Gå til innhold

For mye D vitamin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på tilskudd for 2 uker siden, begynte med 10.000 ie og har fortsatt med det, etter råd fra lege. Men den siste uken har jeg vært veldig svimmel..

Tenkte at det gikk over så jeg ringte ikke legen denne uken som var, prøvd å Google symptomer på for mye D vitamin, men det eneste jeg kan se der er kvalme, hjerteproblemer og nyresvikt.. Har ingen av disse symptomene så vidt jeg vet :P

Er det bare tilfeldig at jeg har blitt så svimmel eller kan det være pga D vitaminer?

Anonymous poster hash: 8460f...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Du har sjekket annet som jern og b-vitamin?

Jeg har/hadde for ikke så veldig lenge siden veldig lite d-vitamin og jern og var veldig svimmel, men det var sikkert pga lite jern. Har ikke opplevd lite d-vitamin alene.

Anonymous poster hash: 15564...455

Skrevet

Har du prøvd å halvere dosen?

Skrevet

Sikker på at det ikke er bivirkninger? D kan jeg få av mye d-vit tilskudd, men tror d skal litt til å få for mye d-vit. Da skal d være over et lengre tidsperspektiv.

Anonymous poster hash: 53cb3...294

Skrevet

Jeg har spist 6-10 000 iu daglig i ett år og da gikk verdiene mine opp med 100. Du har neppe fått overdose på den tiden. Man er du usikker kutter du ned til halve dosen og sjekker om du føler deg bedre.

Skrevet

Sjansen er liten for at du har fått overdose av D-vitamin.

Anonymous poster hash: 9484c...8f7

Skrevet

Tror neppe det er pga D-vitamin, skal mye mer til enn det du tar pr dag, og ila et mye lengre tidsperspektiv. 

Anonymous poster hash: 307f0...47b
Skrevet

Det er cirka umulig å få for mye D-vitamin med den dosen du tar, og symptomer vil ikke være det du beskriver.

Anonymous poster hash: 8bed4...f87
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Da tviler jeg på at det har blitt for mye ila så kort tid med den dosen, bare kjedelig å være så svimmel.

Skal prøve å halvere dosen i noen dager å se, kjipt det også for jeg syns faktisk jeg har blitt myyye bedre på den korte tiden! :)

Hadde nivåer på 9, så tar vel litt tid å få opp..

Kom på nå at jeg var sånn svimmel for noen år siden også..kan det være at jeg opplever symptomer i revers her? :P At jeg har kommet opp på de nivåene jeg hadde sist jeg var så svimmel?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...