Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Jeg er hennvist til revmatolog, men det er lang ventetid. Jeg har "alle" symtom. Jeg har så mye vondt. Bare katten går over hofta mi.... Anonymous poster hash: 10d61...55c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Ja dessverre. Lykke til ☺ Anonymous poster hash: adc4d...08b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Jeg er hennvist til revmatolog, men det er lang ventetid. Jeg har "alle" symtom. Jeg har så mye vondt. Bare katten går over hofta mi.... Anonymous poster hash: 10d61...55c Hvilke symptom feks? Anonymous poster hash: 44851...590
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Jeg trodde det lenge ja. Fastlegen tok meg ikke engang seriøst. Men i ettertid har det vist seg at jeg har en kronisk autoimmun sykdom som er nok grunnen til uforklarelig trøtthet og smerter i kroppen. Anonymous poster hash: eabe0...dde
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Ja, har nettopp fått diagnosen nå, etter en lang runde med leger og revmatolog... Lykke til! Anonymous poster hash: 390d1...b14
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Jeg trodde det lenge ja. Fastlegen tok meg ikke engang seriøst. Men i ettertid har det vist seg at jeg har en kronisk autoimmun sykdom som er nok grunnen til uforklarelig trøtthet og smerter i kroppen. Anonymous poster hash: eabe0...dde Hva heter den sykdommen da? Kanskje greit tips til de av oss som også lurer å mener det er noe annet enn fibromyalgi... Anonymous poster hash: 4ec8c...346
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Hva slags symtomer?? Jo, nå skal du høre..... Smerter, i muskler, ledd, skjelett. Smerter inni kroppen. Smerter som var vage og få, litt her og litt der. Mer og mer konstant, verkende, hamrende, sviende, dunkende, brennende.....i låret, i armen, i korsryggen, i hendene, i nakken, i fotsålen, i leggen, i albuen, i lysken....hit og dit og over alt. Søvnvansker-innsovninsproblem, og dårlig søvnkvalitet, våken 100 ganger pr natt. Trøtt. Null energi, flatt batteri. Vondt i kroppen, prøv å trykke på ett press pungt og jeg går nesten i gulvet. Smerten er dyp og inntens, og sitter i lenge...uhyggelig lenge. Sånn op i fler minutt. Extremt nedsatt smerteterskel, så lav at jeg har fått ks isteden for fødsler, jeg har fått satt inn og tatt ut hormonspiral i full narkose. Ingen blodprøve uten emble krem...for å nevne noe. Svimmelhet. Depresjon, angst, utrolig nedstemt. Hodepine og migrene. stiv om morran, som en stok. Jeg fryser, er innvendig gjennomkald. Jeg har ibs, irritabel tarm. Ualmindelig glemsom og greier ikke konsentrere meg. Munntørrhet. Hovne hender, fingre. Bedre i godt vær. Humørsvigninger. vondt vondt vondt, Konstant sliten, tom, energiløs, begriper ikke hvordan andre holder hodet over vannet.... Anonymous poster hash: 10d61...55c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Ja, jeg har, utredet hos revmatolog. Det varierer veldig hvor mye smerter jeg har, og er blant annet avhengig av et strengt og sunt kosthold og regelmessig trening for å fungere sånn noenlunde. Jeg synes det bør innføres krav til kosthold og trening for de som skal dra nytte av felleskassen når de har denne typen sykdommer! Anonymous poster hash: 78734...450
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #9 Skrevet 24. mars 2015 Krav til kosthold? Og hva slags kosthold skal vi med FM ha? Anonymous poster hash: 5d5c9...88d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #10 Skrevet 24. mars 2015 Ja, jeg har, utredet hos revmatolog. Det varierer veldig hvor mye smerter jeg har, og er blant annet avhengig av et strengt og sunt kosthold og regelmessig trening for å fungere sånn noenlunde. Jeg synes det bør innføres krav til kosthold og trening for de som skal dra nytte av felleskassen når de har denne typen sykdommer! Anonymous poster hash: 78734...450 Hvorfor det, mener du at de sykdommene er selvforskyldte? Anonymous poster hash: fff9a...f79
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #11 Skrevet 24. mars 2015 Jeg trodde det lenge ja. Fastlegen tok meg ikke engang seriøst. Men i ettertid har det vist seg at jeg har en kronisk autoimmun sykdom som er nok grunnen til uforklarelig trøtthet og smerter i kroppen. Anonymous poster hash: eabe0...dde Hva heter den sykdommen da? Kanskje greit tips til de av oss som også lurer å mener det er noe annet enn fibromyalgi... Anonymous poster hash: 4ec8c...346 Det er en veldig sjelden autoimmun blodsykdom som heter itp (lave blodplater). Så jeg tror ikke at det er spesifikt den det skyldes, men mer at tretthet og kroniske smerter virker å være fellesnevner for mange autoimmune sykdommer.. Og jeg var ikke klar over at jeg hadde noe slikt og tenkte derfor fibro Anonymous poster hash: eabe0...dde
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #12 Skrevet 24. mars 2015 Men det er fortvilt når man har så mye vonter og plager, at deg skal være halvannet år med ventetid..... Anonymous poster hash: 10d61...55c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 Ja, jeg har, utredet hos revmatolog. Det varierer veldig hvor mye smerter jeg har, og er blant annet avhengig av et strengt og sunt kosthold og regelmessig trening for å fungere sånn noenlunde. Jeg synes det bør innføres krav til kosthold og trening for de som skal dra nytte av felleskassen når de har denne typen sykdommer! Anonymous poster hash: 78734...450 Hvorfor det, mener du at de sykdommene er selvforskyldte? Anonymous poster hash: fff9a...f79 Tror nok hun mener at de aller fleste opplever bedring ved riktig diett, holde seg normalvektig og trening, gjerne psykomotorisk fysioterapi eller vanntrening i terapibasseng i dårlige perioder. Da er det en skam at noen sitter overvektige i sofaen og klager uten å være villig til å gjøre livsstilforandringene som kunne hjulpet dem så mye. Anonymous poster hash: 82690...97b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Tror nok hun mener at de aller fleste opplever bedring ved riktig diett, holde seg normalvektig og trening, gjerne psykomotorisk fysioterapi eller vanntrening i terapibasseng i dårlige perioder. Da er det en skam at noen sitter overvektige i sofaen og klager uten å være villig til å gjøre livsstilforandringene som kunne hjulpet dem så mye. Det var det jeg mente, ja. Jeg sier ikke at det finnes en enkel fasit for kosthold, men et i utgangspunktet sunt kosthold (grovkarbo, for eksempel) vil være av det gode for alle med FM. Så "riktig" diett, trening, normal vekt, osv. synes jeg må være en målsetting og krav for at FM-pasienter skal dra nytte av felleskassen. Det må være et krav at alle i det minste prøver å bli bedre ved hjelp av trening og kosthold. Anonymous poster hash: 78734...450
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Noen som har vett hos reumatolog i ålesund?? Hvor lang ventetid? Anonymous poster hash: 10d61...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå