Gå til innhold

Hvor mye forteller du om din partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye forteller du venninner om din partner?

Forteller du nære venner/venninner om når forholdet går dårlig? Om ting som gnager i forholdet? Om intime ting?

Jeg er redd jeg deler for mye. Eller, dvs ingen av mine venninner deler i like stor grad tilbake. Selv om jeg syns det er relativt uskyldige ting (altså ikke intime ting), så lurer jeg på om det kan være skadelig for forholdet at jeg forteller ting som er negative til venninner. Det kan være ting som irriterer meg, ting som viser at vi er veldig forskjellige, jeg kan spørre etter råd når det gjelder ting som gnager osv. Men så kom jeg til å tenke på, at kanskje det ikke er så lurt? Kan det skade forholdet at andre vet for mye om oss? Kan det skade forholdet at jeg "tenker høyt" om de negative sidene og deler dem? Begynner jeg da å legge for mye fokus på det negative, istedet for å fremelske det positive? 

Jeg har et stort behov for å ha en person i livet mitt som jeg kan diskutere alt med, og desverre er ikke min kjære en sånn person. Han orker ikke å dvele ved saker og er ofte lei av å høre på tankene mine lenge før jeg har begynt. Det sliter på oss begge... Hvem skal jeg ty til? Det store internettet...? 

Anonymous poster hash: 6e659...c39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel greit å lufte bekymringer og irritasjoner for venninner, men du skal ha respekt for partneren din.

Hvis du konstant klager og uffer deg over hvor håpløs han er, så kan man begynne å lure hvorfor dere er sammen i det hele tatt.

Tenk også på om mannen din synes det er greit at du deler hans negative sider og uvaner med andre. Personlig hadde jeg blitt forbannet hvis mannen hadde luftet alle mine "hemmelige" uvaner og mangler hver gang han var sammen med sine kompiser... 

Anonymous poster hash: 9072b...277
Skrevet

Jeg må presisere at det ikke er i tide og utide. Men f.eks nå nylig kom det opp en stor hendelse der vi reagerte veldig forskjellig, og det viser seg at dette er noe som gjenspeiler seg i mindre hendelser, men som nå ble veldig tydelig at vi er ulike på. Ikke noe annet enn en personlighetsforskjell, altså, men noe som innimellom fører til litt konfrontasjoner. Det er ikke noe jeg klager over til stadighet, men noe jeg plutselig ble veldig bevisst på. Sånne ting. Jeg forteller ikke hemmelige uvaner eller intime detaljer. 

Skrevet

Forteller veldig lite om mannen min til andre. Han er min beste venn, og vet han ikke ville likt det. Hadde ikke likt han fortalte ting om meg til sine venner heller. For meg er det snakk om respekt.

Anonymous poster hash: 452a4...2e1
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å utlevere mannen min på den måten. Har vi problemer etc. løses det mellom oss uten å dra inn utenforstående. 

Er vel noe av grunnen til at vi har det så bra sammen også :)

Anonymous poster hash: 51d02...057
Skrevet

Jeg synes på et vis det er litt barnslig å utlevere mannen sin og å skulle analysere forholdet med venninner. Jeg ville ikke likt hvis min mann gjorde det, og gjør det derfor ikke selv. En annen sak er at det som regel blir det som er "galt" som blir diskutert med andre, og da risikerer du jo at venninnene dine får et veldig skjevt bilde av ham. Vil du det? At de skal se ham som en "dust"?

Skrevet

Jeg utleverer ikke personlige ting, men jeg kan f.eks. på en litt humoristisk måte sukke litt oppgitt over uskyldige uvaner. Bare ting som jeg vet han like gjerne kunne fortalt selv.

Anonymous poster hash: 2b5ca...2b2
Skrevet

Ok. Takk. Da skal jeg slutte med det. Jeg vil jo ikke at andre skal se ham som en dust, for det er han jo ikke. Han er bare forskjellig fra meg. Mulig jeg trenger en psykolog å diskutere med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...