Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Samboere. Eier hus 50/50. Han tjener 800 000. Hun tjerer 200 000. Huset står på henne på selvangivelsen. Han får alltid baksmell. Hun får igjen. Hvordan skal vi rette opp i dette? Vi har prøvd men ender opp med mer baksmell. Banken mener huset skulle stått på ham på selvangivelsen. Har det egentlig noe å si? Anonymous poster hash: 986e9...a9e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Har dere iht skjøtet en eierandel på 50/50 så skal halvparten av huset stå på hver av dere. Det samme gjelder da også lånet og rentene. Står lånet på ene og huset på andre kan den huset står på oppleve å måtte betale formueskatt. En unødvendig utgift hvis man ikke må... Anonymous poster hash: 125b7...333
Appelsinpiken Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Har dere felles barn? Da kan dere føre over hele huset og gjelden til han. Ette skjer med oss hvert år, alle lån kommer på meg, så han må betale toppskatt. Og siden han tener en del mer enn meg, så fører vi over alt V felleslån til han.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Hva er grensen for toppskatt? Anonymous poster hash: a64ca...ccd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Har dere felles barn? Da kan dere føre over hele huset og gjelden til han. Ette skjer med oss hvert år, alle lån kommer på meg, så han må betale toppskatt. Og siden han tener en del mer enn meg, så fører vi over alt V felleslån til han. Her bør dere lese dere opp. Toppskatten reduseres IKKE med å føre hus og lån over på den andre. Den beregnes utifra personintekten. http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Toppskatt/ Anonymous poster hash: 125b7...333
Appelsinpiken Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 Beklager da tok jeg feil. Men vi får iallefall mer tilbake på skatten på denne måten, da jeg ikke har så mye fradrag "å gå på"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå