Gå til innhold

Datteren kom hjem fra far og stemor nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun var litt lei seg. Stemor hadde kjøpt nye øredobber til henne,men hun fikk ikke bruke de,som stemor sa: Jeg kjøper ikke ting som du skal ha hjemme hos din mor.

Greit nok det, datteren er vant til at hun ikke får ha klær og leker med seg til meg,men øredobbene har hun jo på hele tiden..Mulig jeg ble litt hårsår på datterens vegne nå da..Men jeg syns det går an å kanskje ikke si slikt så tydelig. Hun er 9 år.

Anonymous poster hash: b0748...4ee

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjønner stemor, men hun kunne formulert seg på en bedre måte.

Skrevet

Herregud!! Skjønner ikke at ikke splittede familier kan samarbeide bedre!?

D er jo ikke stemors øredobber, d er jo jentas! Ser ikke problemet...

Du har all rett til å bli sår, HI! (håper ikke du er slik!)

Anonymous poster hash: 51c5b...49a

Skrevet

Skjønner ikke stemor. Ærlig talt.

Skrevet

Wow, så utrolig barnslig gjort av stemor. Skal hun måtte legge igjen øredobbene hos dem hver gang hun skal til deg? Denne kampen mellom foreldre/steforeldre blir bare verre og verre.

Anonymous poster hash: 37ccd...f2f

Skrevet

Helt utrolig!

Alt for barnets beste..

Skjønner deg HI. Smålig og kunnskapsløst

Har selv vokst opp som skilsmissebarn og "gjest i eget hjem", men det var i alle fall ingen som prøvde å dele opp tingene mine. Fått var fått og mitt var mitt..

Anonymous poster hash: f487e...ca8

Skrevet

Det er ikke helt svart/hvitt dette, da. Det er faktisk ganske surt når alt man ordner, fikser og handler bare går inn i det store sluket hos mor. Jeg har aldri gjort som din datters stemor, men jeg har hatt lyst.

Anonymous poster hash: 3eb27...c32

Skrevet

Hvis du har råd hadde jeg tatt med meg datteren og kjøpt noen ordentlige fine øredobber som hun kunne gå med hele tiden.

Anonymous poster hash: 53aab...36c

Skrevet

Skjønner stemor?

Barn sine ting er bana sine ting, voksne må klare å ha sine konflikter seg i mellom.

Anonymous poster hash: d518d...69c

Skrevet

Det er ikke helt svart/hvitt dette, da. Det er faktisk ganske surt når alt man ordner, fikser og handler bare går inn i det store sluket hos mor. Jeg har aldri gjort som din datters stemor, men jeg har hatt lyst.

Det er en voksenkonflikt. Bland ikke barnet inn. Ærlig talt

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjønner stemor?

Barn sine ting er bana sine ting, voksne må klare å ha sine konflikter seg i mellom.

Ja. Jeg skjønner. og nei, jeg er ikke stemor selv. Men etter å ha kjøpt nye øredøbber hver gang ungen kom fra faren begynte jeg å bli lei jeg og. Neida, jeg sender med øredobber jeg, og det handler da ikke om noe konflikt? Det handler om at de velger å bytte øredobber på henne der (eller hun selv for den saks skyld) også blir de aldri tatt med hjem.

Skrevet

Jeg tenker ikke som stemor, datteren bestemmer selv over sine ting Og står fritt til å gå med det hun vil. Stemor har alltid vært sånn, hun etterlyste en truse en gang..Jeg har aldri beholdt ting far har kjøpt,det gir ingen mening å krangle om slike ting.

Datteren har øredobber her, men hun var jo stolt over de nye..

Anonymous poster hash: b0748...4ee

Skrevet

Det er smålig av henne. Jeg er stemor selv, når vi kjøper ting til gutten og han ønsker å ha det med til mora, ting som er lett flyttbart, har vi aldri pr dags dato sagt nei til han.

Anonymous poster hash: 7ca09...2dd

Skrevet

Det er en voksenkonflikt. Bland ikke barnet inn. Ærlig talt

Jeg har ikke sagt noe, som sagt, men jeg har tenkt.

Skrevet

Joda, smålig kanskje . Men her kjøper vi nesten alt av klær og utstyr til stesønnen. Og biomor lar det gå i arv til sine mindre barn. Dobbelt surt, vi kunne trengt de skiene og klærne selv.

Skrevet

Skjønner ikke stemor. Når jeg kjøper noe til datteren min er det selvsagt at hun får ha det på / ha det med til sin far. Det er barnets ting / gave, ikke mitt.

Anonymous poster hash: 0407d...82d
Skrevet

Gud bedre, denne frykten for hverandres familier. For at pappa skal ta over klærne mamma har kjøpt, og mamma skal ta over alt stemor har kjøpt. Det er helt vanvittig hvor mange konflikter skilsmissebarn involveres i, som de burde vært skjermet for. Hvorfor er det så få foreldre som ser, forstår og tar konsekvensen av dette??

Skrevet

Men det her handler jo om en gave, ikke praktisk innkjøp av klær fordi alt er tomt i klesskapet.. Jeg har også gitt min stedatter øredobber uten at det er noen grenser for hvor hun får lov til å bruke de! (Hvis hun roter de vekk er det uansett kun hun selv det går utover.)

Skrevet

Skjønner stemor?

Ja. Jeg skjønner. og nei, jeg er ikke stemor selv. Men etter å ha kjøpt nye øredøbber hver gang ungen kom fra faren begynte jeg å bli lei jeg og. Neida, jeg sender med øredobber jeg, og det handler da ikke om noe konflikt? Det handler om at de velger å bytte øredobber på henne der (eller hun selv for den saks skyld) også blir de aldri tatt med hjem.

Må du kjøpe nye da? Kan din datter ikke bare ta konsekvensene og gå uten disse øredobbene til neste gang? Da husker hun kanskje også å passe bedre på de.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjønner stemor?

Må du kjøpe nye da? Kan din datter ikke bare ta konsekvensene og gå uten disse øredobbene til neste gang? Da husker hun kanskje også å passe bedre på de.

Nei, fordi når hun er hos far bruker de fake, som gjør at det blir sår, og de hullene gror igjen over natta omtrent. Hun er et rotehue uten sidestykke og det hadde ikke hjulpet i det hele tatt

Skrevet

To sider av en sak. Jeg er på stemor siden og som regel det vi lar stedatter ta med hjem ser vi ALDRI igjen. Selv når vi ber henne løpe inn og hente det. Da sier mor at hun har mistet/somlet bort/ødelagt det.

La gå at barn er uforsiktig innimellom men alt?

Så nå må hun la det hun får av oss ligge her.

Anonymous poster hash: 16031...bcc

Skrevet

Herregud, dette er en av grunnene til at jeg tviholder så lenge som mulig på ekteskapet.

Orker ikke sånne dumme problemer. Og stakkars barn sier jeg bare altså...

Anonymous poster hash: 52270...1cd

Skrevet

Jeg er stemor og har ristet mang en gang oppgitt på hodet at far ber barnet skifte før barnet følges hjem til mor, evt at mor har fått barnet til å skifte når far har levert barnet og må stå i gangen for å vente på å få med seg de brukte klærne tilbake til oss. Så har jeg også ristet oppgitt på hodet når far har kjøpt nye (dyre) sko til barnet og sier at de kan brukes hele tiden (les hos mor hovedsakelig) og mor som da går og kjøper så og si identiske sko til barnet under 2 uker etter.. Dermed et par sko som ikke blir brukt...

Så ristet jeg også på hodet da mor ønsket at barnets nye tøfler (fått av far og meg) også skulle sendes frem og tilbake mellom hjemmene. Tøfler liksom...?? For meg blir det som morgenkåpe og underbukser - det får da være grenser hvor mye som skal pakkes ned og med. Eller?

Anonymous poster hash: 8b97c...cf7

Skrevet

To sider av en sak. Jeg er på stemor siden og som regel det vi lar stedatter ta med hjem ser vi ALDRI igjen. Selv når vi ber henne løpe inn og hente det. Da sier mor at hun har mistet/somlet bort/ødelagt det.

La gå at barn er uforsiktig innimellom men alt?

Så nå må hun la det hun får av oss ligge her.

Anonymous poster hash: 16031...bcc

DERE ser det aldri igjen? Er ikkedet viktigste at barnet ser det - når hun eller han måtte ønske.

Dette er jo en dobbel straff. Barnet skal leve i to hjem, og i tillegg måtte holde styr på hva de eier hvor.

Det er helt sykt, syns jeg.. Og jeg tviholder også på forholdet mitt pga slike historier.

Skrevet

Eh hæ? For en stemor. Kjøp henne noen øredobber som hun kan gå med døgnet rundt, altså ikke noe som henger. Og si at de kan hun bruke hele tiden. Så slipper hun å ta de av og surre de bort. Og stemor får se at faktisk så bytter man ikke øredobber pga samvær. Skal hun begynne å bytte truse hver gang hun skal til deg? Nei gud forby at en truse som far har kjøpt blir brukt hos hennes mor!!

Anonymous poster hash: b6b8d...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...