Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Noen med erfaring som vil komme med sin mening? Hvordan er det å føde uten å være vant til smerter, sammenlignet med når man er vant til smerter? Er det lettere for en som har mye smerter fra før å takle en fødsel, enn en som ikke har smerter? Hva tror du? Anonymous poster hash: 7690e...458
lover Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Så et program på TV om smerter, det er visst ulike typer smerter, og at toleransen for de ulike typene varierer fra person til person, noen kunne takle en type smerte veldig bra, men score lavere på hvordan man tåler en annen type smerter. Hsuker ikke de ulike typene, men det kan du sikkert google. Når det gjelder å takle smertene av fødsel, det er ikke så veldig problematisk, det må bare takles det, for du får ikke stoppe en baby som vil ut. Om legen ikke gir deg smertelindring, så er det fint lite du kan gjøre, det blir jo taklet på et eller annet vis.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 ? Dette skjønner jeg ikke... mener du folk med kroniske sykdommer da eller? Som ligger hjemme med smerter hver dag? Det er jo veldig få mennesker som har mye smerter hele tiden liksom.... Selv har jeg sjelden "smerter". Vondt i magen dagen når jeg får mensen, og kanskje hodepine engang i mnd. Har allikevel høy smerteterskel, og fødte førstemann uten noe form for smertelindring og syntes det gikk helt fint. Satser på en slik fødsel igjen nå når jeg skal ha andre. Skjønner bare ikke spørsmålet ditt, og hva du mener med "mye smerter". Om man er mye syk eller ikke har jo lite med smerteterskel å gjøre uansett... Anonymous poster hash: cb7dd...df6
mimlen Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Tror det kommer mer an på hvordan man takler smerte. Det er ikke bare smerten men også det å ikke ha kontroll over kroppen. Man kan ikke styre fødselen selv. Jeg har hatt to styrtfødsler og jeg tror det var enklere siden jeg er vant med smerte og kan takle det. Jeg vet ikke om jeg hadde taklet lange fødsler like bra...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Så et program på TV om smerter, det er visst ulike typer smerter, og at toleransen for de ulike typene varierer fra person til person, noen kunne takle en type smerte veldig bra, men score lavere på hvordan man tåler en annen type smerter. Hsuker ikke de ulike typene, men det kan du sikkert google. Når det gjelder å takle smertene av fødsel, det er ikke så veldig problematisk, det må bare takles det, for du får ikke stoppe en baby som vil ut. Om legen ikke gir deg smertelindring, så er det fint lite du kan gjøre, det blir jo taklet på et eller annet vis. Ok. Jeg har født altså, bare tenker generelt.. ? Dette skjønner jeg ikke... mener du folk med kroniske sykdommer da eller? Som ligger hjemme med smerter hver dag? Det er jo veldig få mennesker som har mye smerter hele tiden liksom.... Selv har jeg sjelden "smerter". Vondt i magen dagen når jeg får mensen, og kanskje hodepine engang i mnd. Har allikevel høy smerteterskel, og fødte førstemann uten noe form for smertelindring og syntes det gikk helt fint. Satser på en slik fødsel igjen nå når jeg skal ha andre. Skjønner bare ikke spørsmålet ditt, og hva du mener med "mye smerter". Om man er mye syk eller ikke har jo lite med smerteterskel å gjøre uansett... Anonymous poster hash: cb7dd...df6 Ja, f.eks! Eller hvis man hele svangerskapet har store bekkensmerter. Det jeg tenker på er de som opplever mye smerte fordi de har dårlig helse, kanskje lører seg å takle smerte bedre enn de som ikke opplever særlig smerte til vanlig? Tror det kommer mer an på hvordan man takler smerte. Det er ikke bare smerten men også det å ikke ha kontroll over kroppen. Man kan ikke styre fødselen selv. Jeg har hatt to styrtfødsler og jeg tror det var enklere siden jeg er vant med smerte og kan takle det. Jeg vet ikke om jeg hadde taklet lange fødsler like bra...Jeg hadde en lang fødsel. Jeg griner av sprøytestikk og migrene, men en fødsel taklet jeg uten et knyst. Ønsker meg ikke en styrtfødsel i allefall! Anonymous poster hash: 7690e...458
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har levd med nakkesmerter i 20 år. En fødsel var helt jævelig. Kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 63f0b...7e5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har levd med nakkesmerter i 20 år. En fødsel var helt jævelig. Kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 63f0b...7e5 Det kan kanskje komme an på hvor mye smerte man er vant til i utgangspunktet, men kanskje ikke nakkesmerter er vel mer murrense.? Anonymous poster hash: 7690e...458
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 Murrende Anonymous poster hash: 7690e...458
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har levd med nakkesmerter i 20 år. En fødsel var helt jævelig. Kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 63f0b...7e5 Det kan kanskje komme an på hvor mye smerte man er vant til i utgangspunktet, men kanskje ikke nakkesmerter er vel mer murrense.? Anonymous poster hash: 7690e...458 Ikke hatt nakkesmerter før? Anonymous poster hash: 63f0b...7e5
sug lut Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Fødsler er så ulike. Jeg tror det er få som er vant til smerter tilsvarende å få revet av en arm, og gjerne da uproduktive smerter (langvarig fødsel uten framgang).
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har mye problemer med magen og avføring. pleier å få rielignende smerter når jeg må på do, og har alltid sammenlignet det med fødsel.. Syns ikke riene var vonde i det hele tatt, var ikke verre enn det jeg var vant med.. Så kom pressriene, og det var helt jævlig!!!! Ukene etter fødsel var det fælt å gå på do, for da kom de rielignende smertene tilbake, men da hadde jeg pressriene friskt i minne, og da virket de smertene skikkelig ille, verre enn før.. Nå er de ikke lengre så ille, men er glad for at andremann er sistemann.. Anonymous poster hash: 6a4b7...c60
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #12 Skrevet 23. mars 2015 Jeg er masochist, dvs jeg får nytelse av å bli påført smerter. Tannverk, hodepine osv synes jeg nok er like kipt som alle andre. Men fødselsmerter takler jeg merkelig nok veldig bra. Jeg får ingen seksuell nytelse av det, men jeg går inn i en slags transe og nyter det på min egen måte. Ganske fantastisk! Anonymous poster hash: 08248...481
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #13 Skrevet 23. mars 2015 Jeg og hater sånne murrende smerter (hodepine, tannverk, menssmerter osv), takler ikke det så bra, synes veldig synd på meg selv Men fødsel går bra, null problem, da blir jeg litt fandenivolsk liksom . Anonymous poster hash: c1616...a1a
Kanutten83 Skrevet 23. mars 2015 #14 Skrevet 23. mars 2015 Jeg takler magesmerter, hodepine og generelt smerte dårlig, fødselssmerter derimot er easy peasy Kan ha noe med at jeg får pause mellom riene til tross for at det er styrtfødsler, og jeg føler jeg har nogenlunde kontroll selv om jeg ikke bestemmer over riene. Og så hjelper det nok at jeg vet jeg får noe veldig bra ut av det Andre smerter er konstante og jeg har null kontroll over de, ingenting jeg gjør vil gjøre de bedre fort... Og de tjener ingen hensikt... Så hos meg spiller nok psyken ganske mye inn også
Giss Skrevet 23. mars 2015 #15 Skrevet 23. mars 2015 Jeg tror ikke nødvendigvis de tingene henger sammen. Jeg har en venninne som har en kronisk og til tider veldig smertefull tilstand. Hun opplevde fødselssmertene som helt horrible. En i familien min har andre kroniske problemer som også gir smerter og hun greide å jobbe med smertene i fødslen og beskriver det som en fantastisk opplevelse. Smertene ved fødsel er ikke noe man opplever til vanlig selv hvis man har andre smerter så hvordan man takler dem vil vel være like forskjellig blant folk som er vant med smerter som blant folk som ikke er det - om det ble forståelig...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #16 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har hatt mye smerter i livet, og hadde mye bekkensmerter i svangerskapet. Men syntes at fødselen var tortur, ikke lett fordi jeg er vant med smerter. Anonymous poster hash: b5aab...776
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #17 Skrevet 23. mars 2015 En fødsel er forskjellig fra kvinne til kvinne. Jeg synes det var grusomt vondt å føde,likevel gjorde jeg det 2 ganger. Mens søsteren min synes ikke det var vondt å føde. Jeg var med henne begge gangene og hun kom knapt med en lyd. Jeg så jo på utskriften at veene var på topp,likevel SMILTE hun. Anonymous poster hash: 60c1a...ad3
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #18 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har vært selvskader(kutting) og hadde mye smerter da jeg gikk gravid pga bekkenet. Måtte bruke krykker. Men fødselen var sykt vondt. Jeg tror vel i grunn alle opplever det som smertefullt, men reaksjonene på smerten er jo forskjelling. Noen forsvinner i seg selv og blir stille, noen hyler ut alt de kan og blir agressive, andre er stille og gråter(som jeg gjorde)... Forskjellene er store, og for en som har født flere ganger, vil hun nok si at ingen fødsel er lik. Anonymous poster hash: e8fcd...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå