Gå til innhold

Amme på USA-reise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor der eller har ammet når dere har vært på ferie der?

Mine har sluttet før reisen.

Men nestemann kommer til å bli ammet under oppholdet.

Jeg vet det ikke er helt stuerent ennå, men har ikke lyst å slutte pga ferie..

Hvordan praktisk gjennomføre det uten å måtte sette seg på do?

Anonymous poster hash: 52939...b36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett greit. Ammesjal kan være praktisk, ellers er det veldig godt utvalg av ammerom på alle steder som er tilrettelagt for familier (type fornøyelsesparker, museer, badeland, familierestauranter etc).

Anonymous poster hash: 30e59...e2b
Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men om jeg skulle reist med baby, hadde jeg ammet akkurat som hjemme. Så fikk amerikanerne bare tåle det. Rett og slett. Hadde ikke brydd meg.

Anonymous poster hash: 74a2f...db7
Skrevet

Det er stort sett ikke akseptert (litt avhengig av hvo i USA du skal), men det finnes ammerom rundt om en del steder (feks i fornøyelsesparker, kjøpesentre). Det funker å gjøre det i baksetet i bilen, eller å sette seg på do ja. 

Anonymous poster hash: 7b986...a70
Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men om jeg skulle reist med baby, hadde jeg ammet akkurat som hjemme. Så fikk amerikanerne bare tåle det. Rett og slett. Hadde ikke brydd meg.

Noen steder er det forbudt og du kan få bot.

Skrevet

De stelle-/familierommene i parkene er jo flotte. Der blir det nok ikke problem:-)

Tenkte restauranter og kjøpesentre...

Og jeg ønsker ikke å bare 'kjøre på' kun fordi vi har andre skikker her hjemme.

Skal flere steder, fra nord til sør. Østkysten hovedsakelig.

Skrevet

Østkysten er ikke så konservativt så i de fleste tilfeller går det nok rimelig greit om du setter deg avsides og bruker ammesjal. Men det finnes mye info om du googler. Men sørg for at du leser ny informasjon.

Det er langt strengere sørøver og da ville jeg nok vært mer forsiktig.

Skrevet

Vi var i Florida. Der spurte jeg på noen restauranter, og fikk beskjed om at jeg bare kunne amme ved bordet bare jeg dekket meg til. Dette var selvfølgelig familierestauranter og ikke dyre eksklusive steder. Jeg dekket meg litt mer til enn hjemme i Norge, men hadde ikke ammesjal. I fornøyelsesparkene forsøkte jeg å finne en litt bortgjemt benk og satt der og ammet. Det er også egne ammerom der, så brukte dem om jeg var i nærheten. Jeg ammet også på stranden, dekket litt til med håndkle. Jeg ble svært overrasket over hvor lite stygge blikk jeg fikk:-) På forhånd var jeg veldig skeptisk til å amme der borte, men det gikk altså veldig fint!

Anonymous poster hash: b5fb8...fd7

Skrevet

Regner med at du er svært tolerante når andre følger egne skikker her i Norge? 

HI - har sett flere som har ammet diskre i New York med ammesjal. 

Anonymous poster hash: f1969...798

Skrevet

Kjøp deg ammesjal - det er genialt!

Jeg var i Marokko og ammet overalt - med baby og alt annet (!) godt dekket av ammesjalet 😜

Skrevet

Kjøp deg ammesjal - det er genialt!

Jeg var i Marokko og ammet overalt - med baby og alt annet (!) godt dekket av ammesjalet 😜

Ender vel opp med det, tenker jeg. Synes de ser så teite ut😜😜😜 😜;-p

Eller bare et tynt babyteppe.

Skrevet

Har sett veldig mange med ammesjal der jeg har vært i USA hvertfall. Jeg har ammet i bilen når vi har parkert, tatt håndkle over meg og barnet på stranda, slengt over en gulpeklut osv.

Ammer selv, og har ikke merket meg noen som ruller ut puppen noe sted uten å dekke seg til. Har derimot sett flere sitte med ammesjal blant annet på restauranter.

Skrevet

PS : man kan få ammesjal til 150-200kr på Walmart :D

Skrevet

Jeg var i USA for to år siden og ammmet da. Var både i California og Texas og jeg ammet når mini var sulten. Brukte ikke amme teppe eller noe. Noen få ganger brukte jeg amme rom ved toalettet, veldig fine med fine store sofa. Men amme når din er sulten og ikke bekymre deg

Skrevet

Oj visste ikke at de er så imot synlig amming i USA. Aldri vært der.

Anonymous poster hash: 3ce33...b4c

Skrevet

Oj visste ikke at de er så imot synlig amming i USA. Aldri vært der.

Anonymous poster hash: 3ce33...b4c

Vel, en er jo ikke akkurat velkommen på enkelte kafeer og restauranter i Norge heller om en ammer.

Men nei, det er ikke like vanlig å amme i USA og i konservative stater er en naken pupp mer fy enn vold... Selv om jeg alltid har klart å gi ungene mine mat uten å blotte puppen;-)

Men jeg akter ikke å provosere bare fordi jeg er norsk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...