Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Vi bor i en liten leilighet sentralt på østlandet. 30 min til Oslo, 30 min til Drammen, og med besteforeldrene rett i nærheten. Nå er vi i ferd med å få en baby til, og trenger større hus. Her vi bor er det så dyrt, at det eneste vi har råd til er oppussingsobjekter til 3-4 mill. Vi har imidlertid funnet et nydelig hus nord for Hønefoss til en mye billigere penge. Helt nytt, rett ved skole og bhg. Men så var det dette med besteforeldrene da. Hva tror dere, kommer vi til å slite uten dem i umiddelbar nærhet? Vi pleier å bruke dem til bhg-henting etc når vi må jobbe seint. Hvordan løser dere andre dette "problemet?" Jeg vet jo at de færreste har besteforeldrene rett ved... Noen innspill? Anonymous poster hash: 37e4d...7e7
Appelsinpiken Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Vi bor slik til at vi kan bruke besteforeldrene til planlagt barnevakt, eller med ganske kort varsel. Men de rekker ikke å hente i barnehagen, og det er noe både vi og de savner.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Vi har ingen slektninger i nærheten og har aldri hatt det etter vi fikk barn. Har lagt opp livet og jobbene slik at vi kan ta vare på barna våre selv. Anonymous poster hash: 8e85c...db1
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Nå er jeg enslig mor, uten far og familie. Så her må bare jobb og alt gå etter barna. Går bra det. Anonymous poster hash: ae7f3...a15
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 37e4d...7e7
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 Vi bor langt unna besteforeldre.. Vi klarer oss jo.. Det var alltid planen at vi skulle klare oss selv, er jo våre barn.. Men! Jeg ser hvor mye barna og besteforeldrene savner barnebarna sine, og hvor mye de går glipp av. De har så dårlig samvittighet for at de for eksempel aldri kan hente i barnehagen. Eldste syns det er såå trist at besteforeldrene aldri henter, siden andre besteforeldre gjør det jo.. Ting hadde vært så mye enklere om vi hadde bodd i nærheten av dem. Nå vil ikke samboeren min flytte hjem igjen, så det er ikke aktuelt, men jeg skulle gjerne bodd nærmere besteforeldre.. Anonymous poster hash: 71031...783
&KJ& Skrevet 22. mars 2015 #7 Skrevet 22. mars 2015 Besteforeldre som stiller opp kan ikke måles i nye hus. Jeg ville aldri flyttet vekk fra våre selv om vi bor et sted med noen av de høyeste husprisene i landet. Det gode forholdet barna har til besteforeldrene er gull verdt, og da tenker jeg egentlig ikke på barnevaktdelen i det hele tatt. Det regner jeg bare som en bonus
Nyttårs barn Skrevet 22. mars 2015 #8 Skrevet 22. mars 2015 Jeg ville ikke flyttet langt vekk fra besteforeldre for et nytt hus. Tenker og at dere har en tilhørighet der dere bor og at det betyr noe.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #9 Skrevet 22. mars 2015 Hadde aldri valgt hus fremfor besteforeldre. Hjelpen vi får hos dem er uvurderlig! Anonymous poster hash: 17cbc...7c7
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 Vi flyttet hjem for å være nær familie. Betød at vi bor, og for alltid vil bo, i et gammelt rekkehus, mens vi ser på hus med strandlinjer på finn.no og drømmer oss bort. 😊 Men familie er gull verdt. Vi har bodd med barn langt unna familie, og vi ser virkelig hvor fantastisk det er å ha dem i nærheten. Det at barnebarna kan dele hverdagen med sine besteforeldre er verdt så uendelig mye mer enn stor hage og sandstrand i hagen! Barnevakt er én ting, men det å kunne stikke innom på en kaffekopp er verdt mer. 😊 Anonymous poster hash: a247c...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå