Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Hvordan rengjør du tak og vegger når du flytter fra en leid bolig? Er det noen "standard" for hvordan flyttevask skal være utført? Send gjerne en link... Huseier går meg på nervene! (har skrevet om han tidligere, han vil at vi vasker taket med klor 3-4 ganger minst, for ellers blir det ikke rent i følge han) Jeg må finne ut så mye som mulig om flyttevask, hva som er vanlig, hva han kan kreve, hva som kan skje hvis vi ikke følger kravene etc. Vi har ikke depositum, så han kan ikke holde tilbake det... Men om han kan kreve erstatning om han mener det ikke er rengjort godt nok? Anonymous poster hash: 79439...502
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Bruker du et seriøst rengjøringsbyrå, så har de standarder for flyttevask. Skaff deg kontrakt med byrået, så blir det deres problem dersom huseier klager. Anonymous poster hash: cddd5...4f6
MaRiAnNe_85 Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Så lenge det er rent så kan han vel ikke kreve at dere vasker taket 3-4 ganger (høres veldig rart ut, og hvem vil vasket taket med klor!?). Røyker du/dere? Ellers så er vel poenget at dere vasker tak og vegger. Er ikke dette gjort i den tiden dere har bodd der (mer enn 1 år) så kan det hende at det må vaskes i 2 omganger (da på samme tid ellers har det ingen effekt) for at det skal bli ordentlig rent, men 3--4 ganger hørtes i overkant mye ut! For slike krav er jo det enkleste at du bare jatter med alla, jada jada jeg har vasket 4 ganger som du sa osv... Er taket rent så er det rent uansett om du vasker 1 gang eller 4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Tviler på han kan kreve erstatning basert på sin egen personlige mening. Vi har alltid bare vasket over en gang med vanlig vaskemiddel (ajax el.l.). Bortsett fra den første leiligheten vi leide sammen, da røyket mannen min inne, så da vasket vi grundigere og flere ganger, men det blir jo noe annet. Anonymous poster hash: 08510...948
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Han har sagt han kommer til å gå over taket og kontrollere med en svamp med vaskemiddel for å sjekke at vi har vasket godt nok. Jeg har forklart han at taket kommer til å bli ødelagt og skjoldete, men han brydde seg ikke om det så lenge det ble vasket grundig nok. Jeg begynner å tro han har planer om å male, og at han vil at vi skal gjøre forarbeidet for ham.... Vi røyker forresten ikke, har aldri gjort! Vi skal bruke et vaskebyrå med mange års erfaring og som er godkjent som vaskebyrå av arbeidstilsynet. De har jo sin måte å vaske på ved flyttevask, men spørsmålet er om dette kommer til å bli godkjent av huseier eller ikke... Dessuten er det jo vi, ikke huseier som kommer til å stå som oppdragsgiver for dette vaskebyrået, så selv om vi har kontrakt, så er det vi som får problemet hvis huseier ikke godkjenner vasken... Hi Anonymous poster hash: 79439...502 Anonymous poster hash: 79439...502
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Men hva kan evt. skje hvis jeg ikke vasker slik som han vil og han går over med denne svampen sin og mener jeg ikke har vasket godt nok? Kan han da kreve at vi vasker mens han ser på? Nekte oss å dra? Han har som sagt ikke noe depositum han kan holde tilbake, så jeg er litt bekymret for hva han kan finne på, og evt. kreve.... Det sikreste er jo å gjøre det på hans måte for å unngå videre sak av det, men jeg vil ikke stå ansvarlig for ødeleggelse av taket her, uansett om han godtar at det blir skjoldete... Hi Anonymous poster hash: 79439...502 Anonymous poster hash: 79439...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå