Gå til innhold

stebarna liker ikke mitt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og faren har vert sammen i snart 6 år, og han har 2 gutter på 8 og 13 år,mens jeg selv har en gutt på 7 år, de går ikke overs i hele tatt, guttene har fortalt moren at de ikke vil til pappa mer pga min sønn, men de vil ha samvær med pappa og vår felles datter på 17mnd.

Jeg vet ikke hva min har gjort for noe, og føler at jeg er like opptatt av alle barna,når guttene er her, de får likt til jul og bursdager, de er med på alle ferier,mens de liker altså ikke sønnen min,så vi har forslått at de kan være hos oss anhver helg og 2 ganger i uka,for da er gutten min hos faren,og det synes de er fint,men da får jo min samboer mindre tid med dem, de hadde 40/60 og guttene skulle være her torsdag-mandag anhver uke, mitt barn og stebarn går på samme skole,men min stesønn holder seg langt unna han.

Noen som har noen fine råd?

Anonymous poster hash: 5d175...8df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er enkle og jeg tenker det er noe ved din sønn de ikke liker.

Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor ikke du og barnas far har satt dere ned og snakket med de. De er rimelig stor så hva med å ta de på alvor og prate om det?

Anonymous poster hash: 18af1...ac4

Skrevet

tror du ikke vi har prøvd? vi har hatt masse samtaler med alle flere ganger, har ikke kommet noe vei med det

Skrevet

tror du ikke vi har prøvd? vi har hatt masse samtaler med alle flere ganger, har ikke kommet noe vei med det

De må jo si noe dere kan ta tak i?

Han ødelegger leker, han klager, han får viljen sin. De må jo si noe dere kan nøste i?

Skrevet

så trist og høre,men kanskje det er bedre for alle at stebarna er der bare anhver helg og 2 ganger i uka, siden de selv synes det er greit?

Skrevet

De må jo si noe dere kan ta tak i?

Han ødelegger leker, han klager, han får viljen sin. De må jo si noe dere kan nøste i?

Nei dessverre, de sier bare at de er total forskjellige og går ikke an og være sammen, og at min er stille og rolig! min er mindre sosial enn stesønnene mine

Skrevet

Da trenger dere hjelp fra andre instanser til å kommunisere sammen, mener jeg. Dere er en familie nå, barna blir stesøsken og må klare å forholde seg til hverandre. De skal jo vokse opp sammen. Hva med gutten din oppi dette, synes ikke han det er sårt at stesøsknene bare vil være der når han er borte? At de ikke liker ham så åpenlyst, og at dere lar det forbli på den måten? Jeg mener dette bør tas tak i og ordnes helt opp i, sånn at alle kan leve sammen. Man går ikke overens med alle, men alle kan lære seg å være i samme rom for det om. Det handler også om respekt, toleranse og aksept. Dette bør disse barna lære.

Anonymous poster hash: 68f3b...e9d
Skrevet

Min tar seg ikke nær av det, han har mange venner selvom han ikke er så sosial og har alltid venner på besøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...