Gå til innhold

teller dere spark i magen ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste så vidt noe om et prosjekt om å telle spark i magen, leste like etterpå om ei som deltok og dette reddet livet til babyen.

Er dette noe alle burde gjøre, eller bør man la være om man ikke har kunnskaper nok? Må vel være mulig for alle å lære å kjenne babyens mønster selv om man ikke har gått på kurs?

Har hørt at babyen blir roligere mot slutten da det er mindre plass å bevege seg på i magen. Tror jeg hadde skremt meg selv mer enn jeg hadde slappet av...

Hva tenker andre om dette?

Anonymous poster hash: 5f047...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teller ikke spark nei, men passer da på at jeg kjenner bra med liv hver dag :) Skulle det plutselig bli stille over unormalt lagt tid i forhold til normalen tar man kontakt med føden. 

På slutten blir det gjerne mer romstering enn spark pga plassmangel, men skal fortsatt være godt med liv man kjenner!

Anonymous poster hash: bac88...a27
Skrevet

Blir gal om jeg skal følge med nøyaktig. Teller til 10 i hver våken-periode, utover det følger jeg bare magefølelsen. 

Anonymous poster hash: 9d4d5...9af
Skrevet

Jeg har aldri telt, men jeg har kjent etter bevegelse og vært obs på endret mønster... Begge mine har sparket innover, så har sjeldent kjent spark, men har alltid kjent masse romsteringer. Jeg har sett at de har sparket på ul, men kunne ikke kjenne noen ting.. Tror jeg er imunn mot babyspark.. Men de har heldigvis beveget seg masse, og det har jeg merket.

Anonymous poster hash: f7771...73f
Skrevet

Jeg teller ikke, tror det også hadde gjort meg mye mer nervøs (hvorfor var det mindre spark i dag ? ) å blitt gal av det. Jeg passer på at jeg kjenner liv vær dag og blir jeg spesielt nervøs så har jeg en doppler liggende :)

Skrevet

Lille er heldigvis så aktiv i "aktiv-periodene" sine at det er egentlig ikke noe vits å telle. Hun skyver, dytter, bukter og presser, så liten tvil om at hun har det bra. I tillegg så hikker hun innimellom også. Tar også det som et godt tegn på liv. Er 38+5 nå.

Anonymous poster hash: 32cc1...582

Skrevet

Min sparka aldri som jeg kan huske, bare bevegde på seg. Og gadd ikke telle, det blir mye etterhvert

Anonymous poster hash: 42370...88e

Skrevet

Leste så vidt noe om et prosjekt om å telle spark i magen, leste like etterpå om ei som deltok og dette reddet livet til babyen.

Er dette noe alle burde gjøre, eller bør man la være om man ikke har kunnskaper nok? Må vel være mulig for alle å lære å kjenne babyens mønster selv om man ikke har gått på kurs?

Har hørt at babyen blir roligere mot slutten da det er mindre plass å bevege seg på i magen. Tror jeg hadde skremt meg selv mer enn jeg hadde slappet av...

Hva tenker andre om dette?Anonymous poster hash: 5f047...340

www.telltrivselen.no var det en side fra helsemyndighetene som het da jeg var gravid. Var offisiel oppfordring, yngste min er sju, så det er lenge siden. Jeg drev med dette. Resulterte i sjekk på føden i uke 28 og hastesnitt. Ingen varige men på mitt barn :P

Anonymous poster hash: c41fa...910

Skrevet

Telte hvis jeg syntes det var roligere der på slutten.

Men min lille var veldig rolig i magen.

Anonymous poster hash: e5acc...ee6

Skrevet

Telte aldri antall spark, men var nøye på å kjenne nok liv gjennom dagen. Mine barn hadde aldri noe mønster mens de lå i magen, det endret seg hele tiden. Men det gikk heldigvis ikke mer enn maks 2 timer mellom skikkelig spark, og stort sett kjente jeg små bevegelser flere ganger i timen :) De eneste gangene jeg ikke kjente babyene røre på seg var under fødsel.

Skrevet

Min sparka aldri som jeg kan huske, bare bevegde på seg. Og gadd ikke telle, det blir mye etterhvert

Glemte å si at det ble roligere på slutten ja men så lenge man ennå kjenner liv regelmessig så er det bra. Babyene sover ikke i mange timer i magen så om det er stille i mer enn et par timer så ville jeg prøvd å provosere frem bevegelser. Det sies at det er en myte at det blir roligere på slutten og at babyen skal være like aktiv da, men for de fleste så blir faktisk babyen litt roligere da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...