Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Har en baby på 5 mnd.som er blitt smittet med forkjølelse av søsknene sine. Det surkler skikkelig i brystet på han og han hoster..målte temperaturen til 37,9, han har til vanlig 36 ca. Han spiser og drikker som vanlig og virker ikke som det plager han særlig at han hoster, men jeg synes det er så ekkelt særlig om natta...:S Hvor lav terskel har dere for å dra til legen med baby? Anonymous poster hash: 8444f...188
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 herregud snakk om og overreagere Anonymous poster hash: 05e14...571
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Har en baby på 5 mnd.som er blitt smittet med forkjølelse av søsknene sine. Det surkler skikkelig i brystet på han og han hoster..målte temperaturen til 37,9, han har til vanlig 36 ca. Han spiser og drikker som vanlig og virker ikke som det plager han særlig at han hoster, men jeg synes det er så ekkelt særlig om natta...:S Hvor lav terskel har dere for å dra til legen med baby? Anonymous poster hash: 8444f...188 Han kan ha RS-virus. Det kan bli ganske alvorlig for de minste babyene. Det er veldig positivt at han spiser som normalt. RS blir ofte verre de første 5 dagene før det snur og går rette veien. La han ligge litt høyt. Feberen blir normalt ikke særlig høy ved RS. Ha lav terskel for å kontakte lege når det gjelder så små babyer. Anonymous poster hash: 6971d...a57
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 herregud snakk om og overreagere Anonymous poster hash: 05e14...571 Megge Anonymous poster hash: 095ad...a41
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 herregud snakk om og overreagere Anonymous poster hash: 05e14...571 Virkelig?! Anbefaler deg en tur på sykehus for å se et barn med RS. Da tenker jeg pipa får en annen lyd. Tror du ingen barn kan bli veldig syke uten høy feber? Anonymous poster hash: 6971d...a57
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Takk for svar:-) Skal en tur selv til legen i morgen så da tar jeg han med, kan jo hende legen ser på han?Elr mååå man bestille en egen time til han tror dere?:-S Anonymous poster hash: 8444f...188
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Jenta mi fikk rs i februar. Surkler fremdeles mye i brystet. Var selv til legen for 1 1/2 uke siden og da lyttet legen på babyen med det samme. Bygg opp hodeenden på senga med bøker,klosser e.l under føttene, eller som jeg har gjort: lagt en vanlig 50×70 hodepute under madrassen. Ta med babyen til lege å få han/henne til å lytte på brystet, evt en blodprøve for å utelukke crp. Om surklingen ikke gir seg på 2-4 uker er det bare å være hard på at babyen skal sees på av en barnelege. Det har ikke jeg, men nå er det nok. Har time på torsdag til legen med mest kompetanse på astma/allergi i denne bygda. Om han ikke tar oss på alvor og sender oss til barnelege, ja da kjører jeg selv til nærmeste sykehus å setter meg på legene til de ser på jenta mi!😜😂 (kommer iallefall til å forlange at en barnelege ser på henne😉) Anonymous poster hash: adc9d...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå