Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Hva gjør dere? Går, sykler, drosje eller kollektiv? Bor dere sentralt eller usentralt? Barn? Anonymous poster hash: 86c97...6c5
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Går eller tar buss. Låner av og til bil om jeg skal noe spesielt (storhandle f.eks.) Er gravid med mitt første barn, og forblir uten bil etter baby er kommet også. Bor ganske sentralt. Anonymous poster hash: 39c05...474
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 To barn, bor sentralt i Oslo. Jobb, barnehager og dagligvarer i sykkelavstand, bruker buss om vinteren og i dårlig vær. Har tilgang på å låne bil ved behov, men det benyttes helst til helgeturer ut av byen. Og IKEA i blant. Anonymous poster hash: af3e4...9c7
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Bor med gangavstand til skole og matbutikk, og siden jeg jobber midt i sentrum er det ikke aktuelt å kjøre likevel. Bor relativt sentralt, i og med at det "alltid" går en buss enten til nærmeste bygdesentrum eller bysentrumet. Om jeg trenger bil, låner jeg av mine foreldre. Har ikke behovet for å ha bil selv, men er supert å låne når barn skal kjøres eller når jeg skal handle mer enn jeg orker å bære. Savner ikke bil, men ser for meg at jeg skaffer meg bil om noen år. Anonymous poster hash: 08826...22d
Todii Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Bor i gangavstand til alt. 2 min til skole og bhg, 10 min gange til sentrum. Skal jeg lenger busser eller sykler jeg. Låner av og til bilen til min mor hvis jeg skal ha med meg større ting.
me_87 Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 (endret) Jeg har ikke bil å har ett barn. Skolen jeg går på ligger 30 minutt unna bil,så jeg må ta buss hver dag. Vi bor ikke så veldig sentralt men er 10 minutter å gå opp til nærbutikken eller ca 30 minutt å gå for å komme til tre andre matvarebutikker. Bor ca 35 minutter unna sentrum med bil,å trives egentlig veldig godt her Barnehagen er to minutter å gå ned til forresten så det er jo veldig praktisk! Endret 22. mars 2015 av me_87
Gjest Zaria Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Har hverken bil eller lappen. Går fint det, jeg er blitt veldig flink til å bære tunge poser😃 bor sentralt.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 Har ikke bil, ikke lappen heller Jeg er altfor vimsete og vil rett og slett ikke utsette andre for meg i trafikken! Barnehagen er 3 minutter unna til fots, derfra er det fire minutter gange til skolen. Butikken ligger 10 min unna og jeg storhandler en gang i uken, har kjøpt meg slike store karabinkroker som jeg trer posene på og da kan jeg fort bære 6-7 fulle poser hjem uten problemer. Blir litt mer stress til høsten for da må jeg rekke et tog kl 7, men da må jeg bare gå tidligere enn vi gjør nå Togstasjonen ligger ca 20 min gange unna skolen og barnehagen..
februarprins2013 Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Jeg tar buss,men er gåavstand til butikker, helsestasjon og barnehagen til mini, bor sentralt og veldig lett tilgjennlig til alt
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har bil nå, men vi klarte oss fint uten før barn, kjøpte bil en stund etter at første barn ble født. Bodde i en av de sentrale bydelene i Bergen, nær butikker og alt annet vi trengte, begge to kunne enkelt ta bussen til jobb. Fikk barnehage i gåavstand hjemmefra. Nå har vi to barn som spiller fotballkamper her og der, skal på bursdagsfeiringer osv, tror ikke vi hadde klart oss uten bil selv om vi bare har en. Anonymous poster hash: 75ada...e83
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Vi har bil, men det kanskje vår siste for vi bruker den ikke noe særlig lenger. Bor i sentrum av europeisk storby, 1 barn foreløpig. Skolen er 500 m unna, det er barnehager og butikker innenfor gangavstand. I hverdagen går jeg, bruker offentig transport eller sykler. Bilen bruker jeg til storhandel 1-4 ganger per mnd, men det er litt unødvendig å kjøre 30 minutter for å komme seg til supermarked når jeg kan handle på nettet å spare bensin og tid. Om vi blir boende her vil vi selge bilen. Landet har utmerket offentlig transport i tillegg til et landsomfattende system for car sharing, det dekker alle våre behov. I Norge brukte vi bil til/fra jobb mandag-fredag og gikk til fots eller brukte offentlig transport om helgene. Bodde i Bergen Sentrum men jobbet og hadde barnehageplass på Kokstad. Jeg er litt usikker på hvor enkelt det er uten bil i Norge når man ikke bor i Oslo. Anonymous poster hash: f35bf...a6b
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. mars 2015 #12 Skrevet 23. mars 2015 Det eneste jeg misunner folk som bor i byer med bra utbygd kollektivtransport er nettopp muligheten til å bruke kollektivtransport. Her jeg bor kunne jeg ikke levd det livet jeg gjør uten bil.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #13 Skrevet 23. mars 2015 Tar t-bane 15 min til og fra jobb, går og sykler til alt mulig annet. Skole 500 meter unna, butikk 100 meter unna, skiløyper og badeplass 500 meter unna. Klarte oss uten bil før, men nå har vi en gammel bil som for det meste støver ned i garasjen, bruker den ca. hver 14. dag til å besøke besteforeldre, og til IKEA et par ganger i året. Et par helgeturer til fjells i løpet av året, og til å kjøre vekk hageavfall hver høst og vår. Så bilen er kjekk å ha, men vi trenger den egentlig ikke. Anonymous poster hash: 18f9b...472
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #14 Skrevet 23. mars 2015 Tar t-bane 15 min til og fra jobb, går og sykler til alt mulig annet. Skole 500 meter unna, butikk 100 meter unna, skiløyper og badeplass 500 meter unna. Klarte oss uten bil før, men nå har vi en gammel bil som for det meste støver ned i garasjen, bruker den ca. hver 14. dag til å besøke besteforeldre, og til IKEA et par ganger i året. Et par helgeturer til fjells i løpet av året, og til å kjøre vekk hageavfall hver høst og vår. Så bilen er kjekk å ha, men vi trenger den egentlig ikke. Anonymous poster hash: 18f9b...472 Vi bor altså i utkanten av Oslo. Anonymous poster hash: 18f9b...472
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #15 Skrevet 23. mars 2015 Vi bor sentralt i Oslo og har faktisk solgt bilen fordi vi aldri bruker den. Så sjelden som vi bruker den er det mye billigere å leie en de gangene vi trenger. Men nå er det veldig greit å ta kollektivt her da. Anonymous poster hash: 5dc42...5c1
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #16 Skrevet 23. mars 2015 Har vært alene i 3 år og har ikke hatt bil siden det. Ikke råd. Savner det stort og skulle gjerne hatt det. Måtte velge mellom bil og nytt bad i leiligheten jeg har kjøpt. Så valget var lett. Anonymous poster hash: bcf17...bfd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #17 Skrevet 23. mars 2015 Tar t-bane 15 min til og fra jobb, går og sykler til alt mulig annet. Skole 500 meter unna, butikk 100 meter unna, skiløyper og badeplass 500 meter unna. Klarte oss uten bil før, men nå har vi en gammel bil som for det meste støver ned i garasjen, bruker den ca. hver 14. dag til å besøke besteforeldre, og til IKEA et par ganger i året. Et par helgeturer til fjells i løpet av året, og til å kjøre vekk hageavfall hver høst og vår. Så bilen er kjekk å ha, men vi trenger den egentlig ikke. Anonymous poster hash: 18f9b...472 Vi bor altså i utkanten av Oslo. Anonymous poster hash: 18f9b...472 Akkurat som jeg skulle skrevet dette selv. Alt er innen gå/sykkel eller i værste fall t-bane avstand. Anonymous poster hash: d142e...151
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #18 Skrevet 23. mars 2015 Vi bor rett utenfor sentrum av Oslo og har ikke bil. 2 barn. Går veldig fint med kollektivtrafikk, bor ved en t-banestasjon og rett ved flybuss. Er medlem av Bilkollektivet, så leier der for alt fra en times tur til flere uker om sommeren. Tar også endel taxi. Litt upraktisk noen ganger pga ett av barnas fritidsaktivitet. Men vi samarbeider med noen om det, så det går opp. Uansett hvor mye penger vi bruker på taxi og leiebil, kommer det aldri opp mot kostnadene med å leie bil. Jeg anbefaler Bilkollektivet! Anonymous poster hash: bfbd6...64a
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #19 Skrevet 23. mars 2015 Kjempebra kollektivtilbud her vi bor, gangavstand til jobb og sentrum, barnehage og skole rett ved, mange butikker, sykleavstand til marka. Fantastisk å bo slik og befriende å ikke måtte ha/være avhengig av bil. Anonymous poster hash: 9fa19...fb5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #20 Skrevet 23. mars 2015 Tog, bor usentralt, så ganske slitsomt.. Anonymous poster hash: 9f94e...242
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #21 Skrevet 23. mars 2015 Har ikke bil, ikke råd. Begynner å bli veldig bekymret. Går mer og mer nedover med helsen, blir jeg særlig verre enn jeg er nå så vil jeg ikke greie å gå til/fra for å handle en gang :/ Anonymous poster hash: 2fe35...ac7
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #22 Skrevet 23. mars 2015 Vi har tre barn og ingen bil☺ Bor sentralt nok til at det går forholdsvis greit med busser (30 minutter fra sentrum), og har skole, barnehage og matbutikk i gangavstand. Er med i bilkollektiv, og låner bil der innimellom og i ferier. Merker imidlertid at mangelen på egen bil setter sine begrensninger for barnas fritidsaktiviteter etter hvert som de blir større, og ser for meg at vi nok kommer til å skaffe oss bil i løpet av et års tid. Anonymous poster hash: 7f00b...46c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #23 Skrevet 23. mars 2015 Vi har en bil da men jeg har ikke tilgang til den da samboer bruker den til og fra jobb. Jeg har da alltid brukt sykkel,bena eller tog,buss,trikk og t bane over lengre strekninger. Bor 15 min utenfor Oslo og jobber i Oslo. Anonymous poster hash: 5d843...e03
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #24 Skrevet 23. mars 2015 Har klart oss uten bil til nå, men har akkurat kjøpt nå og får den snart. Har baby på 7 mndr og jeg må ha bil nå når jeg skal tilbake i jobb ettersom det tar en time hver vei med kollektivtransport. Det kan jeg ikke prioritere lengre.. Med bil tar det ca 20 min. Ellers går vi til butikken, mannen tar buss til jobb og vi tar bussen når vi skal steder. Anonymous poster hash: d2fc8...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå