Gå til innhold

"Press mot blæra" - uvi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 uker gravid (2.gangs), de siste dagene (særlig idag), har jeg kjent blæra godt. Litt ubehag, nesten som press mot blæra? Kan det være uvi? Litt vondt etter urinering isted.

Anonymous poster hash: b67a3...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 2.gangs gravid og har de siste ukene følt press mot blæra. Er nå i uke 8. Men jeg har ikke noe vondt ved urinering da, det er heller som om det presser på blæra og jeg springer på do sånn ca en gang i timen. Såvidt som jeg skjønner er det visst livmora som ligger og presser på blæra. Senere vil den vokse seg opp og over blæra, så det skal visst gå over etterhvert (håper i hvertfall det). :P Jeg har vært myyyye plaget med uvi tidligere, så jeg drikker tranebærjuice hver dag som forebyggende.

Men det koster jo ikke så mange kalorier å ta med en urinprøve til fastlegen din og få de til å ta en u-stix, evt. bruke en hjemme-stix. Så får du jo svar på om det er en uvi eller ikke. :)

Anonymous poster hash: 78287...e7c

Anonymous poster hash: 78287...e7c
Skrevet

Ja, burde kanskje gjøre det :) hvis ikke det bare er et 2.gangs/8-ukers problem :P hadde litt "proteiner" i urinen for et par uker siden, ble sendt til dyrkning, men har ikke hørt noe så regnet med alt var greit.

Anonymous poster hash: 12ef9...979

Skrevet

Press mot blæra kan være et symptom på uvi. Må ikke nødvendigvis være blod i urinen, svie, osv. Sjekk det opp, ikke bra å gå med det lenge.

Anonymous poster hash: e326d...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...