Gå til innhold

Trenger innspill :) Om prøving


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på fire og et halvt år. Han tok det 7 måneder å bli gravid med.

Vi begynte å prøve på nr. 2 august 2013 og ble gravid på første og eneste forsøk. Mistet dessverre i sen SA.

 

Etter det har jeg prøvd å blitt gravid igjen, og har 10 pp etterpå der jeg er ganske sikker jeg har truffet godt på el nesten hver gang (+ et par pp der jeg jeg har hatt samleie 3 og 4 dager før eggløsning, men teller ikke med disse).

 

Var hos privat gyn for noen måneder siden, og hun sjekket meg og sa at alt så bra ut. Fikk tre kurer pergotime (en enkel, to doble). Har tatt to av disse, uten resultat. 

 

Nå nylig var jeg hos legen. Hun sa at de pleide å vente to år før folk med barn fra før fikk henvisning. Hun sa det var bare å prøve videre. Hun sendte henvisning, men hun sa at de på sykehuset sikkert ikke kom til å gjøre noe med den.

Like etterpå fikk jeg henvisning i posten, men ikke time før tidlig høst.

 

Hva hadde du gjort?

- Ta den siste pergotimekuren, og gå tilbake til privat gyn for evt. for å få mer hjelp.

- Ta den siste pergotimekuren/eller ikke gjøre det, prøve videre, og vente på time i september.

- Ta den siste pergotimekuren/eller ikke gjøre det, bytte sykehus til kortere ventetid slik at jeg får komme inn rundt mai i stedet.

 

Tusen takk for alle innspill/erfaringer :)

 



Anonymous poster hash: 484d4...e14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:)



Anonymous poster hash: 484d4...e14
Skrevet

:)



Anonymous poster hash: 484d4...e14
Skrevet

Husk at det blir mange turer inn til sykehuset om du skal i gang med prøverør eller ivf så jeg ville absolutt tatt det nærmeste sykehuset. 

 

Er vel bare å ta den siste pergotimen, og så bare prøve vanlig frem til det er deres tur på sykehuset.



Anonymous poster hash: 735c0...5b9
Skrevet

 

Husk at det blir mange turer inn til sykehuset om du skal i gang med prøverør eller ivf så jeg ville absolutt tatt det nærmeste sykehuset. 

 

Er vel bare å ta den siste pergotimen, og så bare prøve vanlig frem til det er deres tur på sykehuset.

 

Anonymous poster hash: 735c0...5b9

 

 

Takk for svar :) 

 

Anonymous poster hash: 484d4...e14

Skrevet

flere innspill?



Anonymous poster hash: 484d4...e14
Skrevet

Mellom ivf slagene leste jeg ett råd på bim som gikk ut på følgende fra syklus dag 10 skulle en ha sex annen hver dag, det funket for oss ; )

 

Anonymous poster hash: 00632...902

Skrevet

Takk for svar :) 



Anonymous poster hash: 484d4...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...