Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Han er dødelig overvekti. Har mange følgesykdommer som søsøvnapne, høyt bblodtrykk, dårlig immunforsvar, høy puls og sviktende ledd/muskler. Han går på medisiner og har pustemaskin. Og han er ikke 30 enda... Vi har to gutter. En på 7 og en på 1. Og jeg er redd de skal miste pappa før de blir tenåringer... Jeg har gitt opp å hjelpe med mat og trening, han vil ikke høre på meg og tar alt rundt vekt veldig personlig. Jeg vil ikke såre ham, så jeg holder kjeft. Hva gjør jeg den dagen han dør? For meg er det ikke lenger en tanke Om hvis, men når... Anonymous poster hash: b4b92...da7
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Server ham lavkarbo. Tenk å spise mye egg og bacon og fremdeles gå ned i vekt? Les litt om det og foreslå det for ham. Men ellers tror jeg du bare må snakke med ham til det går inn.. Han må ville det sterkt nok selv. Anonymous poster hash: 7348b...e8e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Vekt er svært personlig, og det er umulig å ikke bli såret når noen snakker om det (selv om man selv er fullstendig klar over realiteten). Men dersom det er så gale at du frykter for livet hans, så kan du ikke bry deg om hans følelser og om han blir såret. Anonymous poster hash: e3865...819
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Servere en mann som går på sterke medisiner pga høyt blodtrykk og trange blodårer masse fett? Er du gal?!? Anonymous poster hash: b4b92...da7
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 sørg for at forsikring og testamente ee i orden. si det til han, at dette må være i orden fordi du er redd han skal dø. bli med til legen hans og prat. det skjer ikke noe hvis du ikke snakker om hva du er red for. Anonymous poster hash: 18ae0...245
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Er det noen underliggende problemer han trenger hjelp til? Overvekt er ofte mer komplekst enn at man spiser for mye. Selvmedisinerer han seg med mat for eksempel? Hva sier legen? Anonymous poster hash: 9ff27...e77
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Vekt er svært personlig, og det er umulig å ikke bli såret når noen snakker om det (selv om man selv er fullstendig klar over realiteten). Men dersom det er så gale at du frykter for livet hans, så kan du ikke bry deg om hans følelser og om han blir såret. Anonymous poster hash: e3865...819 Det er uten betydning at det er svært personlig når man har barn. Det er min mening. Hvis man setter barn til verden, så er man også plikta til å ta vare på barna. Noe man IKKE kan hvis fedme medfører det som HI har skrevet. Jeg hadde uten tvil spilt på "barnekortet", fordi jeg synes det er sykt dårlig gjort ovenfor barna!!!! Anonymous poster hash: 95694...488
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #9 Skrevet 24. mars 2015 Vekt er svært personlig, og det er umulig å ikke bli såret når noen snakker om det (selv om man selv er fullstendig klar over realiteten). Men dersom det er så gale at du frykter for livet hans, så kan du ikke bry deg om hans følelser og om han blir såret. Anonymous poster hash: e3865...819 Det er uten betydning at det er svært personlig når man har barn. Det er min mening. Hvis man setter barn til verden, så er man også plikta til å ta vare på barna. Noe man IKKE kan hvis fedme medfører det som HI har skrevet. Jeg hadde uten tvil spilt på "barnekortet", fordi jeg synes det er sykt dårlig gjort ovenfor barna!!!! Anonymous poster hash: 95694...488 Ja, poenget er at man ikke kan ta hensyn til hans evt sårede følelser når overvekta er så stor. Min mann veier 10kg for mye, noe som jeg ikke kommenterer til ham. Hadde han derimot lagt på seg sykelig mye, så hadde jeg jo måttet ta det opp med ham. På samme måte som han måtte ha snakket med meg om jeg ble for tykk. Anonymous poster hash: e3865...819
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #10 Skrevet 24. mars 2015 Server ham lavkarbo. Tenk å spise mye egg og bacon og fremdeles gå ned i vekt? Les litt om det og foreslå det for ham. Men ellers tror jeg du bare må snakke med ham til det går inn.. Han må ville det sterkt nok selv. Anonymous poster hash: 7348b...e8e Servere en dødelig overvektig mann bacon??!!! Hi vil i så fall ta livet av ham i løpet av svært kort tid. Så ufattelig kunnskapsløst av deg å gi et bokstavelig talt livsfarlig råd.. HI - søk råd hos profesjonelt helsepersonell og ikke her på dib!!! Lykke til, dette hørtes fryktelig ut. Anonymous poster hash: 5af46...3f8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #11 Skrevet 24. mars 2015 Server ham lavkarbo. Tenk å spise mye egg og bacon og fremdeles gå ned i vekt? Les litt om det og foreslå det for ham. Men ellers tror jeg du bare må snakke med ham til det går inn.. Han må ville det sterkt nok selv. Anonymous poster hash: 7348b...e8e Server ham masse egg og bacon?!? Dagens råd... Anonymous poster hash: df29a...450
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #12 Skrevet 24. mars 2015 Det virker som at menn går veldig lett ned i vekt hvis de går inn for det (jeg har ikke noen vitenskapelige beviser for det, men tenker på familie og venner av meg). Mannen min veide 130kg etter jul. Han er høy og kraftig bygd, men likevel er det jo alt for mye! Han måtte rett og slett bare finne det ut selv, i tillegg til at Spaniatur til sommeren motiverer litt. Han kuttet ut brød og byttet det ut med grove knekkebrød, og kuttet ut margarin. Og så sluttet han å drikke melk. Kun ved å gjøre dette så har han gått ned 14 kg hittil! Og han trener ikke. Prøv å motivere mannen din med at det ikke trengs så store endringer til før han ser resultater. Men jeg vet det er vanskelig, for mannen min hørte ikke på meg heller. Anonymous poster hash: 43128...9ea
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 Hvor høy er han og hva veier han? Anonymous poster hash: 1d54a...c5b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #14 Skrevet 24. mars 2015 Her må han tåle å bli såret fordi familien hans er faktisk viktigere ! Fortell han om redselen din, si at du synes det er leit at det sårer han, men at det ville faktisk ikke såret han hvis han var lykkelig med kroppen selv! Prøv å få han til å tenke på hvordan det hadde vært om det var omvendt, om han måtte bekymre seg for din helse daglig. Anonymous poster hash: 54e94...92e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #15 Skrevet 24. mars 2015 Da er vell slankeoprasjon ett alternativ? Anonymous poster hash: d7d2f...5cb
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #16 Skrevet 24. mars 2015 sørg for at forsikring og testamente ee i orden. si det til han, at dette må være i orden fordi du er redd han skal dø. bli med til legen hans og prat. det skjer ikke noe hvis du ikke snakker om hva du er red for. Anonymous poster hash: 18ae0...245 Hvis ikke forsikringen allerede er i orden, er det nok dessverre for sent å tenke på det nå. Ingen vil forsikre en sykelig overvektig mann med mange følgesykdommer. Naturlig nok. Anonymous poster hash: ea4d1...b54
Gjest Skrevet 24. mars 2015 #17 Skrevet 24. mars 2015 Servere en mann som går på sterke medisiner pga høyt blodtrykk og trange blodårer masse fett? Er du gal?!? Anonymous poster hash: b4b92...da7 Lavkarbo er ikke ensbetydende med bare fet mat.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #18 Skrevet 24. mars 2015 Da er vell slankeoprasjon ett alternativ? Anonymous poster hash: d7d2f...5cb Slankeoperasjon er ikke noe alternativ dersom han ikke er villig til å gjøre en stor innsats, samt ofre veldig mye! Anonymous poster hash: f254a...d1c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #19 Skrevet 24. mars 2015 Servere en mann som går på sterke medisiner pga høyt blodtrykk og trange blodårer masse fett? Er du gal?!? Anonymous poster hash: b4b92...da7 Servere en dødelig overvektig mann bacon??!!! Hi vil i så fall ta livet av ham i løpet av svært kort tid. Så ufattelig kunnskapsløst av deg å gi et bokstavelig talt livsfarlig råd.. HI - søk råd hos profesjonelt helsepersonell og ikke her på dib!!! Lykke til, dette hørtes fryktelig ut. Anonymous poster hash: 5af46...3f8 Her er det faktisk dere som ikke er helt oppdaterte - hverken på hva som forårsaker tette blodårer og hva lavkarbo er. Det som tetter årene er for mye karbohydrater som skaper betennelser i kroppen og årene. Fett er gunstig for slike pasienter - vel og merke om man får i seg nok fett og riktig fett og riktig balanse mellom fettsyrene. HI - jeg synes du må stille krav til ham. Si at du nekter å fortsette å se på at han sakte dør rett foran barna. Spør om han ikke bryr seg om at barna hans trolig blir farløs i ung alder. Si at du støtter ham hvis han tar tak i livet sitt og det som er årsaken til overvekten hans, men at du nekter å fortsetter å se på at han ikke vil ta tak i helsen og livet sitt. Anonymous poster hash: 2bcd0...50d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #20 Skrevet 24. mars 2015 Servere en mann som går på sterke medisiner pga høyt blodtrykk og trange blodårer masse fett? Er du gal?!?Anonymous poster hash: b4b92...da7 Servere en dødelig overvektig mann bacon??!!! Hi vil i så fall ta livet av ham i løpet av svært kort tid. Så ufattelig kunnskapsløst av deg å gi et bokstavelig talt livsfarlig råd..HI - søk råd hos profesjonelt helsepersonell og ikke her på dib!!!Lykke til, dette hørtes fryktelig ut.Anonymous poster hash: 5af46...3f8 Her er det faktisk dere som ikke er helt oppdaterte - hverken på hva som forårsaker tette blodårer og hva lavkarbo er. Det som tetter årene er for mye karbohydrater som skaper betennelser i kroppen og årene. Fett er gunstig for slike pasienter - vel og merke om man får i seg nok fett og riktig fett og riktig balanse mellom fettsyrene. HI - jeg synes du må stille krav til ham. Si at du nekter å fortsette å se på at han sakte dør rett foran barna.Spør om han ikke bryr seg om at barna hans trolig blir farløs i ung alder.Si at du støtter ham hvis han tar tak i livet sitt og det som er årsaken til overvekten hans, men at du nekter å fortsetter å se på at han ikke vil ta tak i helsen og livet sitt. Anonymous poster hash: 2bcd0...50d Nå var det i grunn bacon som ble dratt frem som det gode eksempelet på hva han kunne meske seg med for å gå ned i vekt da. Anonymous poster hash: df29a...450
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #21 Skrevet 24. mars 2015 Servere en mann som går på sterke medisiner pga høyt blodtrykk og trange blodårer masse fett? Er du gal?!? Anonymous poster hash: b4b92...da7 Servere en dødelig overvektig mann bacon??!!! Hi vil i så fall ta livet av ham i løpet av svært kort tid. Så ufattelig kunnskapsløst av deg å gi et bokstavelig talt livsfarlig råd.. HI - søk råd hos profesjonelt helsepersonell og ikke her på dib!!! Lykke til, dette hørtes fryktelig ut. Anonymous poster hash: 5af46...3f8 Her er det faktisk dere som ikke er helt oppdaterte - hverken på hva som forårsaker tette blodårer og hva lavkarbo er. Det som tetter årene er for mye karbohydrater som skaper betennelser i kroppen og årene. Fett er gunstig for slike pasienter - vel og merke om man får i seg nok fett og riktig fett og riktig balanse mellom fettsyrene. HI - jeg synes du må stille krav til ham. Si at du nekter å fortsette å se på at han sakte dør rett foran barna. Spør om han ikke bryr seg om at barna hans trolig blir farløs i ung alder. Si at du støtter ham hvis han tar tak i livet sitt og det som er årsaken til overvekten hans, men at du nekter å fortsetter å se på at han ikke vil ta tak i helsen og livet sitt. Anonymous poster hash: 2bcd0...50d RIKTIG/sunt fett ja - IKKE bacon. Hvis du mener at bacon inneholder sunt fett er det nok du som ikke er helt oppdatert her... Anonymous poster hash: 5af46...3f8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #22 Skrevet 24. mars 2015 Dette har du skrevet om før. Minner om en på babyverden Anonymous poster hash: 282af...29e
Lillefrø´s mamma Skrevet 24. mars 2015 #23 Skrevet 24. mars 2015 søk hjelp av fagfolk, ikke her. Kontakt fastlege...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #24 Skrevet 24. mars 2015 sørg for at forsikring og testamente ee i orden. si det til han, at dette må være i orden fordi du er redd han skal dø. bli med til legen hans og prat. det skjer ikke noe hvis du ikke snakker om hva du er red for. Anonymous poster hash: 18ae0...245 Får han livsforsikring dersom han er sykelig overvektig og har livsstilssykdommer? Tror ikke det. Anonymous poster hash: 18021...873
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #25 Skrevet 24. mars 2015 Jeg ville snakket med mannen og understreket at det er pga bekymringen du nevner. Jeg ville også snakket med ham om hvordan han føler det selv å være så stor. Og jeg ville på ingen måte lagt til rette for at han kan fortsette å spise seg større. Ikke handle inn mer mat enn dere trenger, og kun handle inn sunn mat. Så ville jeg tatt kontakt med fastlegen hans og uttrykt min bekymring. Anonymous poster hash: 15ba6...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå