Gå til innhold

Venninne som kreverså mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venninne som jeg den siste tiden synes har blitt veldig krevende.. Vi bor i hver vår by, så vi får ikke møttes jevnlig i det daglige. Hun ønsker å snakkes 2-3 ganger i uken (blir fort 1t i slengen) bare for å "skravle". Jeg er høygravid og går egentlig bare og venter på at bebis skal komme, så jeg har ikke verdens mest spennende hverdag å fortelle om til henne og hun skriver for tiden masteroppgave (noe jeg egentlig synes er litt kjedelig å høre på etter å ha hørt om den i månedsvis) Hun har ikke barn selv og planlegger ikke med det første heller, men hun har likevel veldig klare meninger om svangerskap, fødsel og graviditet og det gjør meg litt provosert. Blant annet mener hun bestemt at den dagen hun selv føder så SKAL barnet bades før det legges på brystet etter fødselen og hun har ikke tenkt til å amme mer enn 6 uker etter fødselen (for det gjorde moren hennes). Jeg blir så lei av disse bombastiske uttalelsene, så kjenner jeg nesten ikke orker å diskutere graviditet osv med henne og i min tilstand om dagen er det lite annet å snakke om..:Kjenner derfor at det tidvis er ganske slitsomt å snakke med henne så mye som hun ønsker.. Samtidig er jeg så feig og veik at jeg ikke klarer å signalisere til henne at jeg egentlig synes det er slitsomt å snakke med henne så ofte. Hun er mye mer avhengig av meg enn jeg er av henne og det er ikke noen god balanse i relasjonen vår i dag. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre...:-/

Anonymous poster hash: 9f219...214

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett telefonen på lav lyd/lydløs, eller la mannen din svare. Han kan si "ja, hun er hjemme, men svangerskapet er slitsomt, og akkurat nå er hun trøtt og har lagt seg nedpå litt. Hun ringer deg nok når hun har tid og ork til å prate litt, men det viktigste for henne akkurat nå er å hvile og ruge."

Eller utform en standard telefonsvarermelding som sier omtrent det samme. Så skravles dere bare én gang i uka i stedet, eller sjeldnere om du syns.

Anonymous poster hash: dfbd7...bbe

Skrevet

Sett telefonen på lav lyd/lydløs, eller la mannen din svare. Han kan si "ja, hun er hjemme, men svangerskapet er slitsomt, og akkurat nå er hun trøtt og har lagt seg nedpå litt. Hun ringer deg nok når hun har tid og ork til å prate litt, men det viktigste for henne akkurat nå er å hvile og ruge."

Eller utform en standard telefonsvarermelding som sier omtrent det samme. Så skravles dere bare én gang i uka i stedet, eller sjeldnere om du syns.

Anonymous poster hash: dfbd7...bbe

Det er en kald dag i helvete den dagen min mann svarer på min telefon å sier at jeg ikke kan prate fordi jeg er opptatt med å RUGE!!! 😣😩

Anonymous poster hash: fcdc3...eb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...