Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Gutten min på 3.5 år skal hele tiden bestemme alt i leken når jeg leker med han å jeg får ikke bestemme hvilke bil jeg skal ha når jeg leker med han. Han skriker hvis jeg leker feil eller om jeg tar feil bil. Hva gjør dere i sånne situasjoner? Lar dere han bestemme alt? Eller prøver dere å lære barnet at ikke han alltid kan bestemme leken? Litt usikker på hva som blir rett å gjøre her. Anonymous poster hash: 8d5c1...7e2
Superdolly Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 I lekestunder lar jeg barnet styre. De har ikke så veldig mange områder ellers i livet hvor de kan ha noen reell innflytelse på livet sitt, så det er greit å gi dem en arena hvor de får ta avgjørelsene. I tillegg bygger det en god relasjon med barnet. Men jeg ville nok prøvd å lære ham å si fra på en litt bedre måte enn å skrike...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 min får ikke bestemme alt bestandig i leken, bestemor og pappan gjør det og jeg ser at når han har vært mye hos de at han tar det med seg ut i lek med andre barn, komanderer og tror han kan bestemme all leken hele dagen Derfor får han ikke det hjemme, ikke at han ikke får bestemme noe i det hele tatt, men at vi deler på det Anonymous poster hash: b630d...bb6
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Lar henne ikke bestemme alt. Anonymous poster hash: ef65c...a8f
me_87 Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Ikke hele tiden nei. Prøver å vise småen at når han vil ha meg med å leke så må jeg også få bestemme litt. Lar han selvsagt bestemme det meste av leken,men når han vil bestemme hver minste detalje så sier jeg imot han å sier at han kan ikke alltid få bestemme.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Nå gjør jeg det, av den grunnen Superdolly nevner. Han går i barnehagen hver dag og leker masse med andre barn hele dagen hvor han må bytte på å bestemme, inngå kompromisser osv. Så jeg tenker det ikke gjør noe om han får bestemme de 15-30 minuttene vi leker hjemme. Før han begynte i bhg gjorde jeg litt av begge deler. Anonymous poster hash: 2becc...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå