Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Jeg har mistet ett barn i tidligere svangerskap. Når jeg nå ble gravid igjen hadde vi prøvd i tre år å få barn. Jeg var livredd hele svangerskapet for å miste nok ett barn. Svangerskapet var psykisk tungt og svært etterlengtet. Min venninne og hennes mann prøvde også å få barn, de hadde vært prøvere i 1 1/2år. Da jeg ble gravid opplevde jeg at min venninne sluttet å svare meg på meldinger samt at hun aldri hadde tid til å møte meg. Totalt møtte jeg henne to ganger iløpet av svangerskapet. Jeg fikk en kort gratulasjonsmelding når barnet mitt ble født å hun så først barnet mitt da hun var 2mnd gammel. Dette var etter press fra hennes mann hvis ikke hadde hun nok ikke kommet. Nå er barnet mitt 3mnd å min venninne er selv gravid i uke 6. Plutselig nå vil hun sees. Jeg kjenner jeg sliter med å skulle se på hun som ei venninne. Hun var ikke tilstede for meg da jeg var gravid enda jeg hadde opplevd dødfødsel. Vi så hverandre en gang i uken tidligere å jeg trodde hun var ei god venninne. Når hun nå er blitt gravid skal jeg liksom være der for henne. Vi Har begge opplevd at det har tatt tid med å bli gravide noe som har vært vondt for oss. Jeg sliter meg å skulle late som om alt er greit mellom oss. Jeg føler meg sviktet og såret for at hun sluttet å snakke med meg da jeg ble gravid. At jeg ikke kunne lufte mine bekymringer med henne underveis og fordi hun ikke brydde seg om barnet etter fødselen. Jeg føler hun ikke unnet meg dette.Jeg har prøvd å ta det opp med henne men hun begynner bare å snakke om sine egne bekymringer. Råd? Har jeg rett til å bli såret og tenke at dette egentlig ikke er noen venninne? Anonymous poster hash: fd38e...b5b
valkyrien Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Jeg tror at det var hennes måte å beskytte seg på da du var gravid og hun fortsatt prøvde. Jeg hadde veldig store problemer med å forholde meg til gravide da jeg var prøver, så jeg ser for meg at det kanskje er samme greia for henne. Skjønner at du blir såret, men kan også forstå henne.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Har dere andre ting enn felles ønske om å bli gravid sammen? Er dette andre noe du vil ta vare på? Jeg skjønner at hun kanskje ikke taklet at du ble gravid, men jeg skjønner ikke at hun snakker det bort når du prøver å ta det opp. Jeg ville kjent på om hun var en person jeg ønsket å ha i livet mitt, og deretter vurdert om jeg bare skulle la henne gå. Anonymous poster hash: 669b9...621
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Samme opplevde jeg. Men jeg hever meg over det. Skjønner at det var vanskelig for min venninne Anonymous poster hash: 18261...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå