Gå til innhold

Hva kan jeg egentlig jobbe som/med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ble ferdig med treårig utdanning på høyskole for et par år siden hvor de fleste fagene var flettet inn i hverandre, slik at biologi og kjemi gikk som en rød tråd gjennom hele studieløpet. Etter at jeg ble ferdig med å studere, har jeg hatt noen problemer.

Det første er at jeg ikke aner hvor jeg skal se etter jobber. Det kan virke som at jeg egentlig burde ha fordypet meg på et område for å bli mer aktuell, men jeg har ikke kapasitet til å ta en master.

Det andre problemet er at jeg sliter med sosial angst, så selv om jeg etter studietiden gikk bort ifra å finne en jobb som passer utdanningen min, så greier jeg ikke å få meg jobb. Har hatt noen vikarjobber, og det jeg ser er at jeg kan utføre selve jobben bra, men når det sosiale ikke fungerer er det forferdelig å være på jobb.

Jeg har vel egentlig kommet frem til at jeg gjerne skulle hatt en jobb hvor jeg kan konsentrere meg om å jobbe, og slippe den småpratingen som ofte hører med. Jeg liker å holde meg opptatt, og jeg foretrekker å bevege litt på meg. Kan fint ha folk rundt meg og til nød ta litt telefoner, takler bare ikke den sosiale biten hvor man føler på forventningene om å være underholdende og pratsom. 

Noen som har tips til hvor i allverden man finner slike jobber? :P

Anonymous poster hash: f0c60...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bioingeniør være noe da? 

Anonymous poster hash: 6c1de...f4c
Skrevet

Den første jobben du burde gjøre er i samarbeid med en psykolog. Kognitiv terapi er kanskje det du kunne prøvd først? :) Får du bukt med sosial angst, får du plutselig et mye større arbeidsområde å velge fra :)

Anonymous poster hash: 439a3...db8
Skrevet

Kognitiv terapi er jeg i gang med, og det har hjulpet veldig :) Ihvertfall på alt annet enn jobbsituasjoner, men det har nok sammenheng med at jeg rett og slett ikke er så veldig interessert i påtvunget sosial omgang i utgangspunktet.

Gjest Antarctica
Skrevet

Laboratoriearbeid for f eks Mattilsynet el andre tilsvarende?

Skrevet

Tenkte det samme som Pashla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...