Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Fra 0-2 års alderen, men som allikevel roet seg? Min var så skrikete, sutrete, aldri i ro, lite utholdende, og sinnatagg at jeg var sikker på han hadde adhd eller noe annet. Er så glad nå som det har roet seg, føler vi fortjener det 😀 Endelig kan vi kose oss skikkelig! Anonymous poster hash: 3ee07...29b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Ja, min minste var veldig urolig, faktisk fra hun lå i magen, helt forskjellig fra sine søsken... Men det viste seg etter hvert at hun har autisme, og muligens ADHD (skal utredes snart). Anonymous poster hash: 6efb9...a16
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Ja, har ei jente som nylig ble to. Jeg fikk alltid høre hun var av den SKIKKELIG aktive typen, satt aldri i ro, sutret hele tiden, tålte ingen motgang overhodet og var ganske så hissig om ting ikke skjedde som hun ønsket eller hun ikke klarte noe. Men nå er hun to, språket er på vei, og ting er mye bedre (så lenge hun har sovet nok, vel og merke...). Ting ble lettere og lettere etter hun ble ca 18 mndr. Hun er gått fra å være den som aldri sitter stille til å være den typen som leker rolig med dukker og teservise. Sysler mye for seg selv og er ganske selvstendig. Tåler fremdeles motgang dårlig, men hun blir bedre og bedre. Nå som hun forstår stort sett alt vi sier, er hun også blitt mindre hissig. Kjempedeilig. Nå kommer nr 2 til sommeren, og jeg krysser fingrene for at dette ikke er noe søsknene vil ha felles. Vi vurderte å stanse på nr 1 på grunn av hvordan hun var. Men da vi endelig faktisk så litt lys i tunnellen på denne oppførselen da hun var ca halvannet, bestemte vi oss for å prøve på andremann før vi tenkte gjennom det og husket tilbake på hvor slitsomt det var. Det var tross alt bare en fase, og faser kan vi takle. Anonymous poster hash: c7c38...7e0
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Ja, min minste var veldig urolig, faktisk fra hun lå i magen, helt forskjellig fra sine søsken... Men det viste seg etter hvert at hun har autisme, og muligens ADHD (skal utredes snart). Anonymous poster hash: 6efb9...a16 Nå var det det motsatte jeg var ute etter ;-) At det viste seg at alt var normalt. Det er jo ikke 100 % sikkert her, men det ser lovende ut. Hvor gammel er jenta di da? Hvis hun har autisme, når merket dere noe til det? 😊 Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 3ee07...29b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Ja, min minste var veldig urolig, faktisk fra hun lå i magen, helt forskjellig fra sine søsken... Men det viste seg etter hvert at hun har autisme, og muligens ADHD (skal utredes snart). Anonymous poster hash: 6efb9...a16 Nå var det det motsatte jeg var ute etter ;-) At det viste seg at alt var normalt. Det er jo ikke 100 % sikkert her, men det ser lovende ut. Hvor gammel er jenta di da? Hvis hun har autisme, når merket dere noe til det? Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 3ee07...29b Beklager.... :-) Hun er 5 år nå, har hatt diagnosen i snart 2 år. Jeg syns det har vært "noe" med henne helt fra fødselen... Men det ble ekstra merkbart da hun begynte i bhg. Anonymous poster hash: 6efb9...a16
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Her var han ikke spesielt sutrete det første året, men utrolig mye mer våken og aktiv enn andre babyer. Sov lite på dagtid og liksom alltid "på". Men stort sett blid, i hvert fall så lenge det skjedde noe. Tidlig ute fysisk også. Når han sutret, var det fordi han ikke fikk til noe, han skulle gjerne løpet før han kunne stå og det fremkalte mye frustrasjon. Så ble han veldig gretten og trassig i perioden 1-3 år. Sint og lett frustrert, igjen var det tydelig at han slet fordi han ønsket noe han ikke klarte å gjøre og/eller ikke klarte å verbalisere. Og han slet veldig med å akseptere at han sterk vilje ikke var 100% lik vår (like sterk) vilje. Nå er han 6 år, like sta men veldig fornuftig og reflektet, lite gretten og ikke hyper i det hele tatt. Han har et stort behov for egentid og trives best i smågrupper eller i eget selskap. Han trives også mer med individuell idrett enn lagidrett. Etter at han ble 4 år har han vært tusen ganger lettere å være med enn i perioden 9 mndr-3,5 år. Svak mulighet for ADD (langt fra sikkert ifølge psykologen, vi venter til sommeren for evt. utredning), men ellers en helt normal gutt med noe høy IQ og utslag på høysensitivitet. Anonymous poster hash: 3399a...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå