Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Har ikke råd til begge deler. Ferie med barna som er 1,5 og 5 eller bryllupsreise for to? Ingen av delene vil bli så velig lukseriøst eller dyrt, da bryllupet koster oss mye også. MÅ ta et valg. Vi har ingen hytte å ta barna med på, så da blir det hjemme i blokkleiligheten i "barnas" ferie. Hva hadde DU valgt? Anonymous poster hash: 2dd35...c2d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie.. Hadde ikke klart å kose meg på egen ferie alene uten barn om jeg visste at de ikke fikk noe som helst ferie.. Hvertfall for 5åringen som er såpåass stor.. Anonymous poster hash: 261cd...e39
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie. Bryllupsreise kan man ta når man har tid og penger til det. Vi hadde det 3 år senere. Anonymous poster hash: 179eb...374
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 Jeg hadde reist på bryllupsreise i form av en weekendtur et eller annet sted. Når barna er små må man passe på å ta vare på hverandre og forholdet. Når det gjaldt barna og ferie hadde vi reist på stranda, telttur, leid, kano, museum, oppdagelsesreise til nærmeste lekepark, dagsturer i nærområdet mm. Jeg trenger iallfall ikke å ta med mine barn til California i 3 uker for å kalle ferie ferie.. Anonymous poster hash: 3f371...55a
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Skrevet 22. mars 2015 Flere meninger? Anonymous poster hash: 2dd35...c2d
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. mars 2015 #8 Skrevet 22. mars 2015 Bryllupsreise! Barna er man sammen med hver dag, Bryllupsreise er noe man forhåpentligvis er på en gang i livet.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #9 Skrevet 22. mars 2015 Bryllupsreise! Barna er man sammen med hver dag, Bryllupsreise er noe man forhåpentligvis er på en gang i livet. Jeg er enig i dette. Anonymous poster hash: fdbe4...f48
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 Bryllupsreise. ❤️ Anonymous poster hash: cef45...eba
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie! Uten tvil! Når man først har valgt å starte familie, før man gifter seg, så er det utenkelig for meg å dra avgårde uten familien. Vi giftet oss etter å ha fått tre barn, og tilbrakte 2 deilige uker på sydligere breddegrader. Det var akkurat så travelt som det skal være på ferie med tre små barn, men dersom jeg ville ha romanitisk bryllupsreise for to, så burde jeg giftet meg før vi ble flere. Tanken på å bruke hele feriebudsjettet på å reise på ferie uten barna, med den konsekvensen at de ikke fikk noen ferietur, det syns jeg ingenting om. Ordtaket om at "Når foreldrene er glade, så er barna glade" er tidenes mest misforståtte ordtak, og noe foreldre på egotripp bruker for alt det er vedt for å forsvare sitt eget behov for å realisere og prioritere seg selv foran barna. Takk for meg :-) Haha! Anonymous poster hash: 6ca60...a49
Nyttårs barn Skrevet 22. mars 2015 #13 Skrevet 22. mars 2015 Bryllupsreise. en som ikke er alt for lang i deres tilfelle Familieferie kan dere ha hvert år. Og så finne på noe stas med barna resten av sommeren.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie! Uten tvil! Når man først har valgt å starte familie, før man gifter seg, så er det utenkelig for meg å dra avgårde uten familien. Vi giftet oss etter å ha fått tre barn, og tilbrakte 2 deilige uker på sydligere breddegrader. Det var akkurat så travelt som det skal være på ferie med tre små barn, men dersom jeg ville ha romanitisk bryllupsreise for to, så burde jeg giftet meg før vi ble flere. Tanken på å bruke hele feriebudsjettet på å reise på ferie uten barna, med den konsekvensen at de ikke fikk noen ferietur, det syns jeg ingenting om. Ordtaket om at "Når foreldrene er glade, så er barna glade" er tidenes mest misforståtte ordtak, og noe foreldre på egotripp bruker for alt det er vedt for å forsvare sitt eget behov for å realisere og prioritere seg selv foran barna. Takk for meg :-) Haha! Anonymous poster hash: 6ca60...a49 Lagde du det ordtaket nå? Aldri hørt før Jeg har derimot hørt "er barna, glade, er foreldrene glade", og det stemmer veldig godt. Anonymous poster hash: 82316...da4
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 Bryllupsreise. Det er vel den ene gangen i livet man kan ta den ferien og bare nyte hverandre. Familieferie har man da hvert år.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #17 Skrevet 22. mars 2015 Jeg hadde aldri reist fra en på 1,5 år både mor og far! Regner med at bryllupsreise vil vare minimum 1 uke? Så da hadde det blitt familieferie... Anonymous poster hash: c7ca5...121
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #18 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie! Uten tvil! Når man først har valgt å starte familie, før man gifter seg, så er det utenkelig for meg å dra avgårde uten familien. Vi giftet oss etter å ha fått tre barn, og tilbrakte 2 deilige uker på sydligere breddegrader. Det var akkurat så travelt som det skal være på ferie med tre små barn, men dersom jeg ville ha romanitisk bryllupsreise for to, så burde jeg giftet meg før vi ble flere. Tanken på å bruke hele feriebudsjettet på å reise på ferie uten barna, med den konsekvensen at de ikke fikk noen ferietur, det syns jeg ingenting om. Ordtaket om at "Når foreldrene er glade, så er barna glade" er tidenes mest misforståtte ordtak, og noe foreldre på egotripp bruker for alt det er vedt for å forsvare sitt eget behov for å realisere og prioritere seg selv foran barna. Takk for meg :-) Haha! Anonymous poster hash: 6ca60...a49 Lagde du det ordtaket nå? Aldri hørt før Jeg har derimot hørt "er barna, glade, er foreldrene glade", og det stemmer veldig godt. Anonymous poster hash: 82316...da4 Det er jeg helt enig i! Haha, nei, jeg fant ikke på det nå. Det blir kanskje feil å kalle det et ordtak, men et utsagn, DET er det. Fullstendig feilslått også, spør du meg :-) - Det er viktig å ta vare på seg selv. Jeg trener 5 dager i uken, i barnas våkentid. Orker ikke etter leggetid. Jeg får såå mye mer overskudd. Når mor er glad, blir barna glade! - Meg og mannen har en helg for oss selv hver måned. Det er så deilig og nødvendig for forholdet. Når foreldrene er glade, så er barna glade! Som sagt, foreldre med stort behov for egentid og tid til selvrealisering, som overbeviser seg selv om at alt de selv ønsker å gjøre er til det beste for barna. Anonymous poster hash: 6ca60...a49
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #19 Skrevet 22. mars 2015 Bryllupsreise. Det er vel den ene gangen i livet man kan ta den ferien og bare nyte hverandre. Familieferie har man da hvert år. Veldig enig med dette. Og så stusser jeg på at det virker som om mange i denne tråden er av den oppfatning at barna ikke får ferie bare fordi de ikke får bli med på en reise i år. Noen av de beste ferieminnene jeg har fra min barndom er de feriene vi bare var hjemme og fant på morsomme ting sammen der (som da hele familien satte opp telt og campet i hagen vår). Eller da jeg og søsteren min fikk dra på besøk til besteforeldrene våre helt alene. Jeg elsket det, og det er jeg sikker på at barna til HI vil gjøre mens de er på bryllupsreise. Anonymous poster hash: fdbe4...f48
pifi med tre nurk Skrevet 22. mars 2015 #20 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie, særlig siden Hi spesiserte at de ikke har råd til begge deler. Hadde ikke nytt en bryllupsreise hvis jeg visste at barnas ferie var å være hjemme i leiligheten.. Husker vi skulle på en ukes sydentur da de to eldste var 3 og 1 år. Vi møtte et par på flyet som skulle to uker til samme sted som oss, de hadde to barn hjemme som skulle veksle mellom de forskjellige besteforeldrene... Jeg hadde rett og slett ikke greid noe slikt og foreldrene våre hadde reagert også.
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2015 #21 Skrevet 22. mars 2015 Familieferie! Uten tvil! Når man først har valgt å starte familie, før man gifter seg, så er det utenkelig for meg å dra avgårde uten familien. Vi giftet oss etter å ha fått tre barn, og tilbrakte 2 deilige uker på sydligere breddegrader. Det var akkurat så travelt som det skal være på ferie med tre små barn, men dersom jeg ville ha romanitisk bryllupsreise for to, så burde jeg giftet meg før vi ble flere. Tanken på å bruke hele feriebudsjettet på å reise på ferie uten barna, med den konsekvensen at de ikke fikk noen ferietur, det syns jeg ingenting om. Ordtaket om at "Når foreldrene er glade, så er barna glade" er tidenes mest misforståtte ordtak, og noe foreldre på egotripp bruker for alt det er vedt for å forsvare sitt eget behov for å realisere og prioritere seg selv foran barna. Takk for meg :-) Haha!Anonymous poster hash: 6ca60...a49 Lagde du det ordtaket nå? Aldri hørt før Jeg har derimot hørt "er barna, glade, er foreldrene glade", og det stemmer veldig godt.Anonymous poster hash: 82316...da4 Det er jeg helt enig i! Haha, nei, jeg fant ikke på det nå. Det blir kanskje feil å kalle det et ordtak, men et utsagn, DET er det. Fullstendig feilslått også, spør du meg :-) - Det er viktig å ta vare på seg selv. Jeg trener 5 dager i uken, i barnas våkentid. Orker ikke etter leggetid. Jeg får såå mye mer overskudd. Når mor er glad, blir barna glade! - Meg og mannen har en helg for oss selv hver måned. Det er så deilig og nødvendig for forholdet. Når foreldrene er glade, så er barna glade! Som sagt, foreldre med stort behov for egentid og tid til selvrealisering, som overbeviser seg selv om at alt de selv ønsker å gjøre er til det beste for barna. Anonymous poster hash: 6ca60...a49 Syns du ikke en helg i måneden er vel anvendt hvis barna er sammen med kjernefamilien de øvrige 27 dagene i måneden? Man slutter jo ikke å ha egne behov selv om man får barn, og foreldrenes investering i forholdet er jo også en beskyttelse av familien.
Tyra79 Skrevet 22. mars 2015 #22 Skrevet 22. mars 2015 Ville ha tatt en lang-weekend en plass som bryllupsreise, dersom jeg hadde hatt trygge voksne som barna kjente godt, som barnevakt. Det gjorde vi;)! Sommeren dro vi til svigers som bor på en annen kant av landet. På veien hadde vi flere stopp, bla overnatting i lavvo og på hotell. Været var veldig bra, så vi hadde en finfin tur med 1,5 åringen. 11 år senere, og enda to barn, dro kun vi to voksne i bryllup til ei karibisk øy. Var da borte fra ungene i ti dager. Dette var vår romantiske bryllupsreise. Alle våre tre barn var da skoleunger, og storkoste seg hos besteforeldre. Er faktisk blitt etterspurt hos ungene om ikke vi kan reise på ferie uten dem igjen;)! Var hos svigers på hytta, på shopping i hjembyen, besøk hos ulike slektninger etc. Dagene fløy avgårde for deres del! Når ungene hadde det bra, slappet vi godt av:)!
gorboro Skrevet 22. mars 2015 #24 Skrevet 22. mars 2015 Er det ikke råd å få til begge deler? Det trenger jo ikke å koste så mye for at det skal bli en fin ferie. :-) Om jeg måtte velge hadde det blitt familieferie.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #25 Skrevet 23. mars 2015 Familieferie. Vi fikk første barnet før vi giftet oss og tok henne selvsagt med på ferien. Anonymous poster hash: 9fc64...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå