Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Min mann og jeg ble stolte foreldre for 3 måneder siden. Til vanlig er min mann en "mann av få ord", hvertfall når det gjelder personlige ting. Når han nå endelig har åpnet seg litt om tanker og følelser har det blitt feil også. Likevel kjenner jeg at jeg bare måtte si i fra. Saken er den at min mann deler fødselshistorien med alle han møter. Han er stolt som en hane å jeg vet ingenting er vondt ment. Samtidig er det visse detaljer jeg ønsker skal bli mellom oss. Jeg syntes det er pinlig når han forteller hvordan han våknet midt på natten av at jeg lå å ropte "auuuuuuuu" midt i en rie. Jeg kjenner jeg blir flau når han gjenfortelle det hele med innlevelse om hvordan jeg ropte. At jeg fikk kjenne på hodet under fødselen eller at jeg gjentatte ganger under pressingen skrek "nå revner jeg" mens han flirer litt. At han forteller hva han gjorde mens jeg ble sydd er også en detalj jeg mener er privat. Kjenner jeg blir brydd av at alle skal vite at jeg ble sydd for da følger som regel det med spørsmål som "hvor mange sting ble det" osv. Det hele toppet seg i går da vi møtte en kollega av han og kona på rema 1000 å historien på nytt kom opp. Jeg har møtt de to ganger tidligere men nå han de hørt mine skrik, min redsel under fødselen og fått vite at jeg måtte sy. Dette fikk begeret til å renne over. Greit at alt han fortelle er normalt men ettersom det er meg det gjelder vil jeg velge hvem som vet at glufsa mi revnet. Jeg vet mannen ikke mener noe vondt med å dele dette. Han er så stolt men har blitt totalt blottet for filter på mine vegne. Min mor, far og bror som jeg ikke har ett godt forhold til fikk også høre at jeg ble sydd etter fødsel. Flere som har opplevd lignende?var det feil av meg å bli forbanna? Anonymous poster hash: 7ba65...368
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Jeg er veldig spent på hvordan han reagerte jeg Anonymous poster hash: 9f25f...485
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Auda. Har han ikke noe filter? Dette må du snakke med ham om. Enkelte ting deler man kun innad i familien. Kunne ikke falle meg inn i proklamere høyt på Rema at gubben hadde rennaræv så han ropte høyt halve natta og måtte smøres i ræva etterpå. Noe blir bare for intimt - også for tilhørerne. Tror jeg hadde blitt rimelig beklemt om jeg var tilhører til en beskrivende fødselshistorie til ei dame jeg ikke kjente så godt. Anonymous poster hash: 2f5f9...c06
Pobie Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Helt greit at du sa i fra. Noen detaljer er personlige, og jeg ville sagt dette før vi forlot sykehuset. Blitt enige om hva som skal deles og hva som er privat. Lurer også på hva reaksjonen var.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Min mann kunne godt funnet på å fortelle om mine fødsler, ikke så detaljert som din dog, men likevel. Jeg sa min kropp, mine vondter, min historie. Den dagen han føder, kan han få fortelle så mye han vil. Jeg velger selv hvem jeg forteller til. Anonymous poster hash: de786...41b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Uff. Ikke greit av ham!!! Gi klar beskjed! Anonymous poster hash: 3376f...9ac
Sint naken biltyv Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Hadde bedt han holde kjeft og om det ikke funker så avbryter du han når han begynner å fortelle til andre. Si at dette er privat og jeg vil ikke at du skal fortelle det. Da holder han nok munn etterhvert for det er ikke kult å bli korrigert foran andre.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Ikke greit! Hadde blitt ganske så forbanna om mannen min gikk rundt og delte slike intime detaljer fra mine fødsler med gud og hvermann. Anonymous poster hash: 47fcf...760
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #9 Skrevet 24. mars 2015 Din mann må lære seg at slike fødselshistorier er ganske lite interessante for andre enn dere to. Det er dårlig gjort mot tilhørerene å belemre alle mmed en slik lang historie når dere møtes tilfeldig, men jeg hadde ikke syntes det var noe problem at mannen fortalte fra mine fødsler hvis bare tilhørerene faktisk var interessert. Anonymous poster hash: 29844...0b3
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #10 Skrevet 24. mars 2015 Du har rett. Og din mann høres sosialt tilbakestående ut. Hvordan reagerte han på å bli snakket til? Forsto han hva du mente? Anonymous poster hash: bbcde...269
Elsker livet Skrevet 24. mars 2015 #11 Skrevet 24. mars 2015 Det var ikke dårlig gjort å bli sint, men du kunne kanskje sagt i fra første gangen historien kom. Det er selvsagt ikke greit å fortelle så intime ting om deg, for dine del, og det bør du lære han. Men han bør også lære at det er veldig uinteressant med en lang fødselshistorie for de fleste som får den fortalt. Jeg forstår at for han var det tidenes opplevelse, men det er andre fedre som har vært med på fødsel før han, så det er ikke særlig unikt.
Hjertefru Skrevet 24. mars 2015 #12 Skrevet 24. mars 2015 (endret) Det var nok en stor opplevelse for han, når han legger ut sånn. Det er positivt. Ellers er jeg enig med biltyven, snakk med ham og hvis han fortsatt legger ut til folk så stopper du ham der og da. Endret 24. mars 2015 av Hjertefru
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 Herregud for en respektløs dust! Anonymous poster hash: f711f...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå