne sikkert solgt på finn.no el.l., men som sagt, de var innkjøpt med tanke KUN på mitt barn!

Så fint for deg da.

Anonymous poster hash: cd4fe...c4b

Skrevet

Selvfølgelig skal du ha noe betalt for det, men det kommer jo litt ann på hvilke klær det er, kvaliteten og hvor mye brukt.

Jeg tenker nok også at 500 kr er greit hvis det er basisplagg, men hvis det er med ull, uteklær osv så burde du få noe mer betalt.

Anonymous poster hash: f2226...bbb
Skrevet

Jeg bruker å gi bort klær til venninner, men solgte nettopp to fulle bæreposer på Facebook for 300. Så max 500, helst litt under.

Skrevet

Enig med de andre, 500 :)

Anonymous poster hash: 2396e...c8d

Skrevet

Jeg har nettopp sortert barneklær og laget til en pakke på hver størrelse med mellom 30 og 40 plagg i hver. Tenkte å prøve å ta 500,- for hver pakke på Finn, så jeg tenker også at det kan være passe.

Men jeg synes det er vanskelig dette med å selge og kjøpe mellom venner. På den ene siden så får hun sjansen til å se på det først, i motsetning til når man sender i posten, da tar man jo en sjanse. På den andre siden så kan det være vanskelig for henne å si nei hvis hun synes det ikke er verdt prisen, siden dere er venninner.

Jeg har alltid bare gitt bort til venner og familie selv om jeg kunne trengt pengene, nettopp fordi det er så vanskelig. Men har full forståelse for at du ikke gjør det samme altså.

Anonymous poster hash: dab47...a03
Skrevet

Problemet er vell at det ikke er sikkert hun egentlig har bruk eller lyst på for alt. Jeg har fått noen slike samlepakker opp gjennom årene (har aldri betalt penger for det), men jeg har aldri brukt alt. Ofte har jeg sendt over halvparten videre til andre venner eller Fretex. Hvis jeg skulle betalt 500,- for brukt tøy skulle jeg vært veldig sikker på at det var klær som var akkurat som de jeg hadde valgt. Jeg ville ikke betalt noe for klær i farger jeg ikke liker for eksempel.

Anonymous poster hash: 6b112...615
Skrevet

Ville aldri tatt penger for brukte klær jeg skulle gitt til en venninne

Anonymous poster hash: 7ed9d...eb9

Skrevet

I min vennegjeng gir vi bort klær som arves, vi tar ikke betalt for det.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke tatt betalt for det hvis det er ei god venninne av deg. Vi er en venninnegjeng som har barn i varierende alder, og vi arver videre klær til hverandre uten å ta en krone for det. bare kjekt at noen andre kan bruke det videre! :-)

Anonymous poster hash: 608a9...061

Skrevet

Jeg hadde heller ikke tatt betalt for det hvis det er ei god venninne av deg. Vi er en venninnegjeng som har barn i varierende alder, og vi arver videre klær til hverandre uten å ta en krone for det. bare kjekt at noen andre kan bruke det videre! :-)

Anonymous poster hash: 608a9...061

Du ser at HI skriver hun er blakk og trenger pengene?

Jeg syns du kan ta 500 kr Hi slik de fleste andre skriver.

Om ikke venninnen din vil kjøpe kan du selge det på nett.

Anonymous poster hash: f5a92...0e7

Skrevet

Hva med å si til henne at du hadde tenkt å selge det på finn, men at hun kan se om det er noe hun vil ha først. At hvis hun vil ha alt, kan hun få det for 500 kr, men hun kan gjerne bare plukke med seg de plaggene hun liker for en snill venninnepris! Så slipper hun å føle at hun må kjøpe alt.

Skrevet

Nå sier HI hun selger fordi hun er blakk og trenger penger.

Hun spør hva man kan ta.

Likevel svarer flere av dere at dere ikke vil ta betalt av venner.

SVAR PÅ DET HI SPØR OM ELLER LA VÆR!

HI, jeg synes brukt tøy kan koste 1/4 av ny pris så fremt alt er pent brukt.

Anonymous poster hash: 05c99...7a8

Skrevet

Hva med å si til henne at du hadde tenkt å selge det på finn, men at hun kan se om det er noe hun vil ha først. At hvis hun vil ha alt, kan hun få det for 500 kr, men hun kan gjerne bare plukke med seg de plaggene hun liker for en snill venninnepris! Så slipper hun å føle at hun må kjøpe alt.

Enig i dette. da har hun mulighet til å pent takke nei om hun synes hun kan få bedre deal et annet sted

Anonymous poster hash: c4d98...a57

Skrevet

Kommer an på klærne.Jeg har kjøpt alt av klær til minste av en kollega, gitt over 4000 ,det var fulle garderober for alle sesonger i 4 år.Dyrt merketøy som jeg aldri ville kjøpt selv,men siden jeg ikke er glad i shopping ble dette enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 5a086...069

Skrevet

Nå sier HI hun selger fordi hun er blakk og trenger penger.

Hun spør hva man kan ta.

Likevel svarer flere av dere at dere ikke vil ta betalt av venner.

SVAR PÅ DET HI SPØR OM ELLER LA VÆR!

HI, jeg synes brukt tøy kan koste 1/4 av ny pris så fremt alt er pent brukt. Anonymous poster hash: 05c99...7a8

Pass blodtrykket!!

Hun står da fullstendig fritt til å selge klærne til hvem hun vil, for den summen hun vil, men hun må da også tåle å høre at enkelte synes at d IKKE er greit å selge til venner... Djiiizes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...