Gå til innhold

Hva slags sykdom? (Prikker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 21 mnd måtte hentes i bhg fredag, temp på rundt 38. Økte til 39 gr. Vært slapp, dårlig matlyst. Virket bedre i går, men sliten og verre igjen på kvelden, slapp, ville bare klenge på meg og se på TV. Idag oppdaget jeg masse prikker på legger, føtter, hender og ansikt. Masse små, røde prikker.. Utslett, nesten. Hun har fått MMR-vaksine (mot røde hunder og meslinger?).

Anonymous poster hash: a95de...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-42-0-81833400-1427039816_thumb.jpg

Ikke noe på rygg enda, men mest på ben, armer og litt i ansikt

Skrevet

Syns du skal ta en kjapp tur til legevakten bare for å sjekke. For det der ligner ikke på typiske vannkopper heller. Nå i disse dager hvor folk dropper vaksiner så er ingen trygge uansett om man har vaksinert seg mot meslinger.

Anonymous poster hash: 83b89...1b8

Skrevet

Syns du skal ta en kjapp tur til legevakten bare for å sjekke. For det der ligner ikke på typiske vannkopper heller. Nå i disse dager hvor folk dropper vaksiner så er ingen trygge uansett om man har vaksinert seg mot meslinger.

Anonymous poster hash: 83b89...1b8

Ikke i tidlig stadie heller? De i bhg har ikke nevnt noe om smitte i bhg, men hvem vet. Er det ikke sånn at de som er vaksinert mot meslinger, kan få det, men mye mildere?

Skrevet

post-42-0-11411300-1427040424_thumb.jpg

Skrevet

Ser ut som den fjerde barnesykdom. Feber 2-3 dager og utslett etter feberen i 2-3 dager.

Anonymous poster hash: f7ce0...9db

Skrevet

Ser ut som den fjerde barnesykdom. Feber 2-3 dager og utslett etter feberen i 2-3 dager. Anonymous poster hash: f7ce0...9db

Hun har hatt den 4 barnesykdommen, hadde i allefall en periode for noen mnd siden med rødt utslett, og de i bhg mente det var den fjerde barnesykdommen.. Det gikk over raskt

Skrevet

Sønnen min fikk nettopp mmr vaksinen og fikk utslett over hele kroppen. Det lignet ikke på dette, mye større prikker.

Anonymous poster hash: b5d61...d2e
Skrevet

Sønnen min fikk nettopp mmr vaksinen og fikk utslett over hele kroppen. Det lignet ikke på dette, mye større prikker. Anonymous poster hash: b5d61...d2e

Hva mener du? At det utelukker røde hunder?

Leste at meslinger alltid starter bak ørene, det er ingenting der så det utelukker meslinger. Røde hunder er lite sannsynlig.

Skrevet

Min får sånn ved feber. Varmeutslett

Anonymous poster hash: c3351...138

Skrevet

Min får sånn ved feber. VarmeutslettAnonymous poster hash: c3351...138

Min pleier ikke å få det ved feber, har hatt endel feber og vært mye syk etter bhgstart. Men kan man få denfjerde barnesykdom flere ganger?

Skrevet

5 barnesykdom i tidlig stadie kanskje?

Anonymous poster hash: 3a311...538
Skrevet

5 barnesykdom i tidlig stadie kanskje? Anonymous poster hash: 3a311...538

Hva er det? Røde hunder? Folk utenfor Dib mente det kunne ligne vannkopper

Skrevet

Hva er det? Røde hunder? Folk utenfor Dib mente det kunne ligne vannkopperAnonymous poster hash: a95de...1e3
Ser nå på nhi at det ikke kan være 5.barnesykdom, den starter med veldig rødhet i kinnene. Hun har ikke vært rød i det heletatt på kinnene. Og utslettet ligner ikke, verken mønsteret eller hvordan det starter; her har prikkene først oppstått på legger, føtter, hender og armer. Ingenting på rygg og mage enda. 1 prikk på stumpen, og 2 litt større prikker i armhulen.

Den 5 barnesykdom har utslett som starter på skuldre og øverst på armene, så det stemmer ikke overens.

Men ikke godt å si. Jeg er gravid, så burde være litt obs

Skrevet

Hva er det? Røde hunder? Folk utenfor Dib mente det kunne ligne vannkopper

Den heter vel bare den 5 barnesykdom tror jeg. Røde hunder tilhører de 3 første barnesykdommene. Medslinger, røde hunder, skarlagensfeber, 4 barnesykdom og 5 barnesykdom

Anonymous poster hash: 3a311...538

Skrevet

Hva er det? Røde hunder? Folk utenfor Dib mente det kunne ligne vannkopperAnonymous poster hash: a95de...1e3

Den heter vel bare den 5 barnesykdom tror jeg. Røde hunder tilhører de 3 første barnesykdommene. Medslinger, røde hunder, skarlagensfeber, 4 barnesykdom og 5 barnesykdom Anonymous poster hash: 3a311...538
Ok. Søren så mange barnesykdommer, da..

Skrevet

Jeg synes det ligner på meslinger..

Anonymous poster hash: 5a34b...5e5

Skrevet

Jeg synes det ligner på meslinger..Anonymous poster hash: 5a34b...5e5

Det er ikke det, siden det starter bak ørene.

Skrevet

Sønnen min fikk nettopp mmr vaksinen og fikk utslett over hele kroppen. Det lignet ikke på dette, mye større prikker. Anonymous poster hash: b5d61...d2e

Hva mener du? At det utelukker røde hunder?

Leste at meslinger alltid starter bak ørene, det er ingenting der så det utelukker meslinger. Røde hunder er lite sannsynlig.

Jeg mener det er meslinger man oftest får symptomer på etter mmr vaksinen, men jeg er neimen ikke sikker. Beklager, du ble nok ikke noe særlig klokere av mitt svar. :/

Anonymous poster hash: b5d61...d2e

Skrevet

Hva mener du? At det utelukker røde hunder?Leste at meslinger alltid starter bak ørene, det er ingenting der så det utelukker meslinger. Røde hunder er lite sannsynlig.Anonymous poster hash: a95de...1e3

Jeg mener det er meslinger man oftest får symptomer på etter mmr vaksinen, men jeg er neimen ikke sikker. Beklager, du ble nok ikke noe særlig klokere av mitt svar. :/ Anonymous poster hash: b5d61...d2e
Nei :P men det utelukker i så fall meslinger.

Skrevet

Meslin

Det er ikke det, siden det starter bak ørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...