Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Vi har Ford s-Max, så vi har god plass i bilen. Så str på setet har ikke så mye å si. Men vår sønn er nå 21 mnd, 90 cm lang og ca 13 kilo. Han har til nå hatt Britax dualfix. Det er genial pga at det kan snus da man tar han ut og inn av bilen. Men vår gutt er lang og det setet har han nå vokst ut av og trenger et nytt. Noen tips om sete? Et med god plass. Søstera hans er snart 4 år og 110 cm lang. Vokste ut av BeSafe x3 for 1 år siden. Fikk ikke selene over skuldra hennes lenger da. Helst Isofix, men ingen krise uten el. Anonymous poster hash: d94fe...e06
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Vi har britax multitech (ikke isofix) til vår 3,5 åring som er 105 cm. Den begynner å bli litt knapp over skuldrene, men regner med å kunne bruke den til over sommeren nå som han snart får mindre klær på i bilen. Anonymous poster hash: b17bb...c46
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Vi har også Britax Multitech II til pjokken på 1,5 år. Måtte skifte fordi han vokste ut av Besafe x3. Anonymous poster hash: 91bbb...069
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Flere? Anonymous poster hash: d94fe...e06
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Britax multitec (nyeste) her og. Vår 110 cm lange fireåring sitter fortsatt bakovervendt i dette setet. Anonymous poster hash: e3a3d...b5d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 Husk på at om du vil ha isofix går de kun opp til 18 kg eller 10 cm (nyeste I-size regelverk). Dersom du har lange barn er det jo ikke sikkert isofixstoler er det beste alternativet dersom du ønsker de lengst mulig bakovervendt. Etter min erfaring er de stolene med lengst rygg, MED isofix enten Besafe izi Kid I-size, eller Maxi Cosi 2Way Pearl (også I-size). Kan nevne Besafe izi Plus som er uten isofix. Setet går opp til 25 kg, og er fra 6 mnd - 5 år. Selvsagt variasjoner her. Besafe er ikke bare Besafe, det er forskjell på lengde i ryggen om det er en Combi, en I-size eller en Plus, samt hvilken modell. Et annet sete som er langt i ryggen er Britax Max Way, også uten isofix og opp til 25 kg.. Godkjent i Plus test. Tredje alternativ, Britax Multitech, opp til 25 kg. Sikkert flere også, men det er disse jeg som bilstolselger stort sett ender opp med i samarbeid med kunder når det er snakk om lange barn.... Anonymous poster hash: cf64e...e02
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Vi har Ford Galaxy, der bruker vi ett Maxi Cosi Mobi til minstemann på 3 år. Anbefales på det varmeste! Det går til 25 kg., har fantastisk god plass til beina, god lengde i ryggen, god sidebeskyttelse og lett å holde rent. Til mellomste hadde vi Acta Graco Comfort og var veldig fornøyd med det også. Det positive med det, var at man kan snu det senere og bruke det med bilens seler senere. Det negative var at det var mere styr å holde det rent (vi har bilsyke barn og da er det ikke praktisk med ett trekk som er delt...) og så er det mer styr å skru setet opp og ned mellom ligge og sitte. (Vi kjører mye da.) Vel, det er de to beste synes jeg. Acta Graco Comfort setet ble brukt bakovervendt til ungen var 4 år. ☺ Maxi Cosi Mobi setet blir brukt av minstemann på 3 år, han har skikkelig god plass ennå. ☺☺ Av de to synes jeg personlig at Maxi Cosi Mobi setet er absolutt best. 👍☺☺ Anonymous poster hash: f933f...5f2
februarprins2013 Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 brimax sønnen min har er veldig fin, han er lang for alderen, 2 år og var 93 i oktober,så kanskje litt lengre nå, og den kan du ta forover når du vil det, vi skal ta den forover når han er 4 år http://www.britax.no/bilseter/bilseter/two-way
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 brimax sønnen min har er veldig fin, han er lang for alderen, 2 år og var 93 i oktober,så kanskje litt lengre nå, og den kan du ta forover når du vil det, vi skal ta den forover når han er 4 år http://www.britax.no/bilseter/bilseter/two-way Vi har denne i bil nr 2. Er veldig fornøyd med den. Anonymous poster hash: d94fe...e06
februarprins2013 Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 brimax sønnen min har er veldig fin, han er lang for alderen, 2 år og var 93 i oktober,så kanskje litt lengre nå, og den kan du ta forover når du vil det, vi skal ta den forover når han er 4 år http://www.britax.no/bilseter/bilseter/two-way Vi har denne i bil nr 2. Er veldig fornøyd med den. Anonymous poster hash: d94fe...e06 så bra
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Vi har besafe izi plus og britax multitech, begge går opp til 25kg og er uten isofix. Besafen har mye bedre liggestilling og barnet sover godt i det. I britaxen er ryggen mer rett og hodet til barnet tipper framover når det sovner. Besafen har også bedre plass til fotene. Anbefaler deg å ta deg en tur til barnashus el og prøv ulike seter og se hva som passer i din bil og til ditt barn. Anonymous poster hash: cece6...b63
Elsker livet Skrevet 23. mars 2015 #12 Skrevet 23. mars 2015 Britax multitec har så lav sittepute at komforten er dårlig. Bena får ikke henge nedover bakovervendt i det hele tatt. Jeg vil anbefale britax hiway, den er kun bakovervendt og til 25 kg.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #13 Skrevet 23. mars 2015 Har vært og tittet på en BeSafe x4 i dag. Skal prøvde den i bilen etter påsken. Anonymous poster hash: d94fe...e06
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #14 Skrevet 23. mars 2015 Husk på at om du vil ha isofix går de kun opp til 18 kg eller 10 cm (nyeste I-size regelverk). Dersom du har lange barn er det jo ikke sikkert isofixstoler er det beste alternativet dersom du ønsker de lengst mulig bakovervendt. Etter min erfaring er de stolene med lengst rygg, MED isofix enten Besafe izi Kid I-size, eller Maxi Cosi 2Way Pearl (også I-size). Kan nevne Besafe izi Plus som er uten isofix. Setet går opp til 25 kg, og er fra 6 mnd - 5 år. Selvsagt variasjoner her. Besafe er ikke bare Besafe, det er forskjell på lengde i ryggen om det er en Combi, en I-size eller en Plus, samt hvilken modell. Et annet sete som er langt i ryggen er Britax Max Way, også uten isofix og opp til 25 kg.. Godkjent i Plus test. Tredje alternativ, Britax Multitech, opp til 25 kg. Sikkert flere også, men det er disse jeg som bilstolselger stort sett ender opp med i samarbeid med kunder når det er snakk om lange barn.... Anonymous poster hash: cf64e...e02 Enig. Jeg ville gått for et sete som ikke her isofix, de kan brukes lenger. Min gutt brukte Multi-tech til han var over seks år gammel, han er ganske gjennomsnittlig høy. Minstemann har Hi-Way II. Han er litt over fire år nå, og svært lang og stor for alderen. Han vil vokse ut av det snart, jeg tror Multi-tech er en tanke mer rommelig (og lengre). Men på den andre siden er Hi-Way plus-godkjent, noe Multi-tech ikke er, og det gjør det bedre i kræsjtester. Max-way er vel noe av det samme, men jeg har ikke prøvd det. Jeg vil generelt anbefale å kjøpe et sete som er plus-godkjent opptil 25kg. Anonymous poster hash: 4069a...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå