Gå til innhold

Forferdelig kvalme men ikke oppkast :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har d i halsen og brekker meg flere ganger om dagen. Men kaster ikke opp. Har d slik på tredje uken og nå sliter jeg. Er 8+1 nå og som ped leder på småbarns avdeling har jeg bare lyst til å ligge enkelte dager. Kaldsvetter og totalt utenfor:(

Trenger råd??

Anonymous poster hash: 150f8...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen råd ?

Anonymous poster hash: 150f8...ac7

Skrevet

Det er forskjellig fra person til person hva som hjelper. For meg var det iskaldt vann.

Skrevet

Her var det Villa brus og mariekjeks som hjalp. God bedring :-)

Anonymous poster hash: 7ad32...98e

Skrevet

Da jeg var på mitt kvalmeste fikk jeg en kvalmenedsettende medisin på resept fra legen. Men jeg husker ikke hva det het...

Gjest Turid87
Skrevet

Jeg hadde det likt. Mistet hele motivasjonen til å leve, og følte at jeg hadde mistet meg selv. Ingen kjerringråd virket. Jeg ble bedre da jeg begynte å kaste opp i uke 11/12, og fikk ti minutter kvalmefri etter oppkastene, og kvalmen forsvant i uke 16.

Noen som har erfaring med kvalmestillende? Hvor mye tid uten kvalme får man ved å ta det?

Skrevet

Prøv seabands fra apoteket om du ikke har det allerede. Det var livreddende for meg og jeg bruker det døgnet rundt. Jeg ble også bedre når jeg begynte å kaste opp i uke 10, selv om det er slitsomt er det bedre enn den overveldende kvalmen jeg hadde døgnet rundt.

Skrevet

Jeg måtte bare spise litt. Brød, kjeks etc. Hvis jeg drakk vann på tom mage spydde jeg med en gang. Konstant kvalm men sjeldent oppkast (bare når jeg drakk vann/saft på tom mage)

Sjokolademelk hjalp meg også.. Å få opp blodsukkeret rett og slett, og litt proteiner!

Skrevet

Sånn hadde jeg det i svangerskapene - konstant kvalm i tre måneder og aldri oppkast. Det som fikk meg gjennom dagene var pasjonsfrukt.

Anonymous poster hash: d3e91...cc9
Skrevet

Tyrkisk pepper, men det er vel ikke anbefalt med lakris...

Angående kvalmestillende (må kun benyttes i samråd med lege) så har jeg brukt postafen, afipran og largactil. Hvordan det virker kommer litt an på formen. På meg virker ikke postafen. Afipran virket litt i siste trimester under første svangerskap. Denne gangen har kun largactil virket så langt. Sterk dose i første trimester som medførte at jeg sov hele dagen. Etter dette har det gått greit med svakere dose ved behov (er i uke 28). Men jeg har hyperemesis, og er litt mer enn gjennomsnittet kvalm.

Anonymous poster hash: e21ca...67d

Skrevet

Jeg måtte bare spise litt. Brød, kjeks etc. Hvis jeg drakk vann på tom mage spydde jeg med en gang. Konstant kvalm men sjeldent oppkast (bare når jeg drakk vann/saft på tom mage)

Sjokolademelk hjalp meg også.. Å få opp blodsukkeret rett og slett, og litt proteiner!

Samme her !!! Men la på meg 25 kg også da ;-/ men hadde seriøst ikke noe valg . Måtte bare overleve . Var ikke usunn mat men altfor ofte/mye totalt

Anonymous poster hash: 23f1e...959

Skrevet

Sushi med ingefær var suverent for meg 😊 vet mange er skeptisk til sushi, men jeg spiste laks og scampi. Holdt meg unna tunfisk.

Anonymous poster hash: 2b7a9...13f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...