Gå til innhold

Eurodisney?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som har vært der? Var det bra? Passer det for små barn? Dvs 3 og 6?

Hvor bodde dere? Hvirdan komme dit fra flyplass?

Når er det en god tid å reise på (midt på sommeren er ikke aktuelt uansett).

Anonymous poster hash: deeb6...bad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der når datteren min var 6, og reiser igjen nå 3 år etter med 4 åringen også. Bodde på Disney Explorer hotell, ikke de fineste rom men rimelig, fint basseng og buss til og fra parken hvert 15 min.

Vi var heldige å møte 4 andre nordmenn på flyplassen(reiste med Ryanair) og tok maxitaxi sammen.

Parken er fantastisk og anbefaler minimum 2 hele dager. Du kan trekke kølapp på de største attraksjonene for å slippe kø, og får da tidspunkt for når det er deres tur. Vil dere ha ett nær møte med figurene bør dere booke lunsj eller middag på restaurant som tilbyr møte med figurene når dere ankommer parken:)

Skrevet

Takk for svar og gode tips :)

Når var dere der?

Skrevet

Vi har vært der 3 ganger. Barna har da vært 2 år, 5 år, 7 år og 13 år. Og de har elsket det alle gangene.

Fra flyplassen har vi tatt Disney bussen, bor du på et av Disney hotellene, så kjører bussen direkte til hotellet dere bor på. Vi har bodd på Disney hotell, bortsett fra sist gang. Da bodde vi på et leilighetshotell i nærheten. Gikk gratis buss fra hotellet og til parken også. Det gjør det fra de fleste hotell i nærheten.

Skrevet

Når på året var dere der? Jeg har tenkt vår eller høst, men usikker på hvordan været faktisk er og hva som er best. 

Leilighetshotell høres greit ut. Synes alltid det er en fordel å ha mulighet til å lage mat selv -spesielt med små unger som legger seg tidlig.

Skrevet

Vi var der i påsken i fjor med guttungen på 6. Han syns det var veldig stas å være der. April-mai er veldig fint å reise dit, det er ikke helt innefor sesong, så da slipper du det enorme presset av mennesker som er der. Anbefaler å IKKE reise midt på sommeren, for da er det mest folk.

Vi bodde i en liten by som er 15 minutter til fots fra parken. Denne byen er bygd for eurodisney så det er veldig barnevennlig der, hotellene er nye og det er veldig fint der.

Det går tog direkte fra Charles de Gaulle som tar syv minutter, eller så går det vanlige rutetog, men da må du innom Paris først, og det tar ganske mye lenger tid. Om dere lander på Orly er dere helt i andre enden av Paris, og det tar lengre tid å komme seg. Ville ikke anbefalt taxi derfra i allefall.. Ellers er jeg enig i at minimum to hele dager trengs der!

Skrevet

Vi har vært der 3 ganger i høstferien og en gang tidlig i mai. Fin tid utenom sesongen begge deler.  Tok Disneybuss fra Charles de Gaule og tog (flere bytter) fra Orly. Har bodd på et av 3 stjerners Disney hotellene (20min gange fra parken) 3 ganger og ett hotell ett togstopp unna en gang. Veldig greit med gåavstand til parken.

Anonymous poster hash: 762d0...4eb
Skrevet

Vi har vært der i mars, juli og august. August anbefales ikke, da har spanjoler og franskmenn ferie. Det var veldig lange køer.

Skrevet

Vært der to ganger og skal dit i Mai igjen 😃 fantastisk sted! Vi hadde 4 dager i parkene sist og skal ha det nå også. Vet vi rekker over alt vi vil oppleve da uten stress og mas ( annet enn kø og folk ) ungene er 3 og 6 . Skal bo på et Disneyhotell 10 min gange fra parken. Og enig med siste , unngå august helt vanvidd der da.

Anonymous poster hash: 89c19...bb8

Skrevet

Var der med eldstemann fa han var 7-8 år. HELT ypperlig alder, for han var liten nok til å glede seg over Disney-figurer og familiekaruseller OG stor nokctil å kjøre alle de verste karusellene. Favoritten hans (og min :-P ) ble Spare Mountain. ;-)

Vi tok toget fra Charles de Gaulle. Tok vel under 10 min om ikke je husker feil?

Vil snart tilbake med hele familien.. :-D

Anonymous poster hash: 427b1...91b

Skrevet

Dinseyland Paris, fantastisk plass! Har vært der mange ganger.
Har funnet ut at den beste tiden er å reise i mdten av september, da er akkurat fellseferien i Frankrike og omegn rundt slutt og mengen mennesker avtar drastisk. Men i helgene er det alikevel store lange køer. Mandag til fredag i september er ypperlig.
Været er fortsatt fint (som regel) 20+ grader.

Har bodd på hotell Santa fe og Hotell Cheyenne, kan anbefale begge.
Men neste gang vi reiser kommer vi til å bruke et hotell knyttet til Disneyland, men som ikke er et direkte Disneyhotell (de er mye dyrere, men kjekk opplevelse for ungene).

Fra flyplassen går det direktetog, anbefaler det, Tar rundt omkring 30min? Husker ikke helt.

Sommer i Disneyland er ikke å anbefale. Men du sier selv det er uaktuelt.

Skrevet

Hva har dere som har vært der betalt? Har dere reist kun for parken?

Skrevet

Vi var noen dager inne i Paris før vi reiste inn til eurodisney. Er utrolig fint i Paris for ungene også, MASSE å finne på! Vi betalte vel rundt 3000 for hotellet på Disneyland for 2 netter. For å komme inn i parken betalte vi vel 1000—1500 for meg, samboer og guttungen PER dag, så det er ganske kostbart. Men inne i parken er alle attraksjoner gratis, men mat, drikke og snacks koster penger. Derfor kan det være lurt å pakke en sekk med f.eks. vann og noe enkelt å spise :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...