Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 To tenåringsgutter skal besøke ei venninne i påsken, de skal være der i 8 dager og 7 netter, og de skal bo hjemme hos hennes familie. Hvor mye kostpenger ville dere overført til foreldrene? Anonymous poster hash: c3ee6...753
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Hvis de var invitert på besøk og ingenting spessielt var avtalt ville jeg ikke overført noe som helst. Vi tar i hvertfal aldri betalt fra gjester vi inviterer og betaler heller ikke kostpenger hvis vi besøker venner eller familie. Anonymous poster hash: 40ee2...e1f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Hadde heller sendt med guttene penger, og sagt de kunne spandere litt godis på familien. Eller ta med jenta på kino og lignende, og spandere det. Anonymous poster hash: e748c...a3d
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Hvis de var invitert på besøk og ingenting spessielt var avtalt ville jeg ikke overført noe som helst. Vi tar i hvertfal aldri betalt fra gjester vi inviterer og betaler heller ikke kostpenger hvis vi besøker venner eller familie. Anonymous poster hash: 40ee2...e1f Dette er noe ungene har avtalt selv.. De bor på hver sin kant av landet, møttes på ferie og har holdt kontakt etter det. Nå ville de møtes.. De er ganske storspiste, og moren til jenta er alenemor, så jo, kostpenger blir overført. Det gjør vi som største selvfølge Er bare redd jeg ikke overfører nok.. Anonymous poster hash: c3ee6...753
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Hadde heller sendt med guttene penger, og sagt de kunne spandere litt godis på familien. Eller ta med jenta på kino og lignende, og spandere det. Anonymous poster hash: e748c...a3d Kommer til å gjøre det, også Anonymous poster hash: c3ee6...753
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Er det avtalt noe? Om det er avtalt at du skal betale kost-penger ville jeg ha gitt 1000,- og sendt med guttene lommepenger. Om ikke sendt med en "påskekurv" med godteri, flaske vin, oster etc. Anonymous poster hash: 2df6c...a88
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Er det avtalt noe? Om det er avtalt at du skal betale kost-penger ville jeg ha gitt 1000,- og sendt med guttene lommepenger. Om ikke sendt med en "påskekurv" med godteri, flaske vin, oster etc. Anonymous poster hash: 2df6c...a88 Nei, det var ikke avtalt noe, det var vi som ba om å få overføre. Vi tenkte også 1000kr Anonymous poster hash: c3ee6...753
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 Med to tenåringsgutter som du sier spiser mye, synes jeg 1000 er lite. Ville doblet det, og i tillegg sendt med de en tusing hver i lommepenger, til godteri, evt kino osv. Anonymous poster hash: 33ae2...72c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Hvis dette bare er noe ungene har avtalt seg imellom, så er jo en uke borte ganske mye. personlig ville jeg blitt "litt overveldet" hvis min 15-åring plutselig hadde fotalt at han adde invitert to ande ungdommer til å være her hele påskeuka...... Hvis det var meg, så ville jeg tatt en telefon til jentas mor og spurt om opplegget i det hele tatt var greit og evt. diskutert vor mye penger du skal overføre.... Anonymous poster hash: 2b5c9...00b
Tipp topp Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Hvis det er meningen at de får all mat der synes jeg 1000kr er lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå