Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Jeg elsker kylling korma, og lagde dette hjemme for første gang for noen uker siden. Oppskriften jeg fant var helt ok, men det ble ikke helt som forventet. En av tingene som ikke fungerte, var at jeg synes kyllingen ikke ble så mør som på restaurant. Da hadde jeg laget litt store kyllingbiter og latt dem marinere i youghurt i ca 5-6 timer. I tillegg var ikke smakene trukket skikkelig inn i kjøttet etter bare ca 10-15 minutter med koking (som var det oppskriften oppgav som koketid). Det jeg lurer på nå er om det vil funke å langtidskoke retten på svak varme i stekeovnen slik som når jeg braiserer oksekjøtt? Vil det bli "falle fra hverandre" mørt da? Og smaken trekke bedre inn? Oppskriften jeg brukte inneholdt ikke mandler eller kokosmasse/kokosmelk, men fløte. Jeg ser nå at mange andre oppskrifter bruker kokos. Jeg er ikke så begeistret for mandler, og det står det heller ikke noe om i den jeg kjøper på restaurant, men cashewnøtter derimot. Nam! Hvor får jeg forresten ta i kokosmasse? Er det noen som har en favorittoppskrift de kan dele som gir en korma med garantert supermørt og smakfullt kyllingkjøtt, samt er medium sterk? Anonymous poster hash: ad36c...25e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Gir denne en liten dytt. Jeg trodde det var så mange her inne som laget mat fra grunnen av? Anonymous poster hash: ad36c...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå